Heikki Kovalainen
Z Multimediaexpo.cz
(+ Nová kategorie) |
(+ Kompletní výsledky) |
||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | [[Soubor:2002 Kovalainen.jpg|thumb| | + | [[Soubor:Heikki Kovalainen, Caterham F1 Team Reserve Driver 2013-Flickr-5.jpg|thumb|240px|Heikki Kovalainen (2013)]] |
+ | [[Soubor:2002 Kovalainen.jpg|thumb|240px|Heikki Kovalainen (2002)]] | ||
'''Heikki Kovalainen''' (* [[19. říjen|19. října]] [[1981]], [[Suomussalmi]], [[Finsko]]) je finský pilot [[Formule 1]], v současnosti jezdí za [[McLaren|Vodafone McLaren Mercedes]], kde od sezony 2008 nahradí [[Fernando Alonso|Fernanda Alonsa]], který odešel zpět k [[Renault F1|Renaultu]]. | '''Heikki Kovalainen''' (* [[19. říjen|19. října]] [[1981]], [[Suomussalmi]], [[Finsko]]) je finský pilot [[Formule 1]], v současnosti jezdí za [[McLaren|Vodafone McLaren Mercedes]], kde od sezony 2008 nahradí [[Fernando Alonso|Fernanda Alonsa]], který odešel zpět k [[Renault F1|Renaultu]]. | ||
Řádka 81: | Řádka 82: | ||
=== Testování === | === Testování === | ||
- | + | [[File:Kovalainen cheste 2006-02.jpg|thumb|240px|Při testování ve Valencii v roce 2006.]] | |
- | [[ | + | |
- | + | ||
Kovalainen, Montagny a [[Jose Maria Lopez]] testovali formulový vůz [[Renault R23B]] v prosinci [[2003]]. Heikki poté také testoval pro [[Minardi]], ale Renault ho nakonec jmenoval druhým testovacím jezdcem za Montagnym. | Kovalainen, Montagny a [[Jose Maria Lopez]] testovali formulový vůz [[Renault R23B]] v prosinci [[2003]]. Heikki poté také testoval pro [[Minardi]], ale Renault ho nakonec jmenoval druhým testovacím jezdcem za Montagnym. | ||
Fin nastoupil na Montagnyho místo na konci roku 2005 a na celý rok [[2006]], ve kterém se věnoval jenom testování a najel přes 23 000 km. | Fin nastoupil na Montagnyho místo na konci roku 2005 a na celý rok [[2006]], ve kterém se věnoval jenom testování a najel přes 23 000 km. | ||
Řádka 89: | Řádka 88: | ||
=== 2007: Renault === | === 2007: Renault === | ||
- | + | [[File:Heikki Kovalainen 2007 Monza test (crop).JPG|thumb|240px|Kovalainen při testování v Monze.]] | |
- | [[ | + | Kovalainen si odbyl svůj debut v F1 v [[Grand Prix Austrálie 2007]]. Nevedl si ale moc dobře a po mnoha chybách dojel desátý. [[Flavio Briatore]] na rovinu řekl, že Heikkiho výkon byl zklamáním. V druhém závodě v [[Grand Prix Malajsie 2007|Malajsii]] už Fin bodoval, když skončil osmý. Další dva body přidal za sedmé místo ve [[Grand Prix Španělska 2007|Španělsku]]. Svůj potenciál projevil v [[Grand Prix Kanady 2007|zámořských]] [[Grand Prix USA 2007|závodech]], kde opět bodoval a porazil svého týmového kolegu, Giancarla Fisichellu. Závod ve [[Grand Prix Francie 2007|Francii]] mu zase nevyšel, ale ve [[Grand Prix Velké Británie 2007|Velké Británii]] vybojoval bodovanou sedmou pozici. V dalších závodech pokaždé bodoval a v [[Grand Prix Japonska 2007|Japonsku]] vybojoval úžasnou druhou pozici. Před posledním závodem byl jediný jezdec, který v sezóně dokončil všechny závody. O tento primát však přišel, když v [[Grand Prix Brazílie 2007|Brazílii]] nedokončil. Celkově skončil se 30 body na 7.místě a porazil stájového kolegu Fisichellu. |
- | + | ||
- | Kovalainen si odbyl svůj debut v F1 v [[Grand Prix Austrálie 2007]]. Nevedl si ale moc dobře a po mnoha chybách dojel desátý. [[Flavio Briatore]] na rovinu řekl, že Heikkiho výkon byl zklamáním. V druhém závodě v [[Grand Prix Malajsie 2007|Malajsii]] už Fin bodoval, když skončil osmý. Další dva body přidal za sedmé místo ve [[Grand Prix Španělska 2007|Španělsku]]. Svůj potenciál projevil v [[Grand Prix Kanady 2007|zámořských]] [[Grand Prix USA 2007|závodech]], kde opět bodoval a porazil svého týmového kolegu, Giancarla Fisichellu. Závod ve [[Grand Prix Francie 2007|Francii]] mu zase nevyšel, ale ve [[Grand Prix Velké Británie 2007|Velké Británii]] vybojoval bodovanou sedmou pozici. V dalších závodech pokaždé bodoval a v [[Grand Prix Japonska 2007|Japonsku]] vybojoval úžasnou druhou pozici. Před posledním závodem byl jediný jezdec, který v sezóně dokončil všechny závody. O tento primát však přišel, když v [[Grand Prix Brazílie 2007|Brazílii]] nedokončil. Celkově skončil se 30 body na 7.místě a porazil stájového kolegu Fisichellu. | + | |
=== 2008: McLaren === | === 2008: McLaren === | ||
- | |||
- | |||
- | |||
Po oznámení jezdecké dvojice [[Renault F1|Renaultu]] pro rok [[Formule 1 v roce 2008|2008]] bylo jasné, že si Kovalainen bude muset hledat angažmá u jiné stáje. Bez dlouhého váhání se rozhodl pro tým [[McLaren|McLaren]], kde byl dne 14. prosince 2007 oficiálně potvrzen jako týmový kolega [[Lewis Hamilton|Lewise Hamiltona]]. Hned v prvních dnech se dle vlastních slov pokoušel o co největší integraci do týmu. Navštívil továrnu týmu ve [[Woking|Wokingu]], jejímž cílem bylo jak poznání týmu z blízka, tak i seznámení se s jednotlivými inženýry. Situace z loňské sezony, kdy se nepovedlo [[Fernando Alonso|Fernandu Alonsovi]] přesvědčivě zapadnout do týmu by se tak neměla opakovat. | Po oznámení jezdecké dvojice [[Renault F1|Renaultu]] pro rok [[Formule 1 v roce 2008|2008]] bylo jasné, že si Kovalainen bude muset hledat angažmá u jiné stáje. Bez dlouhého váhání se rozhodl pro tým [[McLaren|McLaren]], kde byl dne 14. prosince 2007 oficiálně potvrzen jako týmový kolega [[Lewis Hamilton|Lewise Hamiltona]]. Hned v prvních dnech se dle vlastních slov pokoušel o co největší integraci do týmu. Navštívil továrnu týmu ve [[Woking|Wokingu]], jejímž cílem bylo jak poznání týmu z blízka, tak i seznámení se s jednotlivými inženýry. Situace z loňské sezony, kdy se nepovedlo [[Fernando Alonso|Fernandu Alonsovi]] přesvědčivě zapadnout do týmu by se tak neměla opakovat. | ||
Řádka 108: | Řádka 102: | ||
Následujících 5 závodů mu přineslo pouze 5 bodů, pak začal opět výrazněji bodovat, což vyvrcholilo v 10. závodě sezony, v [[Grand Prix Maďarska 2008|Maďarsku]]. Zde se dočkal prvního vítězství v kariéře. Po startu z druhého místa se držel na třetí pozici, ale dostal se dopředu poté, co se [[Lewis Hamilton]] propadl kvůli problémům s pneumatikou a co [[Felipe Massa]], který v podstatě celý závod vedl, musel odstavit vůz na cílové rovince pouhá tři kola před cílem, protože mu vypověděl službu motor. | Následujících 5 závodů mu přineslo pouze 5 bodů, pak začal opět výrazněji bodovat, což vyvrcholilo v 10. závodě sezony, v [[Grand Prix Maďarska 2008|Maďarsku]]. Zde se dočkal prvního vítězství v kariéře. Po startu z druhého místa se držel na třetí pozici, ale dostal se dopředu poté, co se [[Lewis Hamilton]] propadl kvůli problémům s pneumatikou a co [[Felipe Massa]], který v podstatě celý závod vedl, musel odstavit vůz na cílové rovince pouhá tři kola před cílem, protože mu vypověděl službu motor. | ||
- | ==Kompletní výsledky | + | == Kompletní výsledky == |
(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou označují zajetí nejrychlejšího kola v závodě) | (Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou označují zajetí nejrychlejšího kola v závodě) | ||
+ | === Formule 1 === | ||
<div style="float:left;"> | <div style="float:left;"> | ||
{| class="wikitable" style="text-align:center; font-size:95%" | {| class="wikitable" style="text-align:center; font-size:95%" | ||
Řádka 134: | Řádka 129: | ||
! 17 | ! 17 | ||
! 18 | ! 18 | ||
+ | ! 19 | ||
+ | ! 20 | ||
! Body | ! Body | ||
! Umístění | ! Umístění | ||
Řádka 140: | Řádka 137: | ||
! [[Renault F1|ING Renault F1 Team]] | ! [[Renault F1|ING Renault F1 Team]] | ||
! [[Renault R27]] | ! [[Renault R27]] | ||
- | ! Renault RS27 2.4 V8 | + | ! [[Renault F1|Renault]] RS27 2.4 V8 |
- | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Austrálie 2007|AUS]]<br / | + | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Austrálie 2007|AUS]]<br />10 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Malajsie 2007|MAL]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Malajsie 2007|MAL]]<br />8 |
- | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Bahrajnu 2007|BHR]]<br / | + | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Bahrajnu 2007|BHR]]<br />9 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Španělska 2007|ESP]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Španělska 2007|ESP]]<br />7 |
- | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Monaka 2007|MON]]<br />< | + | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Monaka 2007|MON]]<br />13<sup>†</sup> |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Kanady 2007|CAN]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Kanady 2007|CAN]]<br />4 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix USA 2007|USA]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix USA 2007|USA]]<br />5 |
- | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Francie 2007|FRA]]<br / | + | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Francie 2007|FRA]]<br />15 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Velké Británie|GBR]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Velké Británie|GBR]]<br />7 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Evropy 2007|EUR]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Evropy 2007|EUR]]<br />8 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Maďarska 2007|HUN]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Maďarska 2007|HUN]]<br />8 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Turecka 2007|TUR]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Turecka 2007|TUR]]<br />6 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Itálie 2007|ITA]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Itálie 2007|ITA]]<br />7 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Belgie 2007|BEL]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Belgie 2007|BEL]]<br />8 |
- | |bgcolor="#DFDFDF"| [[Grand Prix Japonska 2007|JPN]]<br / | + | |bgcolor="#DFDFDF"| [[Grand Prix Japonska 2007|JPN]]<br />2 |
- | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Číny 2007|CHN]]<br / | + | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Číny 2007|CHN]]<br />9 |
- | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Brazílie 2007|BRA]]<br /> | + | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Brazílie 2007|BRA]]<br />Ret |
+ | | | ||
+ | | | ||
| | | | ||
! 30 | ! 30 | ||
- | ! 7.místo | + | ! 7. místo |
|- | |- | ||
| [[Formule 1 v roce 2008|2008]] | | [[Formule 1 v roce 2008|2008]] | ||
! [[McLaren|Vodafone McLaren Mercedes]] | ! [[McLaren|Vodafone McLaren Mercedes]] | ||
! [[McLaren MP4-23]] | ! [[McLaren MP4-23]] | ||
- | ! Mercedes-Benz FO 108V 2.4 V8 | + | ! [[Mercedes-Benz High Performance Engines|Mercedes]] FO 108V 2.4 V8 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| ''[[Grand Prix Austrálie 2008|AUS]]''<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| ''[[Grand Prix Austrálie 2008|AUS]]''<br />5 |
- | |bgcolor="#FFDF9F"| [[Grand Prix Malajsie 2008|MAL]]<br / | + | |bgcolor="#FFDF9F"| [[Grand Prix Malajsie 2008|MAL]]<br />3 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| ''[[Grand Prix Bahrajnu 2008|BHR]]''<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| ''[[Grand Prix Bahrajnu 2008|BHR]]''<br />5 |
- | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Španělska 2008|ESP]]<br /> | + | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Španělska 2008|ESP]]<br />Ret |
- | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Turecka 2008|TUR]]<br / | + | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Turecka 2008|TUR]]<br />12 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Monaka 2008|MON]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Monaka 2008|MON]]<br />8 |
- | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Kanady 2008|CAN]]<br / | + | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Kanady 2008|CAN]]<br />9 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Francie 2008|FRA]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Francie 2008|FRA]]<br />4 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| '''[[Grand Prix Velké Británie 2008|GBR]]'''<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| '''[[Grand Prix Velké Británie 2008|GBR]]'''<br />5 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Německa 2008|GER]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Německa 2008|GER]]<br />5 |
- | |bgcolor="#FFFFBF"| [[Grand Prix Maďarska 2008|HUN]]<br / | + | |bgcolor="#FFFFBF"| [[Grand Prix Maďarska 2008|HUN]]<br />1 |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Evropy 2008|EUR]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Evropy 2008|EUR]]<br />4 |
- | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Belgie 2008|BEL]]<br />< | + | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Belgie 2008|BEL]]<br />10<sup>†</sup> |
- | |bgcolor="#DFDFDF"| [[Grand Prix Itálie 2008|ITA]]<br / | + | |bgcolor="#DFDFDF"| [[Grand Prix Itálie 2008|ITA]]<br />2 |
- | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Singapuru 2008|SIN]]<br / | + | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Singapuru 2008|SIN]]<br />10 |
- | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Japonska 2008|JPN]]<br /> | + | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Japonska 2008|JPN]]<br />Ret |
- | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Číny 2008|CHN]]<br /> | + | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Číny 2008|CHN]]<br />Ret |
- | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Brazílie 2008|BRA]]<br / | + | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Brazílie 2008|BRA]]<br />7 |
+ | | | ||
+ | | | ||
! 53 | ! 53 | ||
! 7. místo | ! 7. místo | ||
- | |}</ | + | |- |
- | '' | + | | [[Formule 1 v roce 2009|2009]] |
+ | ! [[McLaren|Vodafone McLaren Mercedes]] | ||
+ | ! [[McLaren MP4-24]] | ||
+ | ! [[Mercedes-Benz High Performance Engines|Mercedes]] FO 108W 2.4 V8 | ||
+ | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Austrálie 2009|AUS]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Malajsie 2009|MAL]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Číny 2009|CHN]]<br />5 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Bahrajnu 2009|BHR]]<br />12 | ||
+ | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Španělska 2009|ESP]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Monaka 2009|MON]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Turecka 2009|TUR]]<br />14 | ||
+ | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Velké Británie 2009|GBR]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Německa 2009|GER]]<br />8 | ||
+ | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Maďarska 2009|HUN]]<br />5 | ||
+ | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Evropy 2009|EUR]]<br />4 | ||
+ | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Belgie 2009|BEL]]<br />6 | ||
+ | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Itálie 2009|ITA]]<br />6 | ||
+ | |bgcolor="#DFFFDF"| [[Grand Prix Singapuru 2009|SIN]]<br />7 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Japonska 2009|JPN]]<br />11 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Brazílie 2009|BRA]]<br />9 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Abú Zabí 2009|ABU]]<br />11 | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | ! 22 | ||
+ | ! 12. místo | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Formule 1 v roce 2010|2010]] | ||
+ | ! [[Team Lotus (2010–2011)|Lotus Racing]] | ||
+ | ! [[Lotus T127]] | ||
+ | ! [[Cosworth]] CA2010 2,4 V8 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Bahrajnu 2010|BHR]]<br />15 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Austrálie 2010|AUS]]<br />13 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Malajsie 2010|MAL]]<br />NC | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Číny 2010|CHN]]<br />14 | ||
+ | | [[Grand Prix Španělska 2010|ESP]]<br />DNS | ||
+ | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Monaka 2010|MON]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Turecka 2010|TUR]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Kanady 2010|CAN]]<br />16 | ||
+ | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Evropy 2010|EUR]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Velké Británie 2010|GBR]]<br />17 | ||
+ | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Německa 2010|GER]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Maďarska 2010|HUN]]<br />14 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Belgie 2010|BEL]]<br />16 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Itálie 2010|ITA]]<br />18 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Singapuru 2010|SIN]]<br />16<sup>†</sup> | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Japonska 2010|JPN]]<br />12 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Koreje 2010|KOR]]<br />13 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Brazílie 2010|BRA]]<br />18 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Abú Zabí 2010|ABU]]<br />17 | ||
+ | | | ||
+ | ! 0 | ||
+ | ! 20. místo | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Formule 1 v roce 2011|2011]] | ||
+ | ! [[Team Lotus (2010–2011)|Team Lotus]] | ||
+ | ! [[Lotus T128]] | ||
+ | ! [[Renault F1|Renault]] RS27 2.4 V8 | ||
+ | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Austrálie 2011|AUS]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Malajsie 2011|MAL]]<br />15 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Číny 2011|CHN]]<br />16 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Turecka 2011|TUR]]<br />19 | ||
+ | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Španělska 2011|ESP]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Monaka 2011|MON]]<br />14 | ||
+ | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Kanady 2011|CAN]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Evropy 2011|EUR]]<br />19 | ||
+ | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Velké Británie 2011|GBR]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Německa 2011|GER]]<br />16 | ||
+ | |bgcolor="#EFCFFF"| [[Grand Prix Maďarska 2011|HUN]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Belgie 2011|BEL]]<br />15 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Itálie 2011|ITA]]<br />13 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Singapuru 2011|SIN]]<br />16 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Japonska 2011|JPN]]<br />18 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Koreje 2011|KOR]]<br />14 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Indie 2011|IND]]<br />14 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Abú Zabí 2011|ABU]]<br />17 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Brazílie 2011|BRA]]<br />16 | ||
+ | | | ||
+ | ! 0 | ||
+ | ! 22. místo | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Formule 1 v roce 2012|2012]] | ||
+ | ! [[Caterham F1 Team]] | ||
+ | ! [[Caterham CT01]] | ||
+ | ! [[Renault]] RS27-2012 V8 | ||
+ | |bgcolor=#EFCFFF| [[Grand Prix Austrálie 2012|AUS]]<br />Ret | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Malajsie 2012|MAL]]<br />18 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Číny 2012|CHN]]<br />23 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Bahrajnu 2012|BHR]]<br />17 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Španělska 2012|ESP]]<br />16 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Monaka 2012|MON]]<br />13 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Kanady 2012|CAN]]<br />18 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Evropy 2012|EUR]]<br />14 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Velké Británie 2012|GBR]]<br />17 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Německa 2012|GER]]<br />19 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Maďarska 2012|HUN]]<br />17 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Belgie 2012|BEL]]<br />17 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Itálie 2012|ITA]]<br />14 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Singapuru 2012|SIN]]<br />15 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Japonska 2012|JPN]]<br />15 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Koreje 2012|KOR]]<br />17 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Indie 2012|IND]]<br />18 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Abú Zabí 2012|ABU]]<br />13 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix USA 2012|USA]]<br />18 | ||
+ | |bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Brazílie 2012|BRA]]<br />14 | ||
+ | ! 0 | ||
+ | ! 22. místo | ||
+ | |- | ||
+ | |rowspan="2"| [[Formule 1 v roce 2013|2013]] | ||
+ | ! [[Caterham F1 Team]] | ||
+ | ! [[Caterham CT03]] | ||
+ | ! [[Renault F1|Renault]] RS27-2013 V8 | ||
+ | | [[Grand Prix Austrálie 2013|AUS]] | ||
+ | | [[Grand Prix Malajsie 2013|MAL]] | ||
+ | | [[Grand Prix Číny 2013|CHN]] | ||
+ | |bgcolor="#F0F8FF"| [[Grand Prix Bahrajnu 2013|BHR]]<br />TD | ||
+ | |bgcolor="#F0F8FF"| [[Grand Prix Španělska 2013|ESP]]<br />TD | ||
+ | | [[Grand Prix Monaka 2013|MON]] | ||
+ | | [[Grand Prix Kanady 2013|CAN]] | ||
+ | | [[Grand Prix Velké Británie 2013|GBR]] | ||
+ | | [[Grand Prix Německa 2013|GER]] | ||
+ | | [[Grand Prix Maďarska 2013|HUN]] | ||
+ | |bgcolor="#F0F8FF"| [[Grand Prix Belgie 2013|BEL]]<br />TD | ||
+ | |bgcolor="#F0F8FF"| [[Grand Prix Itálie 2013|ITA]]<br />TD | ||
+ | | [[Grand Prix Singapuru 2013|SIN]] | ||
+ | | [[Grand Prix Koreje 2013|KOR]] | ||
+ | |bgcolor="#F0F8FF"| [[Grand Prix Japonska 2013|JPN]]<br />TD | ||
+ | | [[Grand Prix Indie 2013|IND]] | ||
+ | |bgcolor="#F0F8FF"| [[Grand Prix Abú Zabí 2013|ABU]]<br />TD | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | !rowspan="2"| 0 | ||
+ | !rowspan="2"| 21. místo | ||
+ | |- | ||
+ | ! [[Lotus F1]] | ||
+ | ! [[Lotus E21]] | ||
+ | ! [[Renault]] RS27-2013 V8 | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix USA 2013|USA]]<br />14 | ||
+ | | bgcolor="#CFCFFF"| [[Grand Prix Brazílie 2013|BRA]]<br />14 | ||
+ | | | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | === GP2 Series === | ||
+ | {| class="wikitable" style="text-align:center; font-size:95%" | ||
+ | ! Rok | ||
+ | ! Tým | ||
+ | ! 1 | ||
+ | ! 2 | ||
+ | ! 3 | ||
+ | ! 4 | ||
+ | ! 5 | ||
+ | ! 6 | ||
+ | ! 7 | ||
+ | ! 8 | ||
+ | ! 9 | ||
+ | ! 10 | ||
+ | ! 11 | ||
+ | ! 12 | ||
+ | ! 13 | ||
+ | ! 14 | ||
+ | ! 15 | ||
+ | ! 16 | ||
+ | ! 17 | ||
+ | ! 18 | ||
+ | ! 19 | ||
+ | ! 20 | ||
+ | ! 21 | ||
+ | ! 22 | ||
+ | ! 23 | ||
+ | ! Body | ||
+ | ! Umístění | ||
+ | |- | ||
+ | | [[GP2 Series v roce 2005|2005]] | ||
+ | ! [[Arden International]] | ||
+ | |style="background:#FBFFBF;"| [[Autodromo Enzo e Dino Ferrari|IMO<br />FEA]]<br />1 | ||
+ | |style="background:#FFDF9F;"| [[Autodromo Enzo e Dino Ferrari|IMO<br />SPR]]<br />3 | ||
+ | |style="background:#FFDF9F;"| [[Circuit de Catalunya|CAT<br />FEA]]<br />3 | ||
+ | |style="background:#EFCFFF;"| [[Circuit de Catalunya|CAT<br />SPR]]<br />Ret | ||
+ | |style="background:#DFFFDF;"| '''''[[Circuit de Monaco|MON<br />FEA]]'''''<br />5 | ||
+ | |style="background:#FBFFBF;"| [[Nürburgring|NÜR<br />FEA]]<br />1 | ||
+ | |style="background:#EFCFFF;"| [[Nürburgring|NÜR<br />SPR]]<br />Ret | ||
+ | |style="background:#FBFFBF;"| [[Circuit de Nevers Magny-Cours|MAG<br />FEA]]<br />1 | ||
+ | |style="background:#FFDF9F;"| [[Circuit de Nevers Magny-Cours|MAG<br />SPR]]<br />3 | ||
+ | |style="background:#DFDFDF;"| [[Silverstone Circuit|SIL<br />FEA]]<br />2 | ||
+ | |style="background:#FFDF9F;"| [[Silverstone Circuit|SIL<br />SPR]]<br />3 | ||
+ | |style="background:#DFFFDF;"| [[Hockenheimring|HOC<br />FEA]]<br />5 | ||
+ | |style="background:#DFFFDF;"| [[Hockenheimring|HOC<br />SPR]]<br />6 | ||
+ | |style="background:#DFDFDF;"| [[Hungaroring|HUN<br />FEA]]<br />2 | ||
+ | |style="background:#DFFFDF;"| [[Hungaroring|HUN<br />SPR]]<br />5 | ||
+ | |style="background:#CFCFFF;"| [[Istanbul Racing Circuit|IST<br />FEA]]<br />10 | ||
+ | |style="background:#FBFFBF;"| [[Istanbul Racing Circuit|IST<br />SPR]]<br />1 | ||
+ | |style="background:#FBFFBF;"| '''[[Autodromo Nazionale Monza|MNZ<br />FEA]]'''<br />1 | ||
+ | |style="background:#DFFFDF;"| [[Autodromo Nazionale Monza|MNZ<br />SPR]]<br />5 | ||
+ | |style="background:#CFCFFF;"| [[Circuit de Spa-Francorchamps|SPA<br />FEA]]<br />15 | ||
+ | |style="background:#CFCFFF;"| [[Circuit de Spa-Francorchamps|SPA<br />SPR]]<br />9 | ||
+ | |style="background:#FFDF9F;"| [[Bahrain International Circuit|BHR<br />FEA]]<br />3 | ||
+ | |style="background:#EFCFFF;"| [[Bahrain International Circuit|BHR<br />SPR]]<br />Ret | ||
+ | |style="background:#DFDFDF;"| '''105''' | ||
+ | |style="background:#DFDFDF;"| '''2. místo''' | ||
+ | |} | ||
=== Výsledky v ostatních formulových kategoriích === | === Výsledky v ostatních formulových kategoriích === | ||
- | {| | + | {| class="wikitable" style="text-align:center; font-size:95%" |
| align="center" | '''Sezóna''' | | align="center" | '''Sezóna''' | ||
| align="center" | '''Série''' | | align="center" | '''Série''' | ||
Řádka 211: | Řádka 429: | ||
| align="center" | 5 | | align="center" | 5 | ||
| align="center" | 243 | | align="center" | 243 | ||
- | | align="center" | 4.místo | + | | align="center" | 4. místo |
|- | |- | ||
| align="center" | 2002 | | align="center" | 2002 | ||
Řádka 222: | Řádka 440: | ||
| align="center" | 12 | | align="center" | 12 | ||
| align="center" | 257 | | align="center" | 257 | ||
- | | align="center" bgcolor="#FFDF9F" | 3.místo | + | | align="center" bgcolor="#FFDF9F" | 3. místo |
|- | |- | ||
| align="center" | 2003 | | align="center" | 2003 | ||
Řádka 233: | Řádka 451: | ||
| align="center" | 4 | | align="center" | 4 | ||
| align="center" | 134 | | align="center" | 134 | ||
- | | align="center" bgcolor="#DFDFDF" | 2.místo | + | | align="center" bgcolor="#DFDFDF" | 2. místo |
|- | |- | ||
|- | |- | ||
Řádka 245: | Řádka 463: | ||
| align="center" | 10 | | align="center" | 10 | ||
| align="center" | 176 | | align="center" | 176 | ||
- | | align="center" bgcolor="#FFFFBF" | 1.místo | + | | align="center" bgcolor="#FFFFBF" | 1. místo |
|- | |- | ||
| align="center" | 2005 | | align="center" | 2005 | ||
- | | align="center" | [[ | + | | align="center" | [[GP2 Series|GP2]] |
| align="center" | Arden International | | align="center" | Arden International | ||
| align="center" | Dallara-Renault Mécachrome | | align="center" | Dallara-Renault Mécachrome | ||
Řádka 256: | Řádka 474: | ||
| align="center" | 12 | | align="center" | 12 | ||
| align="center" | 105 | | align="center" | 105 | ||
- | | align="center" bgcolor="#DFDFDF" | 2.místo | + | | align="center" bgcolor="#DFDFDF" | 2. místo |
|- | |- | ||
+ | |}</div><br style="clear: both;" /> | ||
+ | == Velká Galerie == | ||
+ | * '''[[:Kategorie:Album Heikki Kovalainen|Mnoho fotografií – Heikki Kovalainen]]''' | ||
+ | == YouTube == | ||
+ | {| border="4" width="442" align="left" | ||
+ | | {{#widget:YouTube|id=UAyuZKpx7a8}} | ||
+ | |- align="center" | ||
+ | | '''2018 AUTOBACS SUPER GT – Heikki Kovalainen interview''' | ||
|} | |} | ||
- | + | {| border="4" width="442" align="right" | |
+ | | {{#widget:YouTube|id=_ndp3cKgeUM}} | ||
+ | |- align="center" | ||
+ | | '''F1 2012 – Heikki Kovalainen Yeongam Caterham Renault''' | ||
+ | |} | ||
+ | <br style="clear: both;" /> | ||
+ | {| border="4" width="442" align="left" | ||
+ | | {{#widget:YouTube|id=9TioaTKfDR0}} | ||
+ | |- align="center" | ||
+ | | '''Heikki Kovalainen F1 Crash Compilation''' | ||
+ | |} | ||
+ | {| border="4" width="442" align="right" | ||
+ | | {{#widget:YouTube|id=Fdc4zUosBPw}} | ||
+ | |- align="center" | ||
+ | | '''Shell Commercial Kimi Raikkonen and Giancarlo Fisichella''' | ||
+ | |} | ||
+ | <br style="clear: both;" /> | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
*[http://www.heikkikovalainen.com/ Oficiální stránka Heikki Kovalainena] | *[http://www.heikkikovalainen.com/ Oficiální stránka Heikki Kovalainena] | ||
*[http://www.mclaren.com/theteam/heikki_kovalainen_biography.php Profil na stránkách McLarenu] | *[http://www.mclaren.com/theteam/heikki_kovalainen_biography.php Profil na stránkách McLarenu] | ||
- | {{ | + | |
+ | {{Flickr|Heikki+Kovalainen}}{{Commonscat|Heikki Kovalainen}}{{Článek z Wikipedie}} | ||
{{DEFAULTSORT:Kovalainen, Heikki}} | {{DEFAULTSORT:Kovalainen, Heikki}} | ||
[[Kategorie:Finský pilot F1]] | [[Kategorie:Finský pilot F1]] | ||
[[Kategorie:Piloti GP2]] | [[Kategorie:Piloti GP2]] | ||
[[Kategorie:Žijící lidé]] | [[Kategorie:Žijící lidé]] | ||
+ | [[Kategorie:Muži]] | ||
+ | [[Kategorie:Video články Multimediaexpo.cz]] |
Aktuální verze z 23. 10. 2020, 14:17
Heikki Kovalainen (* 19. října 1981, Suomussalmi, Finsko) je finský pilot Formule 1, v současnosti jezdí za Vodafone McLaren Mercedes, kde od sezony 2008 nahradí Fernanda Alonsa, který odešel zpět k Renaultu.
Obsah |
Motokáry
Tak jako většina pilotů Formule 1, i Heikki Kovalainen začínal závodit s motokárami, konkrétně v roce 1991 a jezdil na nich do roku 2000. V roce 1999 byl druhý ve finském šampionátu třídy Formula A a o rok později se stal Skandinávským šampionem ve stejné kategorii. Byl také zvolen Nejlepším finským pilotem roku.
Kariéra před Formulí 1
Formule Renault
Kovalainen začal svou kariéru v závodních vozech v šampionátu Britské Formule Renault, kde v předchozím roce startoval i současný pilot F1 a Fin, Kimi Räikkönen, který ale v tu dobu už závodil za tým Sauber. Celkově skončil v šampionátu na čtvrtém místě, když 2x vyhrál, 2x zajel pole position a 3x nejrychlejší kolo. Stal se tak Nováčkem roku 2001.
Formule 3
Kovalainen přitahoval pozornost podporujícího programu týmu Renault pro mladé jezdce a tak se v roce 2002 dostal Heikki do série Britské Formule 3, do týmu Fortec, který používal motory Renault. Svůj výkon Kovalainen předvedl hlavně v druhé půlce šampionátu, kde v posledních devíti závodech vyhrál pětkrát. S třemi pole position a třemi nejrychlejšími koly, skončil Heikki celkově třetí, za Robbie Kerrem a Jamesem Courtneyem. Opět byl vyhlášen Nováčkem roku.
Svou sílu předvedl Heikki i v mezinárodním kole F3, kde skončil druhý v Grand Prix Macau a čtvrtý na Zandvoortu, v sérii Marlboro Masters.
Světová série Nissan
Kovalainen se v roce 2003 přesunul do Světové série Nissan, kterou vlastní Renault. Tady byl ale zastíněn stájovým kolegou v týmu Gabord, Franckem Montagnym. Ten v této sérii jezdil už dva roky a vyhrál titul v roce 2001. Montagny v roce 2003 vyhrál devět závodů a opět slavil titul, zatímco Kovalainen vyhrál jen jeden závod.
Fin zůstal v sérii Nissan i pro rok 2004, ale přestoupil do týmu Pons a tentokrát šampionát vyhrál se 192 body a šesti vítězstvími, před druhým Tiagem Monteirem.
Závod šampiónů
Kovalainen v roce 2004 absolvoval i Závod šampiónů, který se uskutečnil v Paříží na Stade de France. Heikki se stal prvním „nerallyovým“ jezdcem, který vyhrál trofej Henri Toivonena a titul Šampión Šampiónů, když ve finále porazil světového šampióna v rally, Sébastiena Loeba. Společně se svým krajanem Marcusem Grönholmem se Heikki účastnil i závodu o Pohár národů. Jejich tým skončil na druhém místě poté, když Kovalainenovo Ferrari 360 Modena vypovědělo službu a z vítězství se radoval tým Francie s Loebem. Kovalainen porazil Loeba ale i ve voze WRC, i když v něm nikdy předtím neseděl a porazil i sedminásobného mistra světa v F1, Michaela Schumachera ve Ferrari 360 Modena.
Výsledky Závodu šampiónů
Kolo | Soupeř | Vůz | Čas | Rozdíl | Výsledek |
---|---|---|---|---|---|
1 | David Coulthard | Race of Champions Buggy | 1:45.8988 | -11.905 | 1 - 0 |
2 | Jean Alesi | Ferrari 360 Modena | 1:48.9325 | -1.7085 | 1 - 0 |
Semifinále | Michael Schumacher | Ferrari 360 Modena | 1:45.3851 | -10.9954 | 1 - 0 |
Finále | Sébastien Loeb | Peugeot 307 WRC | 1:42.2602 | -0.7977 | 1 - 0 |
Sébastien Loeb | Ferrari 360 Modena | 1:47.4383 | -8.1459 | 2 - 0 |
Top Gear
Kovalainen se v roce 2005 objevil i v díle Top Gear, kde si vybral masku Stig a objel jedno kolo na testovací trati Top Gear. Kovalainen zajel první a na dlouho také poslední kolo pod 60 sekund.
Roku 2005 se také vrátil do Závodu šampiónů, ale skončil v semifinále po porážce od Toma Kristensena.
GP2
V roce 2005 vstoupil Heikki do série GP2, která se stala takovou juniorskou F1 a nástupkyní Formule 3000. Kovalainen vyhrál úplně první závod v novém šampionátu a vedl šampionát společně s týmem Arden Internaional. V posledních čtyřech závodech ale převzal vedení Nico Rosberg a zajistil si titul. Kovalainen skončil druhý, když zaostal 15 bodů za vítězem.
Formule 1
Testování
Kovalainen, Montagny a Jose Maria Lopez testovali formulový vůz Renault R23B v prosinci 2003. Heikki poté také testoval pro Minardi, ale Renault ho nakonec jmenoval druhým testovacím jezdcem za Montagnym. Fin nastoupil na Montagnyho místo na konci roku 2005 a na celý rok 2006, ve kterém se věnoval jenom testování a najel přes 23 000 km. Když Fernando Alonso podepsal s McLarenem smlouvu na rok 2007, dostal Kovalainen šanci v F1 jako jezdec. Jeho místo bylo potvrzeno 6. září 2006.
2007: Renault
Kovalainen si odbyl svůj debut v F1 v Grand Prix Austrálie 2007. Nevedl si ale moc dobře a po mnoha chybách dojel desátý. Flavio Briatore na rovinu řekl, že Heikkiho výkon byl zklamáním. V druhém závodě v Malajsii už Fin bodoval, když skončil osmý. Další dva body přidal za sedmé místo ve Španělsku. Svůj potenciál projevil v zámořských závodech, kde opět bodoval a porazil svého týmového kolegu, Giancarla Fisichellu. Závod ve Francii mu zase nevyšel, ale ve Velké Británii vybojoval bodovanou sedmou pozici. V dalších závodech pokaždé bodoval a v Japonsku vybojoval úžasnou druhou pozici. Před posledním závodem byl jediný jezdec, který v sezóně dokončil všechny závody. O tento primát však přišel, když v Brazílii nedokončil. Celkově skončil se 30 body na 7.místě a porazil stájového kolegu Fisichellu.
2008: McLaren
Po oznámení jezdecké dvojice Renaultu pro rok 2008 bylo jasné, že si Kovalainen bude muset hledat angažmá u jiné stáje. Bez dlouhého váhání se rozhodl pro tým McLaren, kde byl dne 14. prosince 2007 oficiálně potvrzen jako týmový kolega Lewise Hamiltona. Hned v prvních dnech se dle vlastních slov pokoušel o co největší integraci do týmu. Navštívil továrnu týmu ve Wokingu, jejímž cílem bylo jak poznání týmu z blízka, tak i seznámení se s jednotlivými inženýry. Situace z loňské sezony, kdy se nepovedlo Fernandu Alonsovi přesvědčivě zapadnout do týmu by se tak neměla opakovat.
Den po představení nového vozu MP4-23 se stal perspektivní Fin prvním závodním jezdcem, který se mohl s novým vozem projet po pronajmuté trati ve španělském Jerezu. Spolu s testovacím pilotem Pedrem de la Rosou odkroužili dohromady prvních 69 kol, jejichž cílem bylo ověření systému vozu, spolehlivosti a jízních vlastností. Druhý testovací den nového monopostu Heikkimu posloužil jako první přímé srovnání se svým novým - zázračným - kolegou, ve kterém si vedl obstojně, když zaostal o pouhých 330 tisícin, čímž dokázal, že si místo v jednom z nejúspěšnějších týmů v historii Formule 1 plně zasluhuje.
Do prvního závodu sezóny se Heikki kvalifikoval na třetím místě za svým stájovým kolegou Hamiltonem a polákem Kubicou a svou pozici si udržel i po startu závodu. Během prvních zastávek v boxech se dostal na druhou příčku a zdálo se, že si ji až do konce udrží. Divoký průběh závodu pro něj však znamenal smůlu v podobě kombinace safety car fáze a zastávky v boxech. Stmelené jezdecké pole s minimálními rozestupy pro něj tak při výjezdu z pit stopu propad až na samotný chvost. Fin se dokonce probojoval až na čtvrté místo, ale omylem sepnutý omezovač rychlosti pro něj znamenal závěrečnou pátou příčku.
V dalším závodě v Malajsii dosáhl podruhé v životě na stupně vítězů, když dojel jako třetí.
Následujících 5 závodů mu přineslo pouze 5 bodů, pak začal opět výrazněji bodovat, což vyvrcholilo v 10. závodě sezony, v Maďarsku. Zde se dočkal prvního vítězství v kariéře. Po startu z druhého místa se držel na třetí pozici, ale dostal se dopředu poté, co se Lewis Hamilton propadl kvůli problémům s pneumatikou a co Felipe Massa, který v podstatě celý závod vedl, musel odstavit vůz na cílové rovince pouhá tři kola před cílem, protože mu vypověděl službu motor.
Kompletní výsledky
(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou označují zajetí nejrychlejšího kola v závodě)
Formule 1
GP2 Series
Rok | Tým | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | Body | Umístění |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2005 | Arden International | IMO FEA 1 | IMO SPR 3 | CAT FEA 3 | CAT SPR Ret | MON FEA 5 | NÜR FEA 1 | NÜR SPR Ret | MAG FEA 1 | MAG SPR 3 | SIL FEA 2 | SIL SPR 3 | HOC FEA 5 | HOC SPR 6 | HUN FEA 2 | HUN SPR 5 | IST FEA 10 | IST SPR 1 | MNZ FEA 1 | MNZ SPR 5 | SPA FEA 15 | SPA SPR 9 | BHR FEA 3 | BHR SPR Ret | 105 | 2. místo |
Výsledky v ostatních formulových kategoriích
Sezóna | Série | Tým | Vůz | Závody | Vítězství | Pole Position | Podium | Body | Konečné umístění |
2001 | Formule Renault 2000 V. Británie | Fortec Motorsport | Renault FR2000 | 13 | 2 | 2 | 5 | 243 | 4. místo |
2002 | Formule 3 V. Británie | Fortec Motorsport | Dallara F302-Renault | 26 | 5 | 2 | 12 | 257 | 3. místo |
2003 | Formule Nissan World Series | Gabord Competición | Dallara SN01-Nissan | 18 | 1 | 3 | 4 | 134 | 2. místo |
2004 | Formule Nissan World Series | Pons Racing | Dallara SN01-Nissan | 16 | 5 | 8 | 10 | 176 | 1. místo |
2005 | GP2 | Arden International | Dallara-Renault Mécachrome | 23 | 5 | 2 | 12 | 105 | 2. místo |
Velká Galerie
YouTube
2018 AUTOBACS SUPER GT – Heikki Kovalainen interview |
F1 2012 – Heikki Kovalainen Yeongam Caterham Renault |
Heikki Kovalainen F1 Crash Compilation |
Shell Commercial Kimi Raikkonen and Giancarlo Fisichella |
Externí odkazy
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |