Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !

Formule 1 v roce 2008

Z Multimediaexpo.cz

LIX. Mistrovství Světa Formule 1
2008
Formule 1 v roce 2007****Formule 1 v roce 2009
Hamilton 2008 Singapore GP 1.jpg
Mistr světa
Kimi Räikkönen 75.b Ferrari
Poháru konstruktérů
BMW Sauber 135.b
Grand Prix
1. Velká Británie 10. Brazílie

V pořadí 59. ročník Mistrovství světa jezdců Formule 1 a 50. ročník poháru konstruktérů. Začal 16. března prvním závodem na okruhu v Austrálii a skončí 2. listopadu v Brazílii. V závodech se objevil jeden nový tým - Force India (bývalý Spyker). Do této sezóny měl také nastoupit tým Prodrive Davida Richardse, který měl používat šasi týmu McLaren. Ovšem z dohody mezi týmy nakonec sešlo a navíc nebyla potvrzena nová Concordská smlouva, podle které by právě mohly týmy dodávat svá šasi jiným týmům formule 1. Richards se však svého místa ve formuli 1 nevzdává a plánuje vstup svého týmu do mistrovství světa v roce 2009. V roce 2008 se také pojedou dva nové závody, na nových městských okuzích. Grand Prix Evropy ve Valencii a Grand Prix Singapuru, která se poprvé v historii formule 1 pojede za umělého osvětlení v noci.

Před sezónou

Noční singapurská Grand Prix

V kalendáři znovu přibyla osmnáctá Grand Prix, dva nové okruhy a závod za umělého osvětlení. První polovina kalendáře byla téměř beze změny, vypadla pouze Grand Prix USA v Indianapolis a z letních měsíců se na začátek sezóny posunula Grand Prix Turecka. Druhá polovina kalendáře doznala pestřejších změn. Do kalendáře se znovu vrací Grand Prix Německa, loni se v Německu sice jelo na Nürburgringu, ale jako Grand Prix Evropy. Evropskou Grand Prix tak hostil nový okruh ve Valencii, druhým premiérovým okruhem byla Marina Bay, kde se jela první uměle osvětlená Grand Prix a to Velká cena Singapuru. Situace ohledně učastnících se týmu byla také jasná. Již 14. února 2006 prezident FIA Max Mosley, oznámil, že všechny týmy, které chtějí startovat v sezóně 2008 musejí během jednoho týdne doručit oficiální přihlášku.[1] Všech jedenáct týmu účastnících se šampionátu 2006 doručilo žádost dle daných kritérií stejně jako další zájemci o vstup do šampionátu. Mezi novými zájemci se objevili indický magnát Vijay Mallya, jenž koncem sezóny 2007 koupil upadající Spyker, nebo stále se vracející David Richards [2] s projektem Prodrive. Žádosti zamítnuté v předkole patřili Paulu Stoddartovi [3] , který se pokusil navrátit Minardi do světa Grand Prix, dále Eddimu Jordanovi [4] a projektům Direxiv [5] a Carlin Motorsport.

Obsah

Testy

Datum Jezdec Vůz Výsledky
Testy - Fiorano 7. leden
7. leden Kimi Räikkönen Ferrari F2008 01:00.897
Testy - Jerez 9. leden - 11. leden
9. leden Pedro de la Rosa McLaren MP4-23 01:19.655
10. leden Lewis Hamilton McLaren MP4-23 01:19.132
11. leden Lewis Hamilton McLaren MP4-23 01:19.691
Testy - Jerez 14. leden - 17. leden
14. leden Kimi Räikkönen Ferrari F2008 01:19.846
15. leden Fernando Alonso Renault R27 01:19.503
16. leden Timo Glock Toyota TF108 01:19.799
17. leden Alvaro Parente Renault R27 01:21.721
Testy - Valencie 15. leden - 18. leden
15. leden Robert Kubica BMW Sauber F1.08 01:16.936
16. leden Robert Kubica BMW Sauber F1.08 01:12.321
17. leden Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08 --:--.---
18. leden Robert Kubica BMW Sauber F1.08 --:--.---
Testy - Valencie 21. leden - 24. leden
21. leden Fernando Alonso Renault R28 01:13.027
22. leden Felipe Massa Ferrari F2008 01:12.182
23. leden Heikki Kovalainen McLaren MP4-23 01:11.000
24. leden Kimi Räikkönen Ferrari F2008 01:11.189
Testy - Barcelona 1. únor - 3. únor
1. únor Lewis Hamilton McLaren MP4-23 01:22.263
2. únor Sebastian Vettel Toro Rosso STR2B 01:21.679
3. únor Mark Webber Red Bull RB4 01:22.385
Testy - Sakhir 4. únor - 6. únor
4. únor Kimi Räikkönen Ferrari F2008 01:32.079
5. únor Kimi Räikkönen Ferrari F2008 01:30.595
6. únor Kimi Räikkönen Ferrari F2008 01:30.455
Testy - Sakhir 9. únor - 11. únor
9. únor Kimi Räikkönen Ferrari F2008 01:30.914
10. únor Kimi Räikkönen Ferrari F2008 01:30.015
11. únor Felipe Massa Ferrari F2008 01:31.189
Testy - Jerez 11. únor - 14. únor
11. únor David Coulthard Red Bull RB4 01:20.641
12. únor Lewis Hamilton McLaren MP4-23 01:19.102
13. únor Mark Webber Red Bull RB4 01:18.628
14. únor Heikki Kovalainen McLaren MP4-23 01:17.974
Testy - Valencie 19. únor - 21. únor
19. únor Robert Kubica BMW Sauber F1.08 --:--.---
20. únor Robert Kubica BMW Sauber F1.08 01:12.893
21. únor Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08 01:12.258
Datum Jezdec Vůz Výsledky
Testy - Barcelona 19. únor - 22. únor
19. únor Nico Rosberg Williams FW30 01:30.675
20. únor Felipe Massa Ferrari F2008 01:30.673
21. únor Kazuki Nakadžima Williams FW30 01:22.153
22. únor Felipe Massa Ferrari F2008 01:20.508
Testy - Barcelona 25. únor - 27. únor
25. únor Lewis Hamilton McLaren MP4-23 01:22.276
26. únor Lewis Hamilton McLaren MP4-23 01:21.234
27. únor Jarno Trulli Toyota TF108 01:20.801
Testy - Barcelona 14. duben - 17. duben
14. duben Felipe Massa Ferrari F2008 01:18.339
15. duben Rubens Barrichello Honda RA108 01:18.928
16. duben Fernando Alonso Renault R28 01:18.483
17. duben Mark Webber Red Bull RB4 01:21.953
Testy - Paul Ricard 14. květen - 16. květen
14. květen Lewis Hamilton McLaren MP4-23 01:05.600
15. květen Kimi Räikkönen Ferrari F2008 01:05.381
16. květen Jarno Trulli Toyota TF108 01:31.360
Testy - Barcelona 11. červen - 13. červen
11. červen Luca Badoer Ferrari F2008
12. červen Luca Badoer Ferrari F2008
13. červen Nelson Piquet jr. Renault R28
Testy - Silverstone 25. červen - 27. červen
25. červen Felipe Massa Ferrari F2008
26. červen Heikki Kovalainen McLaren MP4-23
27. červen Lewis Hamilton McLaren MP4-23
Testy - Hockenheimring 8. červenec - 10. červenec
8. červenec Lewis Hamilton McLaren MP4-23
9. červenec Lewis Hamilton McLaren MP4-23
10. červenec Felipe Massa Ferrari F2008
Testy - Jerez 22. července - 25. července
22. července Sebastian Vettel Toro Rosso STR3
23. července Sebastian Vettel Toro Rosso STR3
24. července Mark Webber Red Bull RB4
25. července Heikki Kovalainen McLaren MP4-23
Testy - Monza 27. srpna - 29. srpna
27. srpna Felipe Massa Ferrari F2008
28. srpna Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08
29. srpna Lewis Hamilton McLaren MP4-23
Testy - Jerez 16. září - 19. září
16. září Marko Asmer BMW Sauber F1.08
17. září Christian Klien BMW Sauber F1.08
18. září Sebastian Vettel Toro Rosso STR3
19. září Pedro de la Rosa McLaren MP4-23

Šedé zvýraznění = uzavřený test jednoho týmu

Složení týmů

Tým Konstruktér Šasi Motor1 Pneu č. Pilot Testovací piloti
Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari F2008 Ferrari 056 1 Kimi Räikkönen 31 Michael Schumacher
2 Felipe Massa
BMW Sauber F1 Team BMW Sauber F1.08 BMW P86/8 3 Nick Heidfeld 32 Marko Asmer
4 Robert Kubica
ING Renault F1 Team Renault R28 Renault RS28 5 Fernando Alonso 33 Robert Doornbos
6 Nelson Piquet jr.
AT&T Williams Williams FW30 Toyota RVX-08 7 Nico Rosberg 34 Narain Karthikeyan
8 Kazuki Nakadžima
Red Bull Racing Red Bull RB4 Renault RS28 9 David Coulthard 35 Sébastien Buemi
10 Mark Webber
Panasonic Toyota Racing Toyota TF108 Toyota RVX-08 11 Jarno Trulli 36 Kamuj Kobajaši
12 Timo Glock
Scuderia Toro Rosso Toro Rosso STR2B Ferrari 056 14 Sébastien Bourdais 37 Brendon Hartley
15 Sebastian Vettel
Honda Racing F1 Team Honda RA108 Honda RA808E 16 Jenson Button 38 Luca Filippi
17 Rubens Barrichello
Super Aguri F12 Super Aguri SA08 Honda RA808E 18 Takuma Sató 39 James Rossiter
19 Anthony Davidson
Force India Formula One Team Force India VJM-01 Ferrari 056 20 Giancarlo Fisichella 40 Giedo van der Garde
21 Adrian Sutil
Vodafone McLaren Mercedes McLaren MP4-23 Mercedes-Benz FO108V 22 Lewis Hamilton 41 Gary Paffett
23 Heikki Kovalainen

1 Všechny motory jsou specifikace 2.4 V8, vyrobené podle pravidel ze sezony 2006.
2 Tým Super Aguri odstoupil k 6.5.2008 z Formule 1.

Představení vozů

Tým Šasi Datum Místo
Ferrari F2008 6. leden Fiorano, Itálie
McLaren-Mercedes MP4-23 7. leden Stuttgart, Německo
Toyota TF108 10 leden Kolín nad Rýnem, Německo
BMW Sauber F1.08 14. leden Mnichov, Německo
Red Bull-Renault RB4 16. leden Circuito Permanente de Jerez, Španělsko
Honda RA108 29. leden Brackley, Velká Británie
Renault R28 31. leden Paříž, Francie
Force India-Ferrari VJM-01 7. únor Mumbai, Indie
Williams-Toyota FW30 žádné oficiální představení
Toro Rosso-Ferrari STR3 žádné oficiální představení
Super Aguri-Honda SA08 žádné oficiální představení

Velké ceny

Datum Grand Prix Náhled Akce Jezdec Vůz Stav MS Konstruktéři
786. GP
16. březen
Austrálie
Melbourne
(Výsledky)
Albert Lake Park Street Circuit in Melborne, Australia.png Závod Lewis Hamilton McLaren MP4-23 Lewis Hamilton McLaren
Kolo Heikki Kovalainen McLaren MP4-23
Pole Lewis Hamilton McLaren MP4-23
787. GP
23. březen
Malajsie
Sepang
(Výsledky)
Sepang 2000.png Závod Kimi Räikkönen Ferrari F2008
Kolo Nick Heidfeld BMW F1.08
Pole Felipe Massa Ferrari F2008
788. GP
6. duben
Bahrajn
Sakhir
(Výsledky)
Bahrain International Circuit--Grand Prix Layout.png Závod Felipe Massa Ferrari F2008 Kimi Räikkönen BMW
Kolo Heikki Kovalainen McLaren MP4-23
Pole Robert Kubica BMW F1.08
789. GP
27. duben
Španělsko
Barcelona
(Výsledky)
Catalunya 2007.jpg Závod Kimi Räikkönen Ferrari F2008 Ferrari
Kolo Kimi Räikkönen Ferrari F2008
Pole Kimi Räikkönen Ferrari F2008
790. GP
11. květen
Turecko
Istanbul
(Výsledky)
Istanbul Park 2005.jpg Závod Felipe Massa Ferrari F2008
Kolo Kimi Räikkönen Ferrari F2008
Pole Felipe Massa Ferrari F2008
791. GP
25. květen
Monako
Monte Carlo
(Výsledky)
Monte Carlo Formula 1 track map.png Závod Lewis Hamilton McLaren MP4-23 Lewis Hamilton
Kolo Kimi Räikkönen Ferrari F2008
Pole Felipe Massa Ferrari F2008
792. GP
8. červen
Kanada
Montreal
(Výsledky)
Montreal 2002.jpg Závod Robert Kubica BMW F1.08 Robert Kubica
Kolo Kimi Räikkönen Ferrari F2008
Pole Lewis Hamilton McLaren MP4-23
793. GP
22. červen
Francie
Magny-Cours
(Výsledky)
Magny Cours 2003.png Závod Felipe Massa Ferrari F2008 Felipe Massa
Kolo Kimi Räikkönen Ferrari F2008
Pole Kimi Räikkönen Ferrari F2008
794. GP
6. červenec
Velká Británie
Silverstone
(Výsledky)
Silverstone 2000.png Závod Lewis Hamilton McLaren MP4-23
Kolo Kimi Räikkönen Ferrari F2008
Pole Heikki Kovalainen McLaren MP4-23
795. GP
20. červenec
Německo
Hockenheim
(Výsledky)
Hockenheim a2002.png Závod Lewis Hamilton McLaren MP4-23 Lewis Hamilton
Kolo Nick Heidfeld BMW F1.08
Pole Lewis Hamilton McLaren MP4-23
796. GP
3. srpen
Maďarsko
Hungaroring
(Výsledky)
Hungaroring 2003.jpg Závod Heikki Kovalainen McLaren MP4-23
Kolo Kimi Räikkönen Ferrari F2008
Pole Lewis Hamilton McLaren MP4-23
797. GP
24. srpen
Evropa
Valencie
(Výsledky)
Valencia street circuit 2008.png Závod Felipe Massa Ferrari F2008
Kolo Felipe Massa Ferrari F2008
Pole Felipe Massa Ferrari F2008
798. GP
7. září
Belgie
Spa-Francorchamps
(Výsledky)
Spa-Francorchamps of Belgium.png Závod Felipe Massa Ferrari F2008
Kolo Kimi Räikkönen Ferrari F2008
Pole Lewis Hamilton McLaren MP4-23
799. GP
14. září
Itálie
Monza
(Výsledky)
Monza 2000 copy.png Závod Sebastian Vettel Toro Rosso STR03
Kolo Kimi Räikkönen Ferrari F2008
Pole Sebastian Vettel Toro Rosso STR03
800. GP
28. září
Singapur
Singapur
(Výsledky)
Singapore street circuit v2.png Závod Fernando Alonso Renault RS27 McLaren
Kolo Kimi Räikkönen Ferrari F2008
Pole Felipe Massa Ferrari F2008
801. GP
12. říjen
Japonsko
Fuji
(Výsledky)
Fuji 2007.jpg Závod Fernando Alonso Renault RS27 Ferrari
Kolo Felipe Massa Ferrari F2008
Pole Lewis Hamilton McLaren MP4-23
802. GP
19. říjen
Čína
Šanghaj
(Výsledky)
Shanghai International Racing Circuit track map.png Závod Lewis Hamilton McLaren MP4-23
Kolo Lewis Hamilton McLaren MP4-23
Pole Lewis Hamilton McLaren MP4-23
803. GP
2. listopad
Brazílie
Interlagos
(Výsledky)
Autódromo José Carlos Pace (AKA Interlagos) track map.png Závod Felipe Massa Ferrari F2008
Kolo Felipe Massa Ferrari F2008
Pole Felipe Massa Ferrari F2008

Australský chaos

Úvodní závod sezóny přivítala znovu Austrálie a to 16. března. Start závodu se očekával s největším napětím, jezdci neměli ve svých vozech namontované pomůcky jako je kontrola prokluzu. Start proběhl bez komplikaci, zato první zatáčka ukázala své neduhy. Vypadlo hned šest pilotu a na trať vyrazil Safety car, který závod přerušil jěště ve 26 kole, když kolidoval Massa a Coulthard a ještě ve 45 kole po havárii Tima Glocka. Závod se nevyvíjel dobře pro tým Ferrari, po odstoupení Massi neviděl cíl ani úřadující mistr světa Räikkönen, který nakonec ale získal jeden bod po té co byl diskvalifikován Barrichello. Lewis Hamilton s vozem McLaren zvítězil v Grand Prix Austrálie, za svými zády tak nechal německé piloty Nicka Heidfelda (BMW) a Nica Rosberga (Williams). Závod dokončilo pouze šest vozů, což v historii formule 1 nabídla pouze Grand Prix Monaka 1996, kdy jen Olivier Panis, David Coulthard a Johnny Herbert dokončili závod v plánovaném počtu kol. Dalším závodem s nízkým počtem závodníku v cíli byla Grand Prix USA 2005, kde byla situace zkomplikována firmou Michelin, která jako dodavatel pneumatiky většiny týmů, nebyla schopna zajistit vhodné pneumatiky a týmům účast v závodě nedoporučila.

Srovnání skóre

Jenson Button s vozem Honda.

Po problematické úvodní Grand Prix sezóny je Ferrari zpátky ve hře o titul. Oba jezdci Kimi Räikkönen i Felipe Massa, neponechali nic náhodě a již v trénincích udávali tón. Vše pak završili dokonalou kvalifikací, kde obsadili celou první řadu. Také během závodu oba jezdci v rudých vozech plnili roly favoritů závodu, to vše platilo až do 31. kola, kdy chyboval Felipe Massa. Nicméně Kimi Räikkönen se nenechal vyvézt z míry a dotáhl své snahy do vítězného konce. Jedinou konkurencí mu tak byly vozy BMW a McLaren. O vyrovnanosti letošní sezóny hovoří fakt, že po dvou závodech máme šest různých jezdců na stupních vítězů (v roce 2007 to bylo během celé sezóny pouze 5 jezdců). Nejlepší týmy doplnila, díky výkonům Jarna Trulliho, Toyota a je nepochybné, že se japonská automobilka oproti loňské sezóně výrazně zlepšila. Naopak tým, který v Sepangu výkonnostně úplně propadl, byl Williams. Také u Renaultu a Red Bullu nemohou být spokojení, při pomyšlení, že se na ně ze zadu startovního pole dotahuje nevýrazná Honda. Chvost pelotonu prozatím uzavírá trojlístek Toro Rosso, Force India a Super Aguri. První nejrychlejší kolo v kariéře si připsal Nick Heidfeld a zároveň i jeho tým BMW.

Bahrajnský double Ferrari

Zajímavá architektura bahrajnského okruhu.
Již v pátečních trénincích bylo znát předsezónní testování na bahrajském okruhu, které dokázalo Ferrari beze zbytků zúročit. Kvalifikace sice rudým vozům nevyšla dle jejich předpokladů, pole positions si poprvé v kariéře vybojoval vůz BMW i její pilot Robert Kubica. V první řadě s ním stál Felipe Massa, Räikkönenovo Ferrari odsunul na čtvrtou příčku Lewis Hamilton s McLarenem. Nejlépe odstartoval Felipe Massa, který využil zaváhání Roberta Kubici a proklouzl do čela. Výborně připravený na startovní proceduru byl i Heikki Kovalainen, jenž využil volný levý okraj dráhy a předjel svého krajana Kimi Räikkönena. Naopak jednička McLarenu Lewis Hamilton při zhasnutí červených světel zůstal téměř stát a propadl se z třetího na desáté místo, navíc při nájezdu do první zatáčky šel příliš pozdě na brzdy a pošťouchl před ním jedoucího Alonsa. Při tomto manévru si poškodil přední přítlačné křídlo a musel k mechanikům do boxů a do závodu se vrátil na 18. místě. Oba vozy Ferrari si bez problému hlídaly čelo závodu a zajistily si tak letošní první double, zároveň Räikkönen slavil padesáté podium a Massa při svém šestém vítězství slavil první triumf, který nezískal z pole positions. Zásluhou třetího a čtvrtého místa v bahrajnské Grand Prix se BMW dostalo do vedení poháru konstruktérů.

Změny předpisů

  • Hlavním dodavatelem pneumatik bude v sezónách 2008-2010 japonská firma Bridgestone.
  • Zavedení standardizované elektronické řídící jednotky (tzv. ECU), kterou bude dodávat firma McLaren Electronic Systems, pod záštitou Microsoftu.
  • Každý vůz musí použít tutéž převodovku ve 4 po sobě následujících závodních víkendech. Výměna převodovky se trestá posunem o 5 míst dozadu na startovním roštu.
  • Otáčky motorů byly omezeny na 19 000 ot./min.
  • Zákaz kontoly trakce, společně s několika dalšími elektronickými pomocníky, včetně brzdění motorem.
  • Zpřísněny požadavky na ochranné prostředky v kokpitu.
  • První část kvalifikace byla prodloužena na 20 minut a závěrečná část kvalifikace byl zkrácena na 10 minut, kvůli snížení tzv. "fázi spalování benzinu". Týmy účastnící se třetí části kvalifikace, nebudou moci po jejím skončení doplnit palivo na původní stav, který byl před začátkem kvalifikace.
  • První neplánovaná výměna motoru, z důvodu jeho poruchy, u každého vozu nebude potrestána jako obvykle posunem o 10 míst dozadu na startovním roštu.

Konečné hodnocení

Mistrovství světa jezdců

(Legenda)

Pos Jezdec Team AUS
MAL
BHR
ESP
TUR
MON
CAN
FRA
GBR
GER
HUN
EUR
BEL
ITA
SIN
JPN
CHN
BRA
Body
1 Hamilton McLaren 1 5 13 3 2 1 Ret 10 1 1 5 2 3 7 3 12 1 5 98
2 Massa Ferrari Ret Ret 1 2 1 3 5 1 13 3 17 1 1 6 13 7 2 1 97
3 Räikkönen Ferrari 8 1 2 1 3 9 Ret 2 4 6 3 Ret 18 9 15 3 3 3 75
4 Kubica BMW Sauber Ret 2 3 4 4 2 1 5 Ret 7 8 3 6 3 11 2 6 11 75
5 Alonso Renault 4 8 10 Ret 6 10 Ret 8 6 11 4 Ret 4 4 1 1 4 2 61
6 Heidfeld BMW Sauber 2 6 4 9 5 14 2 13 2 4 10 9 2 5 6 9 5 10 60
7 Kovalainen McLaren 5 3 5 Ret 12 8 9 4 5 5 1 4 10 2 10 Ret Ret 7 53
8 Vettel Toro Rosso Ret Ret Ret Ret 17 5 8 12 Ret 8 Ret 6 5 1 5 6 9 4 35
9 Trulli Toyota Ret 4 6 8 10 13 6 3 7 9 7 5 16 13 Ret 5 Ret 8 31
10 Glock Toyota Ret Ret 9 11 13 12 4 11 12 Ret 2 7 9 11 4 Ret 7 6 25
11 Webber Red Bull Ret 7 7 5 7 4 12 6 10 Ret 9 12 8 8 Ret 8 14 9 21
12 Piquet Renault Ret 11 Ret Ret 15 Ret Ret 7 Ret 2 6 11 Ret 10 Ret 4 8 Ret 19
13 Rosberg Williams 3 14 8 Ret 8 Ret 10 16 9 10 14 8 12 14 2 11 15 12 17
14 Barrichello Honda DSQ 13 11 Ret 14 6 7 14 3 Ret 16 16 Ret 17 Ret 13 11 15 11
15 Nakajima Williams 6 17 14 7 Ret 7 Ret 15 8 14 13 15 14 12 8 15 12 17 9
16 Coulthard Red Bull Ret 9 18 12 9 Ret 3 9 Ret 13 11 17 11 16 7 Ret 10 Ret 8
17 Bourdais Toro Rosso 7 Ret 15 Ret Ret Ret 13 17 11 12 18 10 7 18 12 10 13 14 4
18 Button Honda Ret 10 Ret 6 11 11 11 Ret Ret 17 12 13 15 15 9 14 16 13 3
19 Fisichella Force India Ret 12 12 10 Ret Ret Ret 18 Ret 16 15 14 17 Ret 14 Ret 17 18 0
20 Sutil Force India Ret Ret 19 Ret 16 Ret Ret 19 Ret 15 Ret Ret 13 19 Ret Ret Ret 16 0
21 Sato Super Aguri Ret 16 17 13 WD 0
22 Davidson Super Aguri Ret 15 16 Ret WD 0
Pos Jezdec Team AUS
MAL
BHR
ESP
TUR
MON
CAN
FRA
GBR
GER
HUN
EUR
BEL
ITA
SIN
JPN
CHN
BRA
Body
* Jezdec Body Vítězství Podium Pole Nej. kolo Km v čele Km ujeté
1 Lewis Hamilton 97 5 10 (5-2-3) 7 1 1420 5255
2 Felipe Massa 96 6 10 (6-2-2) 6 3 1750 5162
3 Kimi Räikkönen 75 2 9 (2-2-5) 2 10 930 5129
4 Robert Kubica 75 1 7 (1-3-3) 1 0 303 5312
5 Fernando Alonso 61 2 3 (2-1-0) 0 0 297 4903
6 Nick Heidfeld 60 0 4 (0-4-0) 0 2 98 5465
7 Heikki Kovalainen 53 1 3 (1-1-1) 1 2 157 4985
8 Sebastian Vettel 35 1 1 (1-0-0) 1 0 284 3941
9 Jarno Trulli 31 0 1 (0-0-1) 0 0 61 4910
10 Timo Glock 25 0 1 (0-1-0) 0 0 13 4655
11 Mark Webber 21 0 0 0 0 0 4879
12 Nelson Piquet Jr. 19 0 1 (0-1-0) 0 0 64 3831
13 Nico Rosberg 17 0 2 (0-1-1) 0 0 56 5273
14 Rubens Barrichello 11 0 1 (0-0-1) 0 0 31 4799
15 Kazuki Nakajima 9 0 0 0 0 0 5013
16 David Coulthard 8 0 1 (0-0-1) 0 0 4 4129
17 Sébastien Bourdais 4 0 0 0 0 14 4427
18 Jenson Button 3 0 0 0 0 0 4574
19 Giancarlo Fisichella 0 0 0 0 0 0 3970
20 Adrian Sutil 0 0 0 0 0 0 3358
21 Takuma Sato 0 0 0 0 0 0 1075
22 Anthony Davidson 0 0 0 0 0 0 645

DHL Fastest Lap Award

  1. Kimi Räikkönen (Ferrari) - 10x zajel nejrychlejší kolo [6]
  2. Felipe Massa (Ferrari) - 3x zajel nejrychlejší kolo
  3. Heikki Kovalainen (McLaren) - 2x zajel nejrychlejší kolo
  4. Nick Heidfeld (BMW) - 2x zajel nejrychlejší kolo
  5. Lewis Hamilton (McLaren) - 1x zajel nejrychlejší kolo

Pohár konstruktérů

(Legenda)

Pos Konstruktér Vůz
č.
AUS
MAL
BHR
ESP
TUR
MON
CAN
FRA
GBR
GER
HUN
EUR
BEL
ITA
SIN
JPN
CHN
BRA
Body
1 Ferrari 1 8 1 2 1 3 9 Ret 2 4 6 3 Ret 18 9 15 3 3 3 172
2 Ret Ret 1 2 1 3 5 1 13 3 17 1 1 6 13 7 2 1
2 McLaren-Mercedes 22 1 5 13 3 2 1 Ret 10 1 1 5 2 3 7 3 12 1 5 151
23 5 3 5 Ret 12 8 9 4 5 5 1 4 10 2 10 Ret Ret 7
3 BMW Sauber 3 2 6 4 9 5 14 2 13 2 4 10 9 2 5 6 9 5 10 135
4 Ret 2 3 4 4 2 1 5 Ret 7 8 3 6 3 11 2 6 11
4 Renault 5 4 8 10 Ret 6 10 Ret 8 6 11 4 Ret 4 4 1 1 4 2 80
6 Ret 11 Ret Ret 15 Ret Ret 7 Ret 2 6 11 Ret 10 Ret 4 8 Ret
5 Toyota 11 Ret 4 6 8 10 13 6 3 7 9 7 5 16 11 Ret 5 Ret 8 56
12 Ret Ret 9 11 13 12 4 11 12 Ret 2 7 9 13 4 Ret 7 6
6 Toro Rosso-Ferrari 14 7 Ret 15 Ret Ret Ret 13 17 11 12 18 10 7 18 12 10 13 14 39
15 Ret Ret Ret Ret 17 5 8 12 Ret 8 Ret 6 5 1 5 6 9 4
7 Red Bull-Renault 9 Ret 9 18 12 9 Ret 3 9 Ret 13 11 17 11 16 7 Ret 10 Ret 29
10 Ret 7 7 5 7 4 12 6 10 Ret 9 12 8 8 Ret 8 14 9
8 Williams-Toyota 7 3 14 8 Ret 8 Ret 10 16 9 10 14 8 12 14 2 11 15 12 26
8 6 17 14 7 Ret 7 Ret 15 8 14 13 15 14 12 8 15 12 17
9 Honda 16 Ret 10 Ret 6 11 11 11 Ret Ret 17 12 13 15 15 9 14 16 13 14
17 DSQ 13 11 Ret 14 6 7 14 3 Ret 16 16 Ret 17 Ret 13 11 15
10 Force India-Ferrari 20 Ret Ret 19 Ret 16 Ret Ret 19 Ret 15 Ret Ret 13 19 Ret Ret Ret 16 0
21 Ret 12 12 10 Ret Ret Ret 18 Ret 16 15 14 17 Ret 14 Ret 17 18
11 Super Aguri-Honda 18 Ret 16 17 13 WD 0
19 Ret 15 16 Ret WD
Pos Konstruktérr Vůz
č.
AUS
MAL
BHR
ESP
TUR
MON
CAN
FRA
GBR
GER
HUN
EUR
BEL
ITA
SIN
JPN
CHN
BRA
Body

Reference

Související články