Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !

Spyker F8-VII

Z Multimediaexpo.cz

Spyker F8-VII byl vůz formule 1 týmu Spyker F1, který se účastnil mistrovství světa v roce 2007. Monopost by představen 5. února 2007 v Silverstone.

Obsah

Popis

Vůz Spyker F8-VII je upravenou verzí vozu Midland M16. Změnila se aerodynamika monopostu. Upravil se podvozek, palivový systém a převodovka. Nos je poměrně úzký. Vůz má delší převodovku a výfukový a chladící systém uvolnil místo pro zavěšení zadních kol a proudění vzduchu. Spyker přešel na motory Ferrari. Osazení nového motoru bylo poněkud komplikovanější, neboť bylo nutno koncepci vozu více upravit. Hydraulický systém museli udělat kompletně, přitom u Toyoty byl součástí dodávky motorů.

Název vozu

Spyker na počátku 20.století automobily pojmenovával jako řadu C, pro rok 2008 plánovali řadu E, takže označení F zbylo pro monopost. Číslo 8 znamená, že se jedná o vidlicový osmiválec. VII upozorňuje na minulost, kdy Spyker ještě vyráběl letadla a označoval je římským číslem podle roku jejich vzniku. Takže VII znamená model roku 2007.

Spyker F8-VIIB

Od Grand Prix Itálie 2007 tým nahradil stávající vůz F8-VII vozem Spyker F8-VIIB. Původně měl vůz startovat již v Turecku, ale nesplnil crash testy. V japonské grand prix získal Spyker svůj první bod ve formuli 1. Adrian Sutil závod dokončil na devátém místě, ale Vitantonio Liuzzi s vozem týmu Toro Rosso, který dojel před ním na bodovaném osmém místě, byl po závodě penalizován přičtením 25 sekund k výslednému času za předjíždění při vyvěšených žlutých vlajkách.

Popis

U nového Spykeru konstruktéři upravili zadní nápravu, tlumiče rotační nahradily tlumiče lineární, převodovka je navržena podle předpisů pro rok 2008, kdy musí vydržet minimálně čtyři závody. Upravena byla i poloha motoru a systém chlazení. V aerodynamice vozu byly změny zásadní, přední a zadní spoiler, podlaha, bočnice, prvky usměrňující proudění vzduchu kolem vozu a zadní difuzér. Tým koupil starší aerodynamický tunel od Hondy v Brackley.

Force India VJM01

Spyker F1 na konci roku v říjnu 2007 koupil indický miliardář Vijay Mallya, kvůli finančním potížím. Tým se přejmenoval na Force India. Monopost Force India VJM01 vychází z vozu Spyker F8-VIIB.

Technická data

  • Délka: 5 000 mm
  • Šířka:
  • Výška: 950 mm
  • Váha: 605 Kg (včetně pilota, vody a oleje)
  • Rozchod kol vpředu: 1 480 mm
  • Rozchod kol vzadu: 1 418 mm
  • Rozvor: >3 000 mm
  • Převodovka: Spyker L 7 stupňová poloautomatická.
  • Spojka: AP racing
  • Brzdy:
  • Motor: Ferrari 056
  • Pneumatiky: Bridgestone

Výsledky v sezoně 2007

(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, kurzívou nejrychlejší kolo závodu)

Rok Šasi Motor Pneu Jezdci 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Body Pořadí
Spyker F1 Ferrari
056 2.4 V8
AUS MAL BHR ESP MON CAN USA FRA GBR EUR HUN TUR ITA BEL JPN CHN BRA 1 10.
Sutil 17 Ret 15 13 Ret Ret 14 17 Ret Ret 17 21 19B 14B 8B RetB RetB
Albers Ret Ret 14 14 19 Ret 15 Ret 15
Winkelhock Ret
Jamamoto Ret 20 20B 17B 12B 17B RetB

B - vůz Spyker F8-VIIB

Externí odkazy