Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Mazda 323F
Z Multimediaexpo.cz
Mazda 323F | ||
Mazda323FBG KlappscheinwerferAni.gif | ||
Mazda 323F řady BG zepředu | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Výrobce | ||
Koncern | Mazda | |
Produkce | ||
Vyrobeno | ||
Místa výroby | ||
Karoserie | ||
Designér | ||
Třída | ||
Technické údaje | ||
Délka | ||
Šířka | ||
Výška | ||
Rozvor | ||
Hmotnost | ||
Objem nádrže | ||
Motor a převodovka | ||
Motor | ||
Objem | ||
Počet válců | ||
Výkon | ||
Převodovka |
Mazda 323F je pětimístný pětidveřový osobní automobil s motorem vpředu a pohonem předních kol. Jde o jednu z karosářských variant vozu Mazda 323 patřící do nižší střední třídy osobních automobilů. Vůz se vyráběl v letech 1989 až 2003, karosářská varianta F nemá žádného přímého předchůdce (přestože typ 323 se vyráběl od roku 1964) ani následníka (následníkem typu 323 je Mazda 3). Automobil Mazda 323F se vyráběl ve třech modelových řadách:
- BG v letech 1989--1994 (známá též pod názvem Mazda Familia Astina)
- BA v letech 1994--1998 (Mazda Lantis)
- BJ v letech 1998--2003 (Mazda Familia)
Současně s řadou BA probíhala také výroba třídveřového vozu Mazda Coupé s podobným designem.
Obsah |
Řada BG
Řada BG byla vyráběna od roku 1989 do roku 1994, kdy byla nahranzena řadou BA (Lantis).
Řada BA
Vozy Mazda 323F řady BA (kódové označení BA14P2) byly ve světě prodávány také pod označením Lantis, Astina a Allegro Hatchback. Při konstrukci byla za základ použita platforma Mazda CB. Následující údaje vycházejí z informací výrobce v příručce k vozu a jsou pouze orientační (mohou se tedy mírně lišit).
Rozměry a hmotnost
Délka 4250 mm, šířka 1695 mm, výška 1350 mm, rozchod přední nápravy 1430 mm, rozchod zadní nápravy 1435 mm, rozvor 2600 mm. Hmotnost pohotovostní 1155 kg, užitečná 530 kg, celková 1685 kg. Uvedené parametry jsou pro základní provedení a mohou se lišit podle instalované výbavy (např. se podle oficiálního dovozce zvyšovala pohotovostní hmotnost a snižovala užitečná).
Motory a převodovky
V České republice byla Mazda 323F BA dodávána s následujícími zážehovými motory:
- 1.5 - řadový čtyřválec DOHC, zdvihový objem 1489 cm3, výkon 66 kW, točivý moment 134 Nm
- 1.8 - řadový čtyřválec DOHC, zdvihový objem 1840 cm3, výkon 84 kW, točivý moment 160 Nm
- 2.0 - vidlicový šestiválec DOHC, zdvihový objem 1995 cm3, výkon 106 kW, točivý moment 180 Nm
Všechny motory byly vybaveny vícebodovým vstřikováním paliva a řízeným katalyzátorem splňujícím emisní normu EURO 2.
Základní převodovka manuální, pětistupňová (5 rychlostí vpřed, 1 zpět), plně synchronizovaná, s řadicí pákou umístěnou na středovém tunelu. Dodávala se též automatická převodovka.
Podvozek
- poháněná a řízená přední náprava typu McPherson
- víceprvková zadní náprava s nezávislým zavěšením kol a s příčným stabilizátorem
- odpružení vinutými pružinami, tlumení teleskopickými kapalinovými tlumiči
- hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem
- provozní brzda hydraulická dvouokruhová, s posilovačem, vpředu kotoučová, vzadu bubnová (u vozů s motorem 2.0 kotoučová)
Karoserie
Karoserie je typu fastback/hatchback/liftback, samonosná, z ocelového plechu opatřeného antikorozní ochranou. Zavazadlový prostor oddělený, s objemem 346 litrů, rozšiřitelný sklopením zadních sedadel.
Možnosti výbavy
Vůz bylo možno oproti základnímu provedení standardně doplnit touto výbavou: 2 airbagy, ABS, elektrické ovládání oken (předních nebo všech), elektrické ovládání zrcátek, manuální klimatizace, vyhřívání předních sedadel, mlhové světlomety, centrální zamykání.
Spolehlivost
Mazda 323 řady BA patří mezi nadprůměrně spolehlivé vozy. V žebříčku TÜV obsadila 20. místo z 57 vozů (test v roce 2007, vozy stáří 10-11 let), resp. 11. místo z 87 vozů (2005, vozy stáří 6-7 let) či 19. místo z 85 vozů (2004, vozy stáří 6-7 let).
Bezpečnost
Automobil Mazda 323F je vybaven standardní bezpečnostní výbavou, případně nadstandardní výbavou (ABS, airbagy). Crashtest podle metodiky Euro NCAP nebyl nikdy proveden.
Řada BJ
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |