Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Mazda 323
Z Multimediaexpo.cz
Mazda 323 | ||
1979-1980 Mazda 323 1.4 hatchback 01.jpg | ||
Mazda 323 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Výrobce | ||
Koncern | ||
Produkce | ||
Vyrobeno | ||
Místa výroby | ||
Karoserie | ||
Designér | ||
Třída | ||
Technické údaje | ||
Délka | ||
Šířka | ||
Výška | ||
Rozvor | ||
Hmotnost | ||
Objem nádrže | ||
Motor a převodovka | ||
Motor | ||
Objem | ||
Počet válců | ||
Výkon | ||
Převodovka |
Mazda 323 nebo Mazda Familia je japonský automobil. Vyráběla se nejdříve v Hirošimě, u novější generace i v Hofu. Kromě Japonska se vyrábí také v Malajsii, Tchaj-wanu, Jihoafrické republice, Kolumbii a na Novém Zélandu. Mezi lety 1964 a 2003 bylo vyrobeno 9 verzí.
Obsah |
První verze
První generace byla vyráběna od října 1964. Byla navržena intalským designerem Guigiarem. Této generaci se také říkalo Mazda 800 a Mazda 1000. Má dvě verze - sedan, combi a coupé. Vyráběly se dva typy motorů, oba čtyřválce OHV. Sedan má 720 kg, coupe 790 kg. Výroba přestala roku 1966.
Druhá verze - R1000
Druhá generace se vyráběla od roku 1966 do roku 1976. Jméno této verze jsou Mazda 1000, Mazda 1300 a Mazda 1200 (pod názvem 1200 byla prodávána v USA). Váha je 810 kg, motory byly 3 - dva OHV a jeden TC. Stejně jako první generace se vyráběla v Hirošimě - ne v Hofu jako některé novější verze. Byla ve verzích sedan a kombi.
Třetí verze
Výroba této verze začala v roce 1976. Existuje kupé, sedan a kombi. Vyráběla se se třemi motory.
Motory
- 1973-1976 - 987 cm³, 37 kW
- 1970-1973 - 1.3 L (1272 cm³) TC, 51 kW
- 1973-1976 - 1.6 L (1586 cm³), 60 kW
Verze pro USA se jmenovaly Mazda 808 a Mazda Mizer. Po třech letech výroby (1976) byla výroba této generace skončena.
Čtvrtá verze - GLC
Čtvrtá verze má samostatný název - Mazda GLC. Vyráběla se 1977-1985. Váha je 812 kg. Do tohoto auta byly montovány tři druhy motorů.
Motory
Americká verze se jmenovala také GLC. Motory pro tuto verzi byly PC, TC a UC.
Pátá verze - GLC
Od roku 1980 se vyrábí pátá generace. Výroba skončila 1988. Narozdíl od předchozích verzí se vyráběla i v Hofu.
Motory
- 1.1 L (1071 cm³) 40 kW
- 1.3 L (1296 cm³) 50 kW
- 1.5 L (1490 cm³) 55 kW
- 1.5 L (1490 cm³) 63 kW
Šestá verze
Šestá generace se vyrábí v letech 1985–1989. Říká se jí také Ford Tonic nebo Sao Penza.
Motory
- 1985-1986 - 1.1 L (1071 cm³) 40 kW
- 1985-1986 - 1.3 L (1296 cm³) 50 kW
- 1987-1989 - 1.3 L (1324 cm³) 49 kW
- 1985-1989 - 1.5 L (1498 cm³) 54 kW
- 1985-1989 - 1.6 L (1597 cm³) 76 kW
- 1985-1989 - 1.6 L (1597 cm³) turbo, 105 kW
- 1985-1989 - 1.7 L (1720 cm³) diesel, 42 kW
- 1985-1988 - 1.5 L (1490 cm³) 2 barrel, 54 kW
Sedmá verze - FF2F
Vyráběla se mezi 1989 a 1994. Jméno verze je FF2F. Říká se mu také Ford Laser.
Motory
- 1989-1991 - 1.6 L (1598 cm³) 64 kW
- 1989-1994 - 1.8 L (1839 cm³) 77 kW
- 1989-1994 - 1.8 L (1839 cm³) 96 kW
- 1989-1991 - 1.8 L (1839 cm³) turbo, 120 kW
- 1991-1994 - 1.8 L (1839 cm³)
- 1992-1993 - 1.8 L (1839 cm³) turbo, 156 kW
- 1990-1993 - 1.3 L (1324 cm³) 55 kW
- 1990-1993 - 1.7 L (1720 cm³) Diesel, 42 kW
Osmá verze - FG3G
Vyrábí se od roku 1994 do roku 1998. Samostatné jméno je FG3G. Této generaci se také říká Mazda Etude, Mazda Allegro a Ford Laser.
Motory
- 1994-1998 - 1.5 L (1489 cm³) 66 kW
- 1994-1996 - 1.8 L (1840 cm³) 84 kW
- 1994-1996 - 2.0 L (1995 cm³) 106 kW
- 1995-1999 - 1.3 L (1324 cm³) 54 kW
- 1995-1999 - 1.8 L (1840 cm³) 96 kW
- 1995-1999 - 2.0 L (1998 cm³) diesel, 52 kW
Devátá verze - FH4F
Výroba: 2000–2003. Jméno verze je FH4F, má i mnoho jiných názvů: Mazda Allegro, Ford Activa, Ford Lynx, Isamu Genki, Ford Laser, Ford Laser Lidea.
Motory
- 1.3 L
- 1.5 L
- 1.8 L
- 2.0 L
- 2.0 L Diesel
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |