Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Fred Agabashian
Z Multimediaexpo.cz
Frederick „Fred“ Agabashian (* 21. srpna 1913 Modesto, USA, † 13. říjen 1989 Alamo, USA) byl americký automobilový závodník.
Arménské rysy, široký úsměv a ztřeštěná povaha, to byly hlavní znaky, které doprovázely Freda Ababashiana na všech sportovních akcích. Se závodními vozy se seznámil už jako dorostenec. A v roce1937 se stal šampiónem Kalifornské závodní asociace (Northorn California Racing Association), která vypsala závod pro malé vozy. Agabashian tehdy dokázal porazit jezdce zvučných jmen: Duane Carter, Lyms Deisler nebo Paul Swedberg. Psal se rok 1946, když Fred v týmu Jacka Londona dosáhl na metu nejvyšší v BCRA.Nastaly dva nešťastné roky plné trápení a obtíží, to když odešel do týmu George Bignotti Racing Team.I přes všechny nesnáze, dokázal získat dva tituly BCRA (1947 a 1948).Agabashian se nenechal odradit neúspěchem a hnal se neustále dopředu. Dokázal vítězit jak s velkými vozy tak s vozy v nižších kategoriích, tak jako v Indianapolis 47, kdy dostal naděleno jedno kolo.
Závodu na 500 mil Indianapolis se zúčastnil celkem jedenáctkrát. Nejraději vzpomíná na rok 1952, v závodě samém dojel až 27, ale svou bezchybnou a bravurní jízdou v kvalifikaci si zajistil první místo na startovním roštu. Nejlepšího výsledku, na okruhu ve staré cihelně, dosáhl o rok později, když dojel čtvrtý. Aby zůstal na blízku pekelnému tempu rychlých vozů a čarovné atmosféře závodu v Indy, stal se svérázným sportovním komentátorem.
Obsah |
Kompletní výsledky ve formuli 1
(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position)
Rok | Tým | Vůz | Motor | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Umístění | Body |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1950 | Indianapolis Race Cars | Maserati 8CTF | Offenhauser 3.0 L4C | GBR | MON | 500 25 * Ret | SUI | BEL | FRA | ITA | - | 0 | ||||
Wynn's Friction Proofing | Kurtis Kraft 3000 | 500 28 Ret | ||||||||||||||
1951 | Granatelli Bardahl | Kurtis Kraft 3000 | Offenhauser 4.5 L4 | SUI | 500 17 Ret | BEL | FRA | GBR | GER | ITA | ESP | - | 0 | |||
1952 | Cummins Diesel | Kurtis Kraft | Cummins 3.0 L6C | SUI | 500 27 Ret | BEL | FRA | GBR | GER | NED | ITA | - | 0 | |||
1953 | Grancor-Elgin Piston Pin | Kurtis Kraft 500B | Offenhauser 4.5 L4 | ARG | 500 4 ** | NED | BEL | FRA | GBR | GER | SUI | ITA | 18. | 1,5 | ||
1954 | Merz Engineering/Sperling | Kurtis Kraft 500C | Offenhauser 4.5 L4 | ARG | 500 6 | BEL | FRA | GBR | GER | SUI | ITA | SPA | - | 0 | ||
1955 | Federal Engineering | Kurtis Kraft 500C | Offenhauser 4.5 L4 | ARG | MON | 500 32 Ret | BEL | NED | GBR | ITA | - | 0 | ||||
1956 | Federal Engineering | Kurtis Kraft 500C | Offenhauser 4.5 L4 | ARG | MON | 500 12 | BEL | FRA | GBR | GER | ITA | - | 0 | |||
1957 | Bowes Seal Fast/Bignotti | Kurtis Kraft 500G | Offenhauser 4.5 L4 | ARG | MON | 500 22 Ret | FRA | GBR | GER | PES | ITA | - | 0 | |||
1958 | City of Memphis | Kurtis Kraft 500G | Offenhauser 3.0 L4C | ARG | MON | NED | 500 DNQ | BEL | FRA | GBR | GER | POR | ITA | MOR | - | 0 |
Helse | Kuzma | 500 DNQ | ||||||||||||||
D-A Lubricants | Kuzma | 500 DNQ |
*Ve voze se vystřídal s H. Banksem.
**Ve voze se vystřídal s P. Russem. Získané 3 body byly mezi oba jezdce rozděleny napůl.
AAA šampionát
- Starty -25x
- Vítězství 1x
- Podium 1x
- Pole position 2x
- Body 2065
Rok | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Pořadí | Body |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1947 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | * | * | * | * | 23. místo | 200 |
1948 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | * | * | * | ** | ** |
1949 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | * | 24. místo | 200 |
1950 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | * | * | 14. místo | 532.5 |
1951 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 25. místo | 278.2 |
1952 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | * | * | * | 33. místo | 80 |
1953 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | * | * | * | 19. místo | 315 |
1954 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | * | * | 14. místo | 460 |
1955 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | * | * | ** | ** |
Vozy:
- 1947
- Kurtis / Duray SC
- 1948
- Kurtis / Duray SC
- 1949
- Maserati
- Kurtis 2000
- 1950
- Kurtis 3000
- Maserati
- Snowberger
- 1951
- Kurtis 3000
- Moore
- Schroeder
- Ewing
- Kuzma
- 1952
- Kurtis R
- Kuzma
- 1953
- Kurtis 500B
- 1954
- Kurtis 500
- Kurtis 4000
- 1955
- Kurtis 500D
USAC šampionát
- Starty 3x
- Vítězství 0
- Podium 0
- Pole position 0
- Body 50
Rok | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Pořadí | Body |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1956 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | * | 32. místo | 50 |
1957 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ** | ** |
Vozy:
- 1956:
- Kurtis 500D
- 1957:
- Kurtis 500G
- 1958:
- Kurtis 500G
- Kuzma
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |