Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Grand Prix Itálie 1955
Z Multimediaexpo.cz
Grand Prix Itálie ( XXVI Gran Premio d'Italia ) byla 7. závodem sezóny 1955, který se konal 11. září 1955 na okruhu Autodromo Nazionale Monza. V závodě zvítězil, potřetí v řadě, Juan Manuel Fangio na voze Mercedes. Poprvé se jelo na celé délce okruhu včetně klopených zatáček vysokorychlostního okruhu. Piero Taruffi druhým místem zajistil pro Mercedes 5. double v historii.
Scuderia Ferrari přijela na domácí Grand Prix Itálie se šesti vozy, se dvěma vozy Lancia D50 a Ferrari 555. Lancia po smrti Alberta Ascariho, ukončila závodní činnost a dokumentaci vozu D50, předala Enzo Ferrarimu. Ale po té co byly zrušeny Grand Prix Německá, která se měla konat před závodem v Monze, a podzimní Grand Prix Švýcarska a Španělska, neměli piloti Ferrari šanci zasáhnout do boje o titul. Nejlépe postavení, Maurice Trintignant a Giuseppe Farina, ztráceli přes deset bodů na druhého Stirlinga Mosse. Pro Farinu navíc závod skončil po kvalifikaci, jeho vůz Lancia měl problémy s pneumatikami na nově vybudovaném oválu s klopenými zatáčkami. Ferrari se nakonec rozhodl do závodu z bezpečnostních důvodů oba vozy Lancia nenasadit. Mercedes přivezl čtyři vozy pro již jistého mistra světa Fangia, Mosse, Taruffiho a Klinga. Pro Mercedes to bylo poslední představení ve formuli 1, k velkému zklamání konstruktéra Neubauera. Záměr Mercedesu, připomenutí značky a propagační akce ke zvýšení odbytu vozů, byl však splněn.
Kvalifikace nejlépe vyšla stříbrným šípům, kteří obsadili kompletně první řadu v pořadí Juan Manuel Fangio, Stirling Moss, Karl Kling, druhá patřila domácím pilotům Farinovi a Castellottimu. Nejlépe odstartoval Fangio, který v závodě nedal nikomu šanci a krom jediného kola, vedl po celou dobu závodu. Tím kdo ho vystřídal ve vedení byl jeho týmový kolega Moss, kterého během závodu provázela smůla, nejprve v 19, kole musel do boxu s rozbitým sklem, poté ho potrápil motor, který jej vyřadil definitivně v 27. kole. Také další Mercedes s Klingem za volantem, postihl problém s převodovkou a tak reputaci Mercedesu zachraňoval Fangio a z devátého místa startující Piero Taruffi, jenž dokázal dojet na druhém místě. Až třetí místo zbylo na Ferrari, které za bouřlivého povzbuzování domácích tifosi dovezl do cíle Eugenio Castellotti. Juan Manuel Fangio jen potvrdil svůj třetí titul mistra světa.
Obsah |
Výsledky
- 11. září 1955
- Okruh Autodromo Nazionale Monza
- 50 kol x 10.000 km = 500.000 km
- 48. Grand Prix
- 17. vítězství Juana Manuela Fangia
- 9. vítězství pro Mercedes
- 19. vítězství pro Argentinu
- 3. vítězství pro vůz se startovním číslem 18
Nejrychlejší kolo
Stirling Moss - Mercedes- 2:46.9
- 3. nejrychlejší kolo Felipe Massi
- 9. nejrychlejší kolo pro Mercedes
- 4. nejrychlejší kolo pro Velkou Británii
- 3. nejrychlejší kolo pro vůz se startovním číslem 16
Vedení v závodě
Kola | km | Jezdec | % |
---|---|---|---|
1. – 7. kolo | 70 km | Juan Manuel Fangio | 14% |
8. kolo | 10 km | Stirling Moss | 2% |
9. – 50. kolo | 420 km | Juan Manuel Fangio | 84% |
Fangio | M | Fangio |
---|
Postavení na startu
Juan Manuel Fangio - Mercedes GP- 2'46.5
- 18. Pole position Juana Manuela Fangia
- 8. Pole position pro Mercedes
- 21. Pole position pro Argentinu
- 5. Pole position pro vůz se startovním číslem 18
1. řada | 3 | 2 | 1 | ||
---|---|---|---|---|---|
Karl Kling Mercedes GP 2'48.3 | Stirling Moss Mercedes GP 2'46.8 | Juan Manuel Fangio Mercedes GP 2'46.5 | |||
2. řada | 5 | 4 | |||
Giuseppe Farina Ferrari 2'49.9 | Eugenio Castellotti Ferrari 2'49.6 | ||||
3. řada | 8 | 7 | 6 | ||
Luigi Villoresi Ferrari 2'51.6 | Roberto Mières Maserati 2'51.1 | Jean Behra Maserati 2'50.1 | |||
4. řada | 10 | 9 | |||
Luigi Musso Maserati 2'52.1 | Piero Taruffi Mercedes GP 2'51.8 | ||||
5. řada | 13 | 12 | 11 | ||
Harry Schell Vanwall 2'55.5 | Umberto Maglioli Ferrari 2'55.4 | Peter Collins Maserati 2'55.3 | |||
6. řada | 15 | 14 | |||
Maurice Trintignant Ferrari 2'56.3 | Mike Hawthorn Ferrari 2'56.2 | ||||
7. řada | 18 | 17 | 16 | ||
Hermano da Silva Ramos Gordini 2'59.8 | Ken Wharton Vanwall 2'59.5 | Carlos Menditéguy Maserati 2'58.4 | |||
8. řada | 20 | 19 | |||
John Fitch Maserati 3'03.1 | Jacques Pollet Gordini 2'59.9 | ||||
9. řada | 22 | 21 | |||
Jean Lucas Gordini 3'15.9 | Horace Gould Maserati 3'05.2 |
Zajímavosti
- v závodě debutovali Jean Lucas, Luigi Piotti
- V závodě se představily poprvé vozy Ferrari D50, Gordini T32, Arzani-Volpini Special
- Juan Manuel Fangio stanovil nový rekord 17 vítězství
- Juan Manuel Fangio stanovil nový rekord 18 pole positions
- Juan Manuel Fangio stanovil nový rekord 24 podium
Pole position | Vítězství | Nej. kolo |
---|---|---|
Juan Manuel Fangio | Juan Manuel Fangio | Stirling Moss |
Mercedes W196 | Mercedes W196 | Mercedes W196 |
2'46.5 | 2:25'04.4 | 2'46.9 |
216.216 km/h | 206.792 km/h | 215.698 km/h |
Stav MS
* | Jezdec | Body |
---|---|---|
1 | Juan Manuel Fangio | 40 |
2 | Stirling Moss | 23 |
3 | Eugenio Castellotti | 12 |
4 | Maurice Trintignant | 11,3 |
5 | Giuseppe Farina | 10,3 |
6 | Piero Taruffi | 9 |
7 | Bob Sweikert | 8 |
8 | Roberto Mières | 7 |
9 | Luigi Musso | 6 |
10 | Jean Behra | 6 |
11 | Karl Kling | 5 |
12 | Jimmy Davies | 4 |
13 | Paul Frère | 3 |
14 | Johnny Thomson | 3 |
15 | Tony Bettenhausen | 3 |
16 | Paul Russo | 3 |
17 | Cesare Perdisa | 2 |
18 | José Froilan González | 2 |
19 | Luigi Villoresi | 2 |
20 | Carlos Menditéguy | 2 |
21 | Umberto Maglioli | 1,3 |
22 | Hans Herrmann | 1 |
23 | Bill Homeier | 1 |
24 | Bill Vukovich | 1 |
25 | Walt Faulkner | 1 |
* | Stát | Body |
---|---|---|
1 | Argentina | 51 |
2 | Itálie | 42,6 |
3 | USA | 24 |
4 | Velká Británie | 23 |
5 | Francie | 17,3 |
6 | Německo | 6 |
7 | Belgie | 3 |
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |