Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Fokker E.III
Z Multimediaexpo.cz
Fokker E.III | ||
Soubor:Fokker EIII 210-16.jpg | ||
| ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | Stíhací letoun | |
Výrobce | Fokker | |
Konstruktér | Anthony Fokker | |
První let | 1915 | |
Zařazen | 1915 | |
Vyřazen | ||
Výroba | 1915 - 1916 | |
Vyrobeno | 249 (z toho 49 přestavěných E.II) | |
Varianty | ||
Uživatel | Německo | |
Rakousko-Uhersko, Osmanská říše |
Fokker E.III byl hlavní variantou německého jednoplošného stíhacího letounu první světové války Fokker Eindecker (Fokker Eendekker). Byl to první typ letounu, který byl na frontu dodáván v dostatečném počtu, aby mohly být vytvořeny specializované stíhací jednotky, Kampfeinsitzer Kommando (KEK), na počátku roku 1916 — předtím byly Eindeckery přidělovány po jednotlivých kusech frontovým jednotkám Feldflieger Abteilungen, které měly průzkumné úkoly. 10. srpna 1916 byla ustavena první německá Jagdstaffeln (stíhací peruť) a byla vyzbrojena Fokkery E.III.
E.III byl v zásadě E.II s novým, větším křídlem a dosáhl mnohem většího úspěchu. Poháněl ho stejný rotační motor Oberursel U.I o výkonu 100 k, ale měl větší nádrž na 81 litrů paliva, což mu umožnilo zůstat ve vzduchu o hodinu (2,5 hod) déle než E.II. Většina Fokkerů E.III byla vyzbrojena jedním synchronizovaným kulometem Spandau lMG 08 s 500 náboji v zásobníku, ale po neúspěchu Fokkeru E.IV s dvěma kulomety byly některé E.III vybaveny dvěma kulomety.
Podle údajů firmy Fokker bylo vyrobeno 249 kusů typu E.III, ale z nich 49 bylo přestavěno z Fokkerů E.II, které se ve Fokkerově továrně ve Schwerinu podrobovaly opravám.
E.III vstoupily do služby na západní frontě v prosinci 1915 a byly také dodávány Kaiserliche Marine (Německému císařskému námořnictvu) a Rakousko-Uherské armádě a námořnictvu. Turecko získalo dodávku 22 E.III, z nichž část byla umístěna v Beershebě v Palestině a část operovala v Mezopotámii během obležení Kut-al-Amary.
Obsah |
Specifikace
Technické údaje
- Posádka: 1 pilot
- Délka: 7,30 m
- Rozpětí: 9,52 m
- Výška: 2,89 m
- Plocha křídel: m²
- Plošné zatížení: kg/m²
- Prázdná hmotnost: 500 kg
- Vzletová hmotnost : 635 kg
- Pohonná jednotka: 1x devítiválcový, vzduchem chlazený, rotační motor Oberursel U.I
- Výkon pohonné jednotky: 75 kW (100 k)
Výkony
- Maximální rychlost: 134 km/h
- Dolet: 2 hod a 45 min
- Dostup: 3500 m
- Stoupavost: m/min
- Poměr výkon/hmotnost: kW/kg
Výzbroj
- 1 nebo 2 synchronizované kulomety Spandau lMG 08 ráže 7,92 mm
Uživatelé
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |