Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Messerschmitt Me 210
Z Multimediaexpo.cz
Messerschmitt Me 210 | ||
Me 210 A-1 nad Francií, 1942 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | Těžký stíhač, průzkumný letoun | |
Výrobce | Messerschmitt | |
Konstruktér | ||
První let | září 1939 | |
Zařazen | 1943 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 535 + 15 prototypů | |
Varianty | A-0, A-1 a A-2 | |
Uživatel | Luftwaffe | |
Messerschmitt Me 210 byl německý stíhací letoun, vyvinutý jako náhrada za typ Messerschmitt Bf 110.
Vývoj probíhal od roku 1938, jako náhrada za nedávno zaváděný Bf 110. Objednávka na 1000 ks byla dohodnuta ještě před vzletem prvního prototypu.
Prototyp Me 210 V-1 vzlétl 5. září 1939. Letoun byl vybaven dvojtou směrovkou a motory DB 601 A-1 o výkonu 1050 k. Trpěl podélnou i směrovou nestabilitou, měl tendencí přepadat do vývrtky a problémy s podvozkem. Me 210 V-2 byl již vyzbrojen. Za křídly byla dálkově ovládané střeliště FDL 131 vybavená kulometem MG 131 ráže 13 mm se 450 náboji na zbraň. V přídi byly dva kanóny MG 151 ráže 20 mm po 350 nábojích a dva kulomety MG 17 ráže 7,9 mm po 1000 nábojích. Pumovnice v přídi umožňovala nést dvě 500kg pumy či osm 50kg pum. U Me 210 V-3 došlo k výměně dvojté směrovky za jednoduchou, ale ani tak se nepodařilo problémy odstranit.
Začátkem roku 1941 se začaly vyrábět první předsériové stroje Me 210 A-0 (vyrobeno 94 kusů) a později Me 210 A-1 (stíhací/bombardovací). Verze A-2 (střemhlavý bombardér/stíhací) se nestihla dostat do výroby, protože koncem ledna 1942 došlo k zastavení výroby všech verzí. Už vyrobených 90 strojů A-1 s motory DB 601 F o výkonu 1350 k a výzbrojí shodnou s verzí V-2 bylo shledáno bojově nezpůsobilými a staženo. Nakonec se podařilo v březnu 1942 několika drobnějšími úpravami, zesílením a prodloužením trupu odstranit většinu problémů. Stávající stroje Me 210 A-1 byly upraveny a do služby se vrátily začátkem listopadu 1942. Poté bylo vyrobeno ještě dalších 84 kusů A-1.
Bylo vyrobeno několik strojů B-0 a B-1. Jednalo se o fotoprůzkumné letouny s redukovanou výzbrojí. Verze Ca-1 (A-1) a C-1 (A-2) byly letouny vyrobené v Maďarsku. Bylo u nich použito všech úprav z března 1942 a jako pohonnou jednotku využívaly motor DB 605 B o výkonu 1475 k. Celkem bylo v Maďarsku vyrobeno 267 letounů Me 210. Další úpravy zahrnovaly použití motoru DB 603 A o výkonu 1750 k. Tato verze byla z psychologických důvodů označena jako Me 410 Hornisse.
Obsah |
Specifikace (Me 210A-1)
Technické údaje
- Osádka: 2
- Rozpětí: 16,34 m
- Délka: 12,12 m
- Výška: 4,28 m
- Nosná plocha: 36,20 m2
- Hmotnost prázdného stroje: 7 070 kg
- Vzletová hmotnost: 8 100 kg
- Maximální vzletová hmotnost: 9 076 kg
- Pohonné jednotky: 2× 12-ti válcový, vidlicový, invertní motor DB 601F, každý o výkonu 993 kW
Výkony
- Maximální rychlost: 564 km/h v 5 400 m
- Dostup: 8 900 m
- Bojový dolet: 1 820 km
Výzbroj
- 2× 20 mm kanón MG 151
- 2× kulomet MG 17 ráže 7,92 mm
- 2× obranný kulomet MG 131 ráže 13 mm
- 1 000 kg pum
YouTube
LUFTWAFFE Me 210 / 410 (anglicky) |
German Heavy Aircraft – Tier 5 – Messerschmitt Me 210 |
Externí odkazy
- Airwar.valka.cz – Messerschmitt Me 210 a Me 410
- LMK Vsetín – Messerschmitt Me 210
- Aviastar.org – Messerschmitt Me 210 (anglicky)
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |