Foreground plně podporuje – RWD, HTML 5.0, Super Galerii a YouTube 2.0 !
Triumph TR7
Z Multimediaexpo.cz
| Triumph TR7 | ||
| | ||
| Základní charakteristika | ||
|---|---|---|
| Výrobce | Triumph | |
| Koncern | ||
| Produkce | 1975–1981 | |
| Vyrobeno | ||
| Místa výroby | ||
| Karoserie | ||
| Designér | Harris Mann | |
| Třída | ||
| Technické údaje | ||
| Délka | ||
| Šířka | ||
| Výška | ||
| Rozvor | 2159 | |
| Hmotnost | ||
| Objem nádrže | ||
| Motor a převodovka | ||
| Motor | ||
| Objem | ||
| Počet válců | ||
| Výkon | ||
| Převodovka | ||
Triumph TR7 je sportovní automobil, který v letech 1975 až 1981 vyráběla britská automobilka Triumph. Vůz se vyráběl jako kupé nebo jako roadster. Jeho předchůdcem byl Triumph TR6. Vůz měl vpředu řadový čtyřválec o objemu 1,998 cm3, který poháněl zadní kola. Design vytvořil Harris Mann.
Závodní verze
Byl postaven i speciál pro rallye, který nahradil vůz Triumph Dolomite Sprint. Homologace proběhla 1. 4. 1978. Z tohoto vozu pocházel i šestnáctiventilový motor, který byl později zaměněn za vidlicový osmiválec Rover. Vůz byl úspěšný zejména na asfaltových tratích, kde s ním vítězil Tony Pond. Tým začal typ TR7nasazovat od poloviny roku 1976. Největším úspěchem vozu v mistrovství světa v rallye byla Finská rallye 1980, kde Per Eklund dojel třetí. Vidlicový osmiválec Rover OHV o objemu 34923 byl uložen vpředu podélně a byl vybaven čtyřmi dvojitými karburátory Weber DCOE. Dosahoval výkonu 195 koní a kroustícího momentu 340 Nm. Diferenciál měl omezenou svornost. Vpředu bylo zavěšení McPherson, vzadu tuhá náprava s oblámi rameny a Panhardskou tyčí.[1]
Reference
- ↑ PLACHÝ, Tomáš. Triumph TR7 V8: Britský anti-stratos [online]. Rally Life, 2011-3-21, [cit. 2011-06-23]. Dostupné online.
|
|
| Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
|---|
| Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |
