Z Multimediaexpo.cz
Triumph TR7
|
|
|
Základní charakteristika
|
Výrobce
| Triumph
|
Koncern
|
|
Produkce
| 1975–1981
|
Vyrobeno
|
|
Místa výroby
|
|
Karoserie
|
|
Designér
| Harris Mann
|
Třída
|
|
Technické údaje
|
Délka
|
|
Šířka
|
|
Výška
|
|
Rozvor
| 2159
|
Hmotnost
|
|
Objem nádrže
|
|
Motor a převodovka
|
Motor
|
|
Objem
|
|
Počet válců
|
|
Výkon
|
|
Převodovka
|
|
Triumph TR7 je sportovní automobil, který v letech 1975 až 1981 vyráběla britská automobilka Triumph. Vůz se vyráběl jako kupé nebo jako roadster. Jeho předchůdcem byl Triumph TR6.
Vůz měl vpředu řadový čtyřválec o objemu 1,998 cm3, který poháněl zadní kola. Design vytvořil Harris Mann.
Závodní verze
Byl postaven i speciál pro rallye, který nahradil vůz Triumph Dolomite Sprint. Homologace proběhla 1. 4. 1978. Z tohoto vozu pocházel i šestnáctiventilový motor, který byl později zaměněn za vidlicový osmiválec Rover. Vůz byl úspěšný zejména na asfaltových tratích, kde s ním vítězil Tony Pond. Tým začal typ TR7nasazovat od poloviny roku 1976. Největším úspěchem vozu v mistrovství světa v rallye byla Finská rallye 1980, kde Per Eklund dojel třetí.
Vidlicový osmiválec Rover OHV o objemu 34923 byl uložen vpředu podélně a byl vybaven čtyřmi dvojitými karburátory Weber DCOE. Dosahoval výkonu 195 koní a kroustícího momentu 340 Nm. Diferenciál měl omezenou svornost. Vpředu bylo zavěšení McPherson, vzadu tuhá náprava s oblámi rameny a Panhardskou tyčí.[1]
Reference
- ↑ PLACHÝ, Tomáš. Triumph TR7 V8: Britský anti-stratos [online]. Rally Life, 2011-3-21, [cit. 2011-06-23]. Dostupné online.
[zobrazit] Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010
|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. Tento text je dostupný za podmínek Creative Commons 3.0 Unported – creativecommons.org.
|