Přesně 1. srpna1976 měl Niki na německé trati Nürburgring potvrdit, že je blízko k obhajobě titul. Ale při závodě měl nehodu, o které se mluví dodnes. Rakušan Niki Lauda se řítil po trati svým Ferrari rychlostí více než 250 km/h k místu zvanému Bergwerk, když jeho vůz neovladatelně zatočil doprava a narazil do plotu, který ho následně vymrštil zpět na dráhu. Do Nikiho vraku poté narazil Brett Lunger. Jeho vůz tak začal hořet následkem exploze palivové nádrže, a to už Niki neměl helmu, o tu přišel po srážce s Lungerem, Niki se tak ocitl v pekle s více než 900 °C. Niki jen o vlásek unikl smrti, ale byl ve vážném stavu. Plíce měl poškozené, hlavu a další části těla měl těžce popálené. Z nejhoršího se Niki dostal. S následky nehody se však potýkal až do konce svého života.
O 42 dní později se Niki Lauda opět usadil do svého monopostu a s obrovskými bolestmi bojoval o titul až do konce sezony. Titul nakonec o jeden bod neuhájil před Jamesem Huntem. O rok později, v roce 1977 opět získal titul mistra světa a to se mu povedlo znovu v roce 1984.
Po odchodu z Formule 1
Po odchodu z Formule 1 se začal věnovat létání. Stal se pilotem a majitelem letecké společnosti Lauda Air, kterou později prodal Austrian Airlines. Po čase v roce 2003 založil další leteckou společnost Niki. Společnost vlastnila kromě jiných i dopravní letadla Airbus A330.[1] Zbankrotovala v roce 2017, když už nespadala pod Nikyho Laudu, ale pod zkrachovalou společnost Air Berlin. Lauda se proto rozhodl koupit aerolinky zpět.[2]
V srpnu 2018 podstoupil transplantaci plic poškozených následkem nehody z roku 1976. Zemřel 20. května 2019 po vleklých zdravotních problémech.
[zobrazit]Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010