V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Železniční trať Praha - Beroun

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 15. 5. 2013, 15:44; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Trať 171 je označení pro část trati 170 mezi Prahou a Berounem.

Jedná se o regionální úsek na trati s celostátním významem mezi Prahou hlavním nádražím a Berounem. Trať je v celé své délce dvoukolejná a elektrifikovaná. Délka úseku Praha - Beroun je 43 km a provoz na trati byl zahájen roku 1862. Provoz pravidelných osobních vlaků na trati je plně integrován do systému Pražské integrované dopravy (PID) pod označením S7.

Obsah

Trasování

Trať je prakticky v celé své délce vedena podél řek, mezi Prahou-Smíchovem a Radotínem po levém břehu řeky Vltavy, od soutoku Berounky s Vltavou resp. od Radotína až do Berouna pak podél řeky Berounky. Až do zastávky Všenory trať vede po jejím pravém břehu, mezi zástávkou Všenory a železniční stanicí Dobřichovice překonává trať řeku Berounku a odtud je vedena až do Berouna po jejím pravém břehu. Trať tak fakticky kopíruje směr jejího říčního koryta.

Osobní doprava

Cestující vystupující z jednotky 451 ve stanici Zadní Třebaň

Provoz osobních vlaků na trati je zajišťován převážně jednotkami řady 451 a 452 v přepravních špičkách šestivozovými a v sedlech čtyřvozovými. O víkendech jsou některé jednotky nahrazovány modernějšími třívozovými jednotkami řady 471 (City Elefant), které však bývají spojovány do souprav kvůli zachování přepravní kapacity. Na trati je možné se setkat i s prototypem řady 470 nebo také s motorovými vozy 810 v brzkých ranních hodinách. Interval příměstských vlaků na trati je 60 minut, ve špičkách 30 minut a v úseku Řevnice - Praha hlavní nádraží díky posilovým vlakům ještě nižší. Po trati jsou také vedeny rychlíky, které však zastavují pouze v Praze na hlavním náraží a Smíchově a pak v Berouně a pokračují po trati trati 170 dále do Plzně, případně dále do Domažlic, Klatov či Chebu.

Stanice a zastávky

V závorce je uvedeno tarifní pásmo Pražské integrované dopravy.

  • Praha hlavní nádraží (pásmo P)
  • Praha-Smíchov (tratě 122 a 173; pásmo 0)
  • Praha-Velká Chuchle (neobsazená; zastavují pouze některé vlaky; pásmo 0)
  • Praha-Radotín (začínají zde některé ranní vlaky směr Praha; pásmo B[1])
  • Černošice (pásmo 1)
  • Černošice-Mokropsy (pásmo 1)
  • Všenory (pásmo 1)
  • Dobřichovice (pásmo 1)
  • Řevnice (začínají zde některé ranní vlaky směr Praha; pásmo 2)
  • Zadní Třebaň (trať 172; pásmo 2)
  • Karlštejn (pásmo 3)
  • Srbsko (pásmo 3)
  • Beroun (tratě 173, 174 a 170; pásmo 4)
  • Dále trať pokračuje jako trať 170 do Plzně a Chebu

Související články

Reference

  1. Tarif PID, kap. II, bod 4

Externí odkazy


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Železniční trať Praha - Beroun