Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Triumph TR7
Z Multimediaexpo.cz
Triumph TR7 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Výrobce | Triumph | |
Koncern | ||
Produkce | 1975–1981 | |
Vyrobeno | ||
Místa výroby | ||
Karoserie | ||
Designér | Harris Mann | |
Třída | ||
Technické údaje | ||
Délka | ||
Šířka | ||
Výška | ||
Rozvor | 2159 | |
Hmotnost | ||
Objem nádrže | ||
Motor a převodovka | ||
Motor | ||
Objem | ||
Počet válců | ||
Výkon | ||
Převodovka |
Triumph TR7 je sportovní automobil, který v letech 1975 až 1981 vyráběla britská automobilka Triumph. Vůz se vyráběl jako kupé nebo jako roadster. Jeho předchůdcem byl Triumph TR6. Vůz měl vpředu řadový čtyřválec o objemu 1,998 cm3, který poháněl zadní kola. Design vytvořil Harris Mann.
Závodní verze
Byl postaven i speciál pro rallye, který nahradil vůz Triumph Dolomite Sprint. Homologace proběhla 1. 4. 1978. Z tohoto vozu pocházel i šestnáctiventilový motor, který byl později zaměněn za vidlicový osmiválec Rover. Vůz byl úspěšný zejména na asfaltových tratích, kde s ním vítězil Tony Pond. Tým začal typ TR7nasazovat od poloviny roku 1976. Největším úspěchem vozu v mistrovství světa v rallye byla Finská rallye 1980, kde Per Eklund dojel třetí. Vidlicový osmiválec Rover OHV o objemu 34923 byl uložen vpředu podélně a byl vybaven čtyřmi dvojitými karburátory Weber DCOE. Dosahoval výkonu 195 koní a kroustícího momentu 340 Nm. Diferenciál měl omezenou svornost. Vpředu bylo zavěšení McPherson, vzadu tuhá náprava s oblámi rameny a Panhardskou tyčí.[1]
Flickr Show
Zdroje
- ↑ PLACHÝ, Tomáš. Triumph TR7 V8: Britský anti-stratos [online]. Rally Life, 2011-3-21, [cit. 2011-06-23]. Dostupné online.
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |