Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Heinkel He 70
Z Multimediaexpo.cz
Verze z 6. 8. 2011, 11:52
Heinkel He 70 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | bombardovací průzkumný dopravní letoun | |
Výrobce | Heinkel | |
Konstruktér | Walter Günter Siegfried Günter | |
První let | 1932 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | ||
Uživatel | Luftwaffe | |
Lufthansa Legie Condor Maďarsko |
Heinkel He 70 byl německý jednoplošný jednomotorový bombardovací, průzkumný, civilní dopravní letoun a letoun pro přepravu pošty z počátku 30. let 20. století.
Inspirována typem Lockheed L-9 Orion, projevila německá Lufthansa v roce 1931 zájem o rychlý dopravní letoun. První konstrukcí Heinkelu, vyvíjenou na základě tohoto požadavku Lufthansy, byl neúspěšný typ He 65 s pevným podvozkem. V první polovině roku 1932 byla zahájena stavba prototypu He 70 V1. Ten měl koncepci jednomotorového dolnoplošníku s eliptickým křídlem, měl již zatahovací podvozek a poháněl ho motor BMW VI 6,0 o výkonu 630 k. Práce na typu vedli bratři Walter Günter a Siegfried Günter. Prototyp poprvé vzlétl v prosinci 1932, přičemž ho pilotoval Werner Junck. Druhý prototyp He 70 V2 byl zalétán v únoru 1933. Letoun dosahoval rychlosti až 377 km/h, takže byl výkonnější, než tehdejší stíhací letouny. V listopadu 1933 byl letoun představen na pařížském aerosalónu.
Lufthansa začala s provozem typu He 70 v červnu 1934 (používala civilní verze He 70 A, B a C). Civilní stroje nesly 4 cestující či odpovídající náklad. Verze He 70 D měly výkonnější motor BMW VI 7,3 o výkonu 750 k. Z celkem 12 strojů He 70 D objednaných Lufthansou, převzala devět Luftwaffe jako kurýrní letouny a navíc objednala 12 jednomístných He 70 G.
Od roku 1934 byly vyráběny již čistě vojenské verze He 70 E (bombardovací) a He 70 F (průzkumné). Bombardovací verze He 70 E měla dvoumístnou posádku, přičemž střelec mohl letoun bránit pohyblivým kulometem MG 17 ráže 7,92 mm. Letoun unesl 300 kg pum. Maďarsko typ He 70 vyrábělo v licenci jako He 70 K.
Německá Legie Condor používala u průzkumné jednotky A/88 ve Španělsku He 70 verzí E a F. Verze F bylo 18 kusů. Část letounů bylo později předáno Španělsku. Maďarské letectvo používalo počátkem války své He 70 K pro průzkumné úkoly.
Obsah |
Hlavní technické údaje
- Osádka: 2
- Počet cestujících (civilní verze): 4
- Rozpětí: 14,8 m
- Délka: 11,7 m
- Výška: 3,1 m
- Hmotnost prázdného letounu: 2300 kg
- Max. vzletová hmotnost: 3420 kg
Pohonná jednotka
- 1× BMW VI 7,3
- Výkon motoru: 750 k
Výkony
- Maximální rychlost: 335 km/h
- Dostup: 5250 m
- Dolet: 1000 km
Výzbroj
- 1× pohyblivý kulomet MG 17 ráže 7,91 mm
- až 300 kg pum (obvykle 6× 50 kg)
Literatura
- SKOTNICKY, Mariusz; NOWAKOWSKI, Tomasz; ZALEWSKI, Krzystof. Legion Condor. 1. vyd. Hostomice : Intermodel, 1996. ISBN 80-901976-1-3. S. 229.
Externí odkazy
- (anglicky) Fotogalerie na webu firmy EADS
Letouny německé Legie Condor za španělské občanské války |
---|
Ar 68 E • Ar 95 W • Do 17 • Fi-156 • He 45 • He 46 • He 50 • He 51 • He 59 • He 60 • He 70 • He 111 • He 112 • Hs 123 • Hs 126 • Ju 52 • Ju 86 • Ju 87 • W 34 • Kl 32 • Bf 108 • Bf 109 |
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |