V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Depo Hostivař

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(++)
 
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Image:Depo Hostivar1.JPG|thumb|Depo Hostivař]]
+
[[File:Depo Hostivar1.JPG|thumb|230px|Depo Hostivař]]
'''Depo Hostivař''' je druhým ze tří dep [[Metro v Praze|pražského metra]] a nachází se ve Strašnicích v městské části Praha 10 (malé nezastavěné okrajové části areálu opravárenské základny patří do Malešic a Hostivaře). Ostatními jsou [[Depo Kačerov]] a [[Depo Zličín]]. Depo Hostivař slouží pro vlaky vypravované na linku A. V provozu je od roku [[1985]].  
'''Depo Hostivař''' je druhým ze tří dep [[Metro v Praze|pražského metra]] a nachází se ve Strašnicích v městské části Praha 10 (malé nezastavěné okrajové části areálu opravárenské základny patří do Malešic a Hostivaře). Ostatními jsou [[Depo Kačerov]] a [[Depo Zličín]]. Depo Hostivař slouží pro vlaky vypravované na linku A. V provozu je od roku [[1985]].  
-
Soupravy jezdící na trase A deponují a převážná část jejich oprav a údržby se provádí v depu Hostivař, které je umístěno z větší části ve Strašnicích v obvodě a městské části [[Praha 10]]. Rozkládá se na ploše cca 21,5 ha. Deponovací kapacita je 200 elektrických vozů. Zkušební trať v délce 2003 m je napojena na vlečku do [[železnice|železniční]] stanice ČD [[Praha-Hostivař]]. [[Vlečka]] je v současné době mimo provoz. Plocha halového komplexu (6 hal) je 34 800 m². V halách je celkem 28 kolejí (20 kolejí pro remizování a provozní ošetření - každá o délce 210 m, 5 správkových kolejí, 1 kolej pro mytí, 1 kolej pro ofukování a 1 testovací kolej pro zkoušky elektrických vozů pod vysokým napětím). Hala oprav je vybavena patkovými zvedáky, hříží a mostovým [[jeřáb (stroj)|jeřábem]]. Součástí depa je přístavek pomocných provozů, který je vybaven dílnami pro údržbu agregátů pneumatické, elektrické a mechanické výzbroje elektrických vozů. K areálu depa přísluší depo pomocných trakčních prostředků (PTP), kde se provádí údržba a opravy [[lokomotiva|lokomotiv]], speciálních a drobných vozidel metra. Plocha depa pomocných trakčních prostředků je 1 900 m², v hale jsou 3 koleje. V blízkosti depa je umístěna požární stanice HZS DP-M. Z vjezdového zhlaví depa odbočuje kolej k [[Opravárenská základna metra|opravárenské základně metra]] (OZM).
+
Soupravy jezdící na trase A deponují a převážná část jejich oprav a údržby se provádí v depu Hostivař, které je umístěno z větší části ve Strašnicích v obvodě a městské části [[Praha 10]]. Rozkládá se na ploše cca 21,5 ha. Deponovací kapacita je 200 elektrických vozů. Zkušební trať v délce 2003 m je napojena na vlečku do [[železnice|železniční]] stanice ČD [[Praha-Hostivař]]. [[Vlečka]] je v současné době mimo provoz. Plocha halového komplexu (6 hal) je 34 800 m<sup>2</sup>. V halách je celkem 28&nbsp;kolejí (20 kolejí pro remizování a provozní ošetření - každá o délce 210 m, 5 správkových kolejí, 1 kolej pro mytí, 1 kolej pro ofukování a 1 testovací kolej pro zkoušky elektrických vozů pod vysokým napětím). Hala oprav je vybavena patkovými zvedáky, hříží a mostovým [[jeřáb (stroj)|jeřábem]]. Součástí depa je přístavek pomocných provozů, který je vybaven dílnami pro údržbu agregátů pneumatické, elektrické a mechanické výzbroje elektrických vozů. K areálu depa přísluší depo pomocných trakčních prostředků (PTP), kde se provádí údržba a opravy [[lokomotiva|lokomotiv]], speciálních a drobných vozidel metra. Plocha depa pomocných trakčních prostředků je 1 900 m&sup2;, v hale jsou 3 koleje. V blízkosti depa je umístěna požární stanice HZS DP-M. Z vjezdového zhlaví depa odbočuje kolej k [[Opravárenská základna metra|opravárenské základně metra]] (OZM).
-
 
+
-
[[Image:Depo Hostivar.JPG|thumb|left|Depo Hostivař]]
+
 +
[[File:Depo Hostivar.JPG|thumb|230px|Depo Hostivař]]
Spojovací trať do depa Hostivař se od trati A odděluje za stanicí [[Strašnická (stanice metra v Praze)|Strašnická]], hlavní trať má pokračovat kolem strašnické železniční stanice a přes západ Zahradního Města do Hostivaře. Na spojce byla [[4. červenec|4. července]] [[1990]] otevřena stanice [[Skalka (stanice metra v Praze)|Skalka]]. [[26. květen|26. května]] [[2006]] byla v západní hale depa (bývalé myčce) otevřena stanice [[Depo Hostivař (stanice metra v Praze)|Depo Hostivař]].
Spojovací trať do depa Hostivař se od trati A odděluje za stanicí [[Strašnická (stanice metra v Praze)|Strašnická]], hlavní trať má pokračovat kolem strašnické železniční stanice a přes západ Zahradního Města do Hostivaře. Na spojce byla [[4. červenec|4. července]] [[1990]] otevřena stanice [[Skalka (stanice metra v Praze)|Skalka]]. [[26. květen|26. května]] [[2006]] byla v západní hale depa (bývalé myčce) otevřena stanice [[Depo Hostivař (stanice metra v Praze)|Depo Hostivař]].
Řádka 14: Řádka 13:
{{Článek z Wikipedie}}
{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Depa metra v Praze]]
[[Kategorie:Depa metra v Praze]]
 +
[[Kategorie:A (linka metra v Praze)]]

Aktuální verze z 25. 3. 2022, 08:57

Depo Hostivař

Depo Hostivař je druhým ze tří dep pražského metra a nachází se ve Strašnicích v městské části Praha 10 (malé nezastavěné okrajové části areálu opravárenské základny patří do Malešic a Hostivaře). Ostatními jsou Depo Kačerov a Depo Zličín. Depo Hostivař slouží pro vlaky vypravované na linku A. V provozu je od roku 1985.

Soupravy jezdící na trase A deponují a převážná část jejich oprav a údržby se provádí v depu Hostivař, které je umístěno z větší části ve Strašnicích v obvodě a městské části Praha 10. Rozkládá se na ploše cca 21,5 ha. Deponovací kapacita je 200 elektrických vozů. Zkušební trať v délce 2003 m je napojena na vlečku do železniční stanice ČD Praha-Hostivař. Vlečka je v současné době mimo provoz. Plocha halového komplexu (6 hal) je 34 800 m2. V halách je celkem 28 kolejí (20 kolejí pro remizování a provozní ošetření - každá o délce 210 m, 5 správkových kolejí, 1 kolej pro mytí, 1 kolej pro ofukování a 1 testovací kolej pro zkoušky elektrických vozů pod vysokým napětím). Hala oprav je vybavena patkovými zvedáky, hříží a mostovým jeřábem. Součástí depa je přístavek pomocných provozů, který je vybaven dílnami pro údržbu agregátů pneumatické, elektrické a mechanické výzbroje elektrických vozů. K areálu depa přísluší depo pomocných trakčních prostředků (PTP), kde se provádí údržba a opravy lokomotiv, speciálních a drobných vozidel metra. Plocha depa pomocných trakčních prostředků je 1 900 m², v hale jsou 3 koleje. V blízkosti depa je umístěna požární stanice HZS DP-M. Z vjezdového zhlaví depa odbočuje kolej k opravárenské základně metra (OZM).

Depo Hostivař

Spojovací trať do depa Hostivař se od trati A odděluje za stanicí Strašnická, hlavní trať má pokračovat kolem strašnické železniční stanice a přes západ Zahradního Města do Hostivaře. Na spojce byla 4. července 1990 otevřena stanice Skalka. 26. května 2006 byla v západní hale depa (bývalé myčce) otevřena stanice Depo Hostivař.

Externí odkazy