Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Letov Š-16
Z Multimediaexpo.cz
Letov Š-16 | ||
File:Letov Š-16.jpg | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | bombardovací letoun | |
Výrobce | Letov | |
Konstruktér | ing. Alois Šmolík | |
První let | 1926 | |
Zařazen | 1928 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 89 ks | |
Varianty | ||
Uživatel | Československo | |
Letov Š-16 byl československý bombardovací a průzkumný letoun a první čs. letoun s celokovovou kostrou. Jeho vývoj začal roku 1925 a o rok později se stroj účastnil s úspěchem letecké výstavy v Paříži, kde budil pozornost vojenských představitelů z Lotyšska i jiných zemí. Dne 13. října 1927 ustanovil letoun rekord na uzavřeném okruhu 500 km. V listopadu téhož roku zadalo čs. ministerstvo národní obrany testy, které dopadly dobře a tak byl stroj objednán k potřebám armády. V roce 1938 došlo k jeho vyřazení z první linie, přesto dál sloužil u druhosledových jednotek.
Hlavní technické údaje
- Osádka: 2 muži (pilot, pozorovatel)
- Rozpětí: 15,30 m
- Délka: 10,22 m
- Výška: 3,23 m
- Nosná plocha: 46,40 m²
- Hmotnost prázdného letounu: 1400 kg
- Vzletová hmotnost : 2450 kg
- Maximální rychlost: 230 km/h (u země)
- Cestovní rychlost: 190 km/h
- Dostup: 6500 m
- Čas výstupu do 5000 m: 33 min
- Vytrvalost: 5 hod 30 min
- Pohonná jednotka: motor Lorraine-Dietrich 12Eb
- Max. výkon motoru: 490 k (360 kW) při 2050 ot/min
Výzbroj
- 1x synchronizovaný kulomet Vickers ráže 7,7 mm
- Pumové závěsníky: 3 velké pro 50-200 kg bomby, 12 malých pro 10-20 kg bomby
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |