Foreground plně podporuje – RWD, HTML 5.0, Super Galerii a YouTube 2.0 !
Gotha Go 145
Z Multimediaexpo.cz
| Gotha Go 145 | ||
| Základní charakteristika | ||
|---|---|---|
| Určení | cvičný letoun | |
| Výrobce | Gotha | |
| Konstruktér | ||
| První let | únor 1934 | |
| Zařazen | 1934 | |
| Vyřazen | ||
| Výroba | ||
| Vyrobeno | cca 10 000 | |
| Varianty | ||
| Uživatel | Německo | |
Gotha Go 145 byl německý cvičný jednomotorový dvoumístný dvouplošník z poloviny 30. let 20. století. První prototyp stroje vzlétl v únoru roku 1934 a ještě téhož roku se začal sériově vyrábět. Jeho obliba byla velká nejen u německých pilotů, ale i v zahraničí. Licenčně se proto začal vyrábět ve Španělsku a v Turecku. Verze Go 145A se vyráběla pro vojenský výcvik, typ Go 145B pro civilní zákazníky. Verze Go 145C se používala pro střelecký a pozorovatelský výcvik, byla vyzbrojena pevným kulometem MG 17 a pohyblivým kulometem MG 15, měla zaměřovač a pumové závěsníky. Za druhé světové války byly tyto letouny používány jako noční lehké bombardéry. Stroje Go 145 zůstaly po ukončení bojů v poválečném Československu, kde sloužily pod označením C-15.
Technické údaje
- Rozpětí: 9,00 m
- Délka: 8,56 m
- Výška: 2,90 m
- Nosná plocha: 21,75 m²
- Vzletová hmotnost: 1350 kg
- Motor: Argus As 10C
- Maximální rychlost: 212 km/h
- Dostup: 4100 m
- Dolet: 630 km
| Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
|---|
| Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |
