Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Fiat 500
Z Multimediaexpo.cz
Fiat 500, který spatřil světlo světa 4.července 1957, se stal kultovním automobilem italské značky Fiat hlavně díky svým zakulaceným vejčitým tvarům a minimálním rozměrům. Toto vozidlo vyráběné dalších 20 let do roku 1977 dokázalo motorizovat takřka celou Itálii. Bylo totiž vyrobeno neuvěřitelných 7 754 648 exemplářů.
Vozidlo se stalo tak populárním díky svému jedinečnému vzhledu, minimální pořizovací cennou i skvělé spotřebě, která se pohybovala kolem hranice 5,5l/100 km. Vůz měl čtyři sedadla a v současnosti velmi oceňovanou skládací střechu. Od roku 1960 se objevila také verze kombi s názvem Giardiniera. Tohoto provedení bylo vyrobeno 327 000 exemplářů.
Pod kapotou vůz ukrýval moderní vzduchem chlazený plochý dvouválec o objemu 479 cm³, který nebyl příliš úspěšný. Poskytoval výkon kolem 10 kW. Proto se brzy objevil model se stejným motorem o objemu 499 cm³. Ten poskytoval úctyhodný výkon 18 koní. Díky tomu vůz uháněl maximální rychlostí 88 km/h. Vůz pak byl vyráběn v různých provedeních 500F, 500L a 500R, které se příliš od původního modelu neliší, až na změny v interiéru a zavěšení dveří. Vrcholem všech modelových řad byl typ SS se stejným plochým dvojválcem o objemu 695 cm³ a max. rychlostí 145 km/h.
Podvozek a technika Fiatu 500 byly použity u několika automobilů Autobianchi.
Abarth Fiat 500
Vyráběl se v letech 1957 až 1971. Byl připraven pro závody ale několik typů se dostalo i do prodeje. Na výběr byly dva motory - 594 cm³ o výkonu 23,5 kW a 695 cm³ o výkonu 27,9 kW.
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |