Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Avro Manchester
Z Multimediaexpo.cz
Avro Manchester | ||
Avro Manchester | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | bombardér | |
Výrobce | Avro | |
Konstruktér | ||
První let | 25. července 1939 | |
Zařazen | 1941 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 201 kusů | |
Varianty | ||
Uživatel | RAF | |
Avro Manchester byl britský bombardovací letoun užívaný ve druhé světové válce.
Vývoj
Vývoj letounu byl zahájen roku 1936 a první prototyp vzlétl v červenci roku 1939. Další prototyp s třemi střeleckými věžemi vzlétl v květnu 1940. Ukázalo se, že stroj má závažné nedostatky, jeho výkony nebyly takové, aby splňovaly zadání projektu. V lednu roku 1941 byl dokončen a zalétán typ Manchester Mk.III, který poháněly motory Rolls-Royce Merlin X. Ani zde se nepodařily odstranit veškeré nedostatky. Celkem bylo vyrobeno 201 kusů.
Bojové užití
První Manchester Mk.I (sér. č. L7276) převzala 207. bombardovací peruť 4. bombardovací skupiny z Waddingtonu v Lincolnshiru v listopadu 1940. K prvnímu bojovému letu byly Manchestery této squadrony vyslány v noci z 24. na 25. února 1941. Jejich cílem byl německý křižník třídy Hipper kotvící v brestském přístavu.
Manchestery se v počtu 36 strojů účastnily také operace Millenium v noci z 30. na 31. května 1942, ve které RAF nasadila 1 047 bombardérů na Kolín nad Rýnem.
Jejich poslední bojovou akcí byl další nálet tisíce bombardérů v noci z 25. na 26. června 1942, mířícího na Brémy.
Letouny Avro Manchester byly užívány bombardování měst, objektů i lodí a ke kladení min do moře. Mezi osádkami byly neoblíbené pro časté požáry motorů, nespolehlivost a vibrace.
Technické údaje
- Výrobce: A.V.Roe and Com., Ltd. Manchester
- Typ: dvoumotorový bombardovací letoun
- Osádka: 7 mužů.
- Motorová jednotka: dva čtyřiadvaceválcové řadové, kapalinou chlazené motory Rolls-Royce Vulture II se vzletovým výkonem 1 356 kW (1 845 k).
- Výzbroj: osm kulometů Browning .303 (7,7 mm) v příďové (2), hřbetní (2) a záďové (4) střelecké věži, až 4 695 kg pum v trupové pumovnici
- Rozpětí: 27,46 m
- Délka: 21,14 m
- Výška: 5,94 m
- Nosná plocha: 105,63 m2
- Hmotnost prázdného letounu: 13 350 kg
- Vzletová hmotnost: 25 400 kg
- Maximální rychlost: 414 km/h
- Cestovní rychlost: 360 km/h
- Dostup: 6 705 m
- Dolet: 2 816 km
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |