Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Albatros D.I
Z Multimediaexpo.cz
Albatros D.I | ||
Soubor:Albatros D.I.jpg | ||
Prototyp Albatros D.I | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | stíhací | |
Výrobce | Albatros Flugzeugwerke | |
Konstruktér | Thelen, Schubert, Gnädig | |
První let | 1916 | |
Zařazen | 1916 | |
Vyřazen | 1917 | |
Výroba | ||
Vyrobeno | 50 | |
Varianty | ||
Uživatel | Německo | |
Albatros D.I byl německý jednomístný dvouplošný stíhací letoun používaný během první světové války, vyráběný firmou Albatros Flugzeugwerke.
Obsah |
Historie
Cílem vývoje tohoto letounu bylo vyrobit lepší stroj než konkurenční francouzský Nieuport 11 či britský Airco D.H.2. Stíhačka byla objednána v červnu roku 1915 a vývoj ukončen v srpnu 1916. Trup byl poloskořepinové konstrukce což byl na tehdejší dobu novátorský konstrukční prvek a letoun poháněl motor Benz Bz.III o výkonu 150 k (112 kW), nebo šestiválcový vodou chlazený Mercedes D.III o výkonu 160 k (119 kW). Do listopadu 1916 bylo do služby armády dodáno 50 kusů D.I, předsériových i sériových. Další objednávky však nepokračovaly, konstrukce letounu nevyhovovala pro špatný výhled pilota dopředu i vzhůru, takže byl záhy nahrazen novým typem Albatros D.II.
Specifikace
Technické údaje
- Posádka: 1 pilot
- Délka: 7,4 m
- Rozpětí: 8,5 m
- Výška: 2,95 m
- Plocha křídel: 22,9 m²
- Prázdná hmotnost: 645 kg
- Vzletová hmotnost : 898 kg
- Pohonná jednotka: 1x Benz Bz.III 150 k (112 kW) nebo Mercedes D.III 160 k (119 kW)
Výkony
- Maximální rychlost: 175 km/h
- Dolet: 1,5 hod
- Dostup: 3000 m
- Stoupavost: 1000 m / 6 min
Výzbroj
- 2x synchronizovaný kulomet LMG 08/15 (Spandau) ráže 7,92 mm
Uživatelé
- Německo
Související články
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |