Armstrong Siddeley Cheetah
Z Multimediaexpo.cz
Armstrong Siddeley Cheetah byl letecký motor vyvinutý firmou Armstrong Siddeley Motors Ltd. na základě předchozích konstrukcí Lynx a Panther, sériová výroba byla zahájena v r. 1935. Byl to vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o maximálním výkonu 275 až 475 hp (podle verze).
Motory Cheetah mj. poháněly letouny Airspeed Envoy, Airspeed Oxford, Avro 626 a Avro Anson. Celkem bylo vyrobeno více než 40 tisíc motorů Cheetah.
Technická data
Armstrong Siddeley Cheetah IX
- Typ: čtyřdobý zážehový vzduchem chlazený hvězdicový letecký sedmiválec vybavený jednostupňovým jednorychlostním odstředivým kompresorem, s přímým náhonem levotočivé vrtule
- Vrtání válce: 5,25 in (133,35 mm)
- Zdvih pístu: 5,50 in (139,7 mm)
- Plocha pístů: 977 cm²
- Zdvihový objem motoru: 833,43 cu.in. (13 657 cm³)
- Kompresní poměr: 6,35
- Průměr motoru: 1209 mm
- Rozvod: OHV (řízený vačkovým kotoučem), dvouventilový (s jedním sacím a jedním výfukovým ventilem na válec)
- Mazání: tlakové oběžné, se suchou klikovou skříní
- Předepsané palivo: letecký benzín s o.č. 87 (britská norma DTD 230)
- Hmotnost suchého motoru (tj. bez provozních náplní): 288 kg
- Výkony:
- vzletový: 340 hp (253,5 kW) při 2100 ot/min
- maximální: 360 hp (268,5 kW) při 2425 ot/min ve výšce 2225 m
Prameny
- Alec S. C. Lumsden, MRAeS, British Piston Aero-Engines, ISBN 1-85310-294-6
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |