Phönix D.II
Z Multimediaexpo.cz
Phönix D.II | ||
Soubor: | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | stíhací letoun | |
Výrobce | Phönix Flugzeugwerke AG | |
Konstruktér | Ing. Leo Kirste Ing. Edmund Sparmann | |
První let | ||
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | ||
Uživatel | ||
Phönix D.II byl rakousko-uherský stíhací dvouplošník. Letoun vyráběla firma Phönix Flugzeugwerke AG, na jeho konstrukci pracovali konstruktéři Ing. Leo Kirste a Ing. Edmund Sparmann.
Stroj vznikl zejména důkladným odlehčením draku letounu Phönix D.I a úpravami konstrukce, stroj měl průběžné horní křídlo bez vzepětí a přepracovanou VOP (výškové kormidlo navíc dostalo rohové odlehčení). Prototypem budoucího nového stíhače byl stroj Phönix 20.18, poháněný šestiválcem Hiero o výkonu 200 koní (147 kW). Ty se vyráběly v sériích 122, 222 a 322 na které navázal stroj D.IIa (série 422) poháněný motorem Hiero o výkonu 230 koní (169 kW). Všechny byly vyzbrojeny dvěma synchronizovanými kulomety ráže 8 mm.
Obsah |
Hlavní technické údaje
Phönix D.IIa, série 422
- Posádka: 1 (pilot)
- Rozpětí: 9,80 m
- Délka: 6,62 m
- Výška: 3,01 m
- Nosná plocha: 25,00 m²
- Hmotnost prázdného letounu: 685 kg
- Vzletová hmotnost: 951 kg
- Maximální rychlost: 185 km/h
- Čas výstupu do výšky:
- 1000 m ÷ 2 min
- 5000 m ÷ 24 min
Pohonná jednotka
- Řadový vodou chlazený stojatý šestiválec Hiero
- Výkon motoru: 230 k (169 kW)
Výzbroj
- dva synchronizované kulomety Schwarzlose ráže 8 mm
Zdroje
- Jiří Hornát, Phönix D.II, rubrika „Letadla 1914-1918“ (L+K č. 10, ročník LXXIV)
- Jan Zahálka, Mgr. Petr Aharon Tesař, Sigmund Tyrlik: Phönix D.I-D.III. JaPo Publishing, Hradec Králové 2005
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |