Šablona:Článek dne/2024/21

Z Multimediaexpo.cz

"Deus Ex: Mankind Divided – Digital Deluxe Edition"

Deus Ex: Mankind Divided je akční RPG videohra vyvinutá společností Eidos Montréal a vydaná evropskou pobočkou Square Enix v srpnu 2016 pro Microsoft Windows, PlayStation 4 a Xbox One.

Verze pro MacOS byly vydána v roce 2017. Jedná se o čtvrtou hru ze série Deus Ex a pokračování hry Deus Ex: Human Revolution z roku 2011. Hra kombinující prvky střílečky z pohledu první osoby, stealthu a hraní rolí obsahuje průzkum a boj v prostředích propojených s hlavním centrem v Praze a úkoly, které udělují zkušenosti a umožňují přizpůsobení schopností hlavní postavy pomocí sad Praxis. Rozhovory mezi postavami mají různé odpovědi, přičemž volby v rozhovorech a v klíčových bodech příběhu ovlivňují průběh událostí. Hráči mohou kromě hlavní kampaně absolvovat i Breach, režim výzvy zasazený do kyberprostoru. Breach byl později vydán jako bezplatný, samostatný produkt.

Děj se odehrává dva roky po Human Revolution v roce 2029 a svět je rozdělen na normální lidi a lidi s pokročilými, kontroverzními umělými orgány, kterým se přezdívá "augmentace". Po velké násilné události známé jako Aug Incident byli augmentovaní lidé segregováni, což vyvolalo vášnivé debaty ve společnosti a temnou éru "mechanického apartheidu". Hlavní hrdina Adam Jensen, vybavený po Human Revolution novými pokročilými experimentálními augmentacemi, je dvojitým agentem hackerské skupiny Juggernaut Collective. Snaží se odhalit ilumináty, kteří v zákulisí organizují události.

Příběh se zabývá tématy transhumanismu a diskriminace, přičemž využívá opakující se kyberpunkové prostředí série a motiv konspirační teorie.

Produkce hry Mankind Divided začala téměř ihned po dokončení rozšíření Human Revolution The Missing Link. Společnost Eidos Montréal chtěla vylepšit jeho hratelnost a příběh, a reagovat na kritiku fanoušků a recenzentů Human Revolution. Hratelnost a grafický engine byly od základu přepracovány pro hardware nové generace. Větší důraz na realismus a temnější témata příběhu vedly k utlumení barevné škály ve srovnání s předchozí hrou. Skladatel hudby ke hře Human Revolution Michael McCann se vrátil, aby společně s nováčky Saschou Dikiciyanem a Edem Harrisonem napsal hudbu.

Hra byla oznámena v roce 2015 po dlouhé propagační kampani. Následné marketingové slogany byly kritizovány novináři a rozporuplná předobjednávková kampaň byla kvůli odporu hráčů zrušena. Po spuštění hry byl v roce 2016 vydán příběhový stahovatelný obsah. Přijetí hry Mankind Divided kritikou bylo pozitivní a příběh, grafika i hratelnost hry byly chváleny. Kritika se oprávněně zaměřila na malou délku kampaně, zpracování klíčových témat a podivné prostředí města Prahy.