V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Bachem Ba 349

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 22. 6. 2023, 17:11; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Bachem Ba 349
Soubor:Bachem_Ba349_rockets.jpg
Bachem Ba 349 v dílně. Na přídi je dobře vidět baterie neřízených raket.
Základní charakteristika
Určení stíhač
Výrobce Bachem
Konstruktér Erich Bachem
První let 1. březen 1945
Zařazen
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno asi 50 ks
Varianty
Uživatel Luftwaffe

Bachem Ba 349 byl německý záchytný jednoúčelový raketový přepadový letoun z doby druhé světové války.

Trup je celodřevěné konstrukce, kromě pancéřované kabiny. Letounek je určen pro jedno použití kromě kabiny, která se po katapultáži pilota snese na padáku. Letoun je vybaven pomocnými startovacími raketami a start se prováděl kolmo z rampy podobně jako u raket nebo raketoplánu.

Bachem Ba 349 v muzeu

Ba 349 byl plánován jako jedna z možností obrany vzdušného prostoru Třetí říše, avšak jeho vývoj a testy nebyly v průběhu války dokončeny, a proto se nedočkal skutečného nasazení. Každopádně jeho konstrukce vykazovala velkou nápaditost, tak jako všechny německé konstrukce jak v průběhu, tak ke konci války.

Obsah

Použití

Vzhledem k omezeným možnostem danými množstvím paliva a aerodynamikou letounu byl profil útoku letounu omezen na jeden až dva útoky během jednoho letu. První útok měl Natter zahájit při průletu skupinou bombardérů, kde na ně zaútočil salvou raket zespodu. Druhý volitelný útok mohl pilot Natteru provést po průletu skupinou bombardérů (a většinou také vypotřebováním paliva). V tů chvíli mohl pilot využít případného převýšení a zaútočit taranem na další bombardér, který usnadňovala pancéřovaná kabina letadla.

Specifikace (349A)

Bachem Ba 349 v Deutsches Museum v Mnichově. Zbarvení je pouze dekorativní, v této podobě nikdy nelétal. Na bocích trupu jsou zavěšeny startovací motory.

Základní charakteristiky

Výkon

  • Maximální rychlost: 800 - 1 000 km/h (rychlost nebyla nikdy přesně změřena)
  • Dolet: 40 km
  • Dostup: 16 000 m
  • Doba chodu motoru: 100 - 120 s

Externí odkazy