Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Daniel Vávra
Z Multimediaexpo.cz
Daniel Vávra (* 2. září 1975, Rychnov nad Kněžnou) je český videoherní designér, scenárista a režisér a spoluzakladatel a kreativní ředitel Warhorse Studios.
Mezi jeho nejznámější díla patří videohry Mafia: The City of Lost Heaven a Kingdom Come: Deliverance. Na Kingdom Come: Deliverance Daniel Vávra pracoval od roku 2011, hra vyšla v únoru 2018, v červenci 2022 se videohry prodalo na pět milionu kopií.[1] V říjnu 2020 americký magazín Variety uvedl informace o započetí vývoje hrané adaptace KC:D, na níž by se měly podílet Warhorse Studios Daniela Vávry společně s americkou produkční firmou Wild Sheep Content, založenou bývalým manažerem Netflixu Erikem Barmackem.[2][3] V roce 2011 byla odhadovaná prodejnost prvních dvou dílů z videoherní série Mafia, jejichž vývoj Daniel Vávra řídil, na pět milionů kopií.[4]
Obsah |
Biografie
Narodil se v Rychnově nad Kněžnou.[5][6] V současné době žije na Praze 1.[7] Je částečně Židovského původu.[1] Od mládí se zajímá o informační technologie, kreslí komiksy a fotografuje.[8] Vystudoval Střední uměleckou školu v Turnově,[9] Kariéru začal jako grafik ve společnosti TIPA[9] se zaměřením rytec kovů. V současné době nejen hry vytváří, ale také o nich píše pro herní magazín Level, kde má svoji pravidelnou rubriku;[8][9] v minulosti psal i pro ostatní herní média.
Na přelomu tisíciletí působil na demoscéně ve skupině Broncs jako grafik pod pseudonymem Hellboy.[10]
Mezi jeho sportovní záliby patří hraní paintballu.[8][11]
Od listopadu 2012 se angažoval v protestech proti zadržení Ivana Buchty a Martina Pelzara z firmy Bohemia Interactive, vývojáře videohry Arma 3 během jejich dovolené v Řecku.[12]
Na přelomu roku 2019 a 2020 se médii šířila zpráva, že Daniel Vávra má ambice na prezidentskou kandidaturu v roce 2023.[13][14] Tu však později vyvrátil s vysvětlením, že šlo o vtip. Přesto promluvil o své nespokojenosti s vývojem politické kultury v České republice.
V roce 2021 se stal jedním ze zakladatelů Společnosti pro obranu svobody projevu.[15]
Illusion Softworks / 2K Czech
V roce 1998 byl přijat do firmy Illusion Softworks jako 2D grafik. Jeho první projekt byla hra Hidden & Dangerous[16]. Dalším projektem byla světoznámá hra Mafia: The City of Lost Heaven.[17] Podílel se na ní jako hlavní designér, scenárista a režisér. Později se stal nejznámějším zaměstnancem pražských Illusion Softworks .[18] Spolupracoval též na hře Wings of War, která byla vydána v roce 2004.[5][19] Poté pracoval na projektu Hi-Tech[20], který byl později zrušen.[9] Jeho poslední hra pro Illusion Softworks je Mafia II.[9] Během vývoje Mafie 2 byla firma koupena v roce 2007 společností 2K Games, která ji přejmenovala z Illusion Softworks na 2K Czech. Na rozdíl od předchozích titulů pro tuto hru napsal scénář, ale na tvorbě hry se mohl podílet minimálně, Vávrovo příběhové zakončení hry bylo poté z americké strany ještě před jejím vydáním kontroverzně pozměněno.[21] Ještě během vývoje Mafie 2 pracoval na scénáři k Mafii III, ten byl ale zrušen, v roce 2009 Vávra z 2K Czech odešel.[9]
Warhorse Studios
V roce 2011 spoluzaložil firmu Warhorse Studios, která 13. února 2018 vydala RPG hru Kingdom Come: Deliverance, realistické historické RPG z pohledu první osoby, s otevřeným realistickým světem, souboji a jízdou na koni.[22]
Přes obchod Steam se prodalo přes 300 tisíc kopií hry během prvních dvou dnů od vydání.[23]
Rok po vydání KC:D společnost Warhorse oznámila dva miliony prodaných kopií.[24]
V. O. X. TV
Aktuálně je moderátorem pořadu Proti větru s Vávrou v internetové televizi V.O.X. TV, kde se věnuje obvykle odborným nebo politickým tématům[25].
Tvorba
Videohry
- Hidden & Dangerous (1999), Illusion Softworks[19]
- Mafia: The City of Lost Heaven (2002), Illusion Softworks[19]
- Mafia II (2010), 2K Czech[19]
- Kingdom Come: Deliverance (2018) Warhorse Studios
Reference
- ↑ SRP, Honza. Prodeje českého RPG Kingdom Come už se přehouply přes 4 miliony kopií [online]. BonusWeb.cz, 19. 11. 2021. Dostupné online. (český)
- ↑ GOPEWELL, LANG, John, Jamie. ‘Kingdom Come: Deliverance’ Gets Live-Action Adaptation From Erik Barmack, Warhorse Studios (EXCLUSIVE) [online]. Variety, 8. října 2020, [cit. 2024-11-02]. Dostupné online. (anglický)
- ↑ BIGAS, Jiří. Chystá se hraná adaptace českého hitu Kingdom ComePodle historické hry může vzniknout film, nebo seriál. Oboje je možné, říkají Warhorse [online]. VORTEX, 8. října 2020, [cit. 2024-11-02]. Dostupné online. (anglický)
- ↑ DOSKOČIL, Jan. Série Mafia se prodalo 5 milionů kusů [online]. Eurogamer, 10. března 2011, [cit. 2024-11-02]. Dostupné online. (český)
- ↑ 5,0 5,1 Daniel Vávra na Giantbomb.com [online]. . Dostupné online.
- ↑ Jay Diesel v rozhovoru pro HipHopStage nabízí nejen slíbenej new mixtape ke stažení! [online]. [cit. 2015-10-04]. Dostupné online.
- ↑ Řecká pomsta českým vývojářům. Dan Vávra polemizuje s Janem A. Novákem [online]. Reflex. Dostupné online.
- ↑ 8,0 8,1 8,2 Biografie Daniela Vávry [online]. [cit. 2014-05-17]. Dostupné online.
- ↑ 9,0 9,1 9,2 9,3 9,4 9,5 Daniel Vavra na linkedin [online]. [cit. 2014-05-17]. Dostupné online.
- ↑ Broncs - Demozoo. demozoo.org [online]. [cit. 2019-02-06]. Dostupné online.
- ↑ Military Paintball Community Camping 2010 [online]. [cit. 2014-05-17]. Dostupné online.
- ↑ Rozhovor: Ivan Buchta a Martin Pezlar po návratu z Řecka [online]. Games.cz. Dostupné online.
- ↑ Půjde slavný vývojář a otec hry Mafia do politiky? Fanoušci mu radí Trikolóru. Expres.cz [online]. 2019-11-14 [cit. 2020-10-08]. Dostupné online.
- ↑ Slavný Čech přemýšlel, kdo nahradí Zemana: Tady není žádná osobnost! A tvrdě k Ivanu Bartošovi. Parlamentní listy [online]. [cit. 2020-10-08]. Dostupné online.
- ↑ https://www.sosp.cz/o-nas/
- ↑ Rozhovor s Danielem Vávrou [online]. Mafia 2 Scorpions. Dostupné online.
- ↑ Mafia [online]. . Dostupné online.
- ↑ Na čem pracuje pražská pobočka Illusionu? [online]. Games.cz. Dostupné online.
- ↑ 19,0 19,1 19,2 19,3 Daniel Vávra na MobyGames.com [online]. . Dostupné online.
- ↑ HiTech [online]. . Dostupné online.
- ↑ Což ale nebyl můj problém. Já na M2 jen napsal scénář a realizace se drtivou většinu času vůbec neúčastnil. [online]. . Dostupné online.
- ↑ Kingdom Come: Deliverance [online]. Games.cz. Dostupné online.
- ↑ PŠT. České hry Kingdom Come se prodalo přes půl milionu kusů. Vývoj se zřejmě zaplatí, řekl vývojář a spolumajitel studia Warhorse Daniel Vávra. Hospodářské noviny, 2018-02-14. Dostupné online [cit. 2018-02-16]. (cs-CZ)
- ↑ https://www.pcgamesn.com/kingdom-come-deliverance/kingdom-come-deliverance-sales-numbers
- ↑ V.O.X. TV - YouTube. www.youtube.com [online]. [cit. 2022-06-26]. Dostupné online.
Externí odkazy
- Osobní blog
- Starý web (archiv)
- Daniel Vávra na Twitteru (anglicky)
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |