Ferrari Daytona

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 10. 11. 2011, 20:15; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Ferrari Daytona s výklopnými světlomety
Ferrari Daytona Spider

Ferrari Daytona, celým jménem Ferrari 356 GT/4 Daytona se poprvé objevila v roce 1968 na autosalonu v Paříži. Model dostal název podle slavného Floridského okruhu v Daytoně. Na tomto okruhu totiž získávaly vozy Ferrari četná vítězství. Vůz se vyráběl do roku 1973 v počtu 1426 vyrobených vozů. Daytona nahradila typ 275GTB/4 a jejím nástupcem byl model Boxer. Design vozidla navrhla slavná firma Pininfarina.

Zpočátku nebyl vůz příliš úspěšný, protože měl motor uložený vpředu, jako tomu bylo u jiných vozů třídy GT, ale Daytona měla konkurovat vozu Lamborghini Miura, která měla motor uložený uprostřed. To ovšem neznamenalo, že by byla Daytona mechanicky zastaralá. Pohon obstarával vidlicový dvanáctiválec s výkonem lehce přes 350 koní. Díky tomu automobil akceleroval z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Maximální rychlost byla 280 km/h, což bylo o málo více než u konkurenční Miury. Číslo 356 v názvu znamenal objem jednoho válce v krychlových centimetrech a číslo čtyři za lomítkem počet vačkových hřídelí. Vůz mohl při couvání dosáhnout rychlosti až 110 km/h! Není divu, že mu po řadu let patřil titul nejrychlejšího silničního vozu světa.

První vozidla měla přední reflektory zapuštěná pod krytem z plexiskla. Avšak větší část produkce měla výklopná světla. Oblíbeným provedením se stal kabriolet Spider, kterého se prodalo přesně 165, hlavně do Spojených států.

Externí odkazy