Micubiši Ki-21
Z Multimediaexpo.cz
Micubiši Ki-21 | ||
Image:Mitsubishi Ki 21-2s.jpg | ||
Micubiši Ki-21 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | bombardér | |
Výrobce | Micubiši Džúkógjó Kabušiki Kaiša | |
Konstruktér | ||
První let | 1936 | |
Zařazen | 1938 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 2064 ks | |
Varianty | ||
Uživatel | Japonsko | |
Micubiši Ki-21 (japonsky: 三菱 キ-21) byl japonský bombardovací letoun užívaný v druhé světové válce. Počátky vývoje letounu spadají do roku 1936, kdy japonská armáda vydala specifikaci na výrobu nového celokovového bombardovacího letadla. První prototyp stroje vzlétl v prosinci téhož roku. V prosinci roku následujícího obdržela firma Micubiši objednávku na sériovou výrobu, na jaře roku 1938 začaly přicházet první stroje k jednotkám. V armádě dostaly označení armádní těžký bombardér typ 97 (九七式重爆撃機, Kjúnana šiki džúbaku gekiki). Letouny byly postupně modernizovány, byla zesilována jejich ochrana, byly instalovány silnější motory. Spojenci dali letounu kódový název Sally. Od roku 1942 již tyto stroje zastarávaly, avšak vyráběly se až do září 1944. V této době sloužilo stále větší množství u výcvikových jednotek, případně byly letouny přestavěny na dopravní nebo výsadkové.
Technické údaje
- Typ: dvoumotorový bombardovací, cvičný bombardovací letoun nebo dopravní letoun
- Osádka: 5–7
- Motor: 2× Nakadžima Ha-5 KAI o výkonu 850 hp
- Výzbroj: Ki-21-Ia: 3 kulomety typ 89 ráže 7,7 mm, Ki-21-Ib - 4 kulomety typ 89 ráže 7,7 mm, Ki-21-Ic, Ki-21-II - 1 kulomet typ 1 ráže 12,7 mm, 4 kulomety typ 89 ráže 7,7 mm, bomby do hmotnosti 1000 kg.
- Rozpětí: 22,50 m
- Délka: 16,02 m
- Výška: 4,85 m
- Nosná plocha: 69,60 m²
- Hmotnost prázdného letounu: 6 071kg
- Vzletová hmotnost: 7 916 kg
- Max. vzletová hmotnost: 10 610 kg
- Max. rychlost: 478 km/h
- Cestovní rychlost: 380 km/h
- Výstup do 6 000 m: 13 min 13 s
- Dostup: 10 000 km/h
- Dolet: 2 400 km/h
Externí odkazy
Letouny Japonské armády za druhé světové války | |||
---|---|---|---|
Stíhací letouny | Bombardovací letouny | ||
Ki-10 • Ki-27 • Ki-43 | Ki-21 • Ki-30 • Ki-32 • Ki-48 • Ki-49 • Ki-51 • Ki-66 • Ki-67 | ||
Průzkumné letouny | Transportní letouny | Ostatní letouny | Kluzáky |
Ki-15 • Ki-46 • Ki-36 | Ki-34 • Ki-54 • Ki-56 • Ki-57 | Ki-115 • Ki-167 • Ka-1 | Ku-1 • Ku-8 • Ku-11 |
Experimentální letouny a prototypy | |||
Ki-74 • Ki-78 • Ki-83 • Ki-87 • Ki-94-I a II • Ki-96 • Ki-108 • Ku-6 • Ku-7 |
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |