Z Multimediaexpo.cz
Iljušin Il-114
|
|
Iljušin Il-114 (červen 2010)
|
Základní charakteristika
|
Určení
| dopravní letoun
|
Výrobce
| Iljušin
|
Konstruktér
|
|
První let
| 29. března 1990
|
Zařazen
|
|
Vyřazen
|
|
Výroba
|
|
Vyrobeno
|
|
Varianty
|
|
Uživatel
| Rusko
|
|
|
Iljušin Il-114 je ruský turbovrtulový dopravní letoun pro regionální tratě. Vznikl jako stroj, který měl nahradit zejména zastaralé letouny Antonov An-24. Vzlet prvního prototypu se uskutečnil 29. března 1990. Poté nastala krize ruského průmyslu, která se dotkla i vývoje nových letadel a po havárii prototypu roku 1993 byl tento vývoj zastaven. Zkoušky se znovu rozběhly až na konci roku 1994 a roku 1997 byl letoun schválen do provozu. Stroj je poháněn dvěma motory Klimov TV7-117C, ovšem pro zahraniční zájemce je připravena verze se západní avionikou a s motory Allison 2100. O Il-114 je zatím malý zájem zákazníků, stejně jako o jeho západní konkurenční protějšek BAe ATP. Navíc se na ruském trhu stále více prosazuje konkurenční Antonov An-140, který lépe vyhovuje potřebám uživatelů ve státech bývalého Sovětského svazu.
Technické údaje
Uzbekistánský Iljušin Il-114 (2012)
- Osádka: 2
- Počet cestujících: 64
- Rozpětí: 30,0 m
- Délka: 26,9 m
- Výška: 9,33 m
- Nosná plocha: 82 m2
- Hmotnost prázdného stroje: 15 tun
- Maximální vzletová hmotnost: 23,5 tuny
- Motory: 2× Klimov TV7-117C výkon po 1765 kW
- Cestovní rychlost: 500 km /h
- Dolet: 2 400 km
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010
|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. Tento text je dostupný za podmínek Creative Commons 3.0 Unported – creativecommons.org.
|