MiG-1
Z Multimediaexpo.cz
Stíhací letoun MiG-1 patřil do nové generace moderních sovětských dolnoplošníků s kapalinou chlazeným motorem a zatahovacím podvozkem.
Obsah |
Vývoj
Konstruktéři Mikojan a Gurjevič, jejichž kariéra byla původně spjatá s Polikarpovem, do stroje včlenili mnoho ze zkušeností, které získali v této konstrukční kanceláři. Jako pohonnou jednotku zvolili motor AM-35A, který sliboval větší výkony s kompresorem ve vyšších letových hladinách. Letoun měl problémy s chlazením a výzbrojí, nehodil se pro boj v malých výškách.
Bojové užití
Po přepadení SSSR nacistickým Německem se ukázalo, že sovětští piloti nejsou zcela připraveni na obsluhu těchto nových strojů, jejichž ovládání a chování se zcela odlišovalo od letadel starší generace. Pro mnoho nezkušených pilotů bylo letadlo stejně nebezpečné, jako nepřítel. Letadel typu MiG-1 bylo vyrobeno přibližně 100 ks, poté se začal vyrábět vylepšený MiG-3.
Specifikace (MiG-1)
Technické údaje
- Posádka: 1 (pilot)
- Délka: 8,16 m
- Rozpětí: 10,30 m
- Plocha křídel: 17,5 m2
- Prázdná hmotnost: 2 620 kg
- Vzletová hmotnost : 3 265 kg
- Maximální vzletová hmotnost: 3 071 kg
- Pohonná jednotka: motor Mikulin AM-35A
- Výkon pohonné jednotky: 1 007 kW
Výkony
- Maximální rychlost: 628 km/h
- Dolet: 746 km
- Dostup: 12 000 m
Výzbroj
- 1x kulomet ráže 12,7 mm
- 2x kulomet ráže 7,62 mm
- 6x neřízené rakety RS-82 nebo až 500 kg bomb
Reference
- Zbyněk Válka – Stíhací letadla 1939/45 ISBN 80-7198-396-9
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |