Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Fairey Barracuda
Z Multimediaexpo.cz
Verze z 25. 2. 2009, 07:59
Fairey Barracuda | ||
Image:Fairey Barracuda.jpg | ||
Fairey Barracuda Mk II s 18palcovým torpédem | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | střemhlavý bombardér torpédový bombardér | |
Výrobce | Fairey Aviation | |
Konstruktér | Marcel Lobelle | |
První let | 7. prosince 1940 | |
Zařazen | 1942 | |
Vyřazen | ||
Výroba | 1941–1945 | |
Vyrobeno | 2572 | |
Varianty | ||
Uživatel | Fleet Air Arm | |
Fairey Barracuda byl první britský jednoplošný torpédový a střemhlavý bombardér užívaný v době druhé světové války. Mělo se jednat o letoun, který by byl náhradou za dvojplošný Fairey Swordfish. Jeho konstrukce však nebyla příliš zdařilá, a to zejména v tom, že s jednalo o pomalý stroj, který měl navíc složitý mechanismus zatahování kol do trupu. Práce na vývoji započaly roku 1937, první prototyp vzlétl roku 1940. Sériově vyráběná letadla se dostala k bojovým jednotkám až roku 1942. Nejznámější vojenskou akcí Barracud se staly nálety na německou bitevní loď Tirpitz v roce 1944. V různých obměnách bylo vyprodukováno 2572 kusů těchto letounů.
Hlavní technické údaje
- Osádka: 3 muži
- Rozpětí: 14,50 m
- Délka: 12,18 m
- Výška: 4,58 m
- Nosná plocha: 37,62 m²
- Hmotnost prázdného letounu: 4445 kg
- Vzletová hmotnost: 6386 kg
- Pohonná jednotka: 1 × čtyřdobý zážehový kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec Rolls-Royce Merlin 32
- Výkon pohonné jednotky: 1640 k (1225 kW)
Výkony
- Rychlost: 338 km/h
- Dostup: 6585 m
- Dolet: 1165 km
Výzbroj
- 2 × 7,7mm kulomet Vickers K
- 5 závěsníků (1 pod trupem, 2 pod každým křídlem) pro až 735 kg výzbroje
- Varianty podvěšené výzbroje: Torpédo, pumy, miny či hlubinné nálože
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |