Charles Cecil

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(++)
 
Řádka 70: Řádka 70:
|  
|  
|-
|-
-
| ''[[Broken Sword: The Shadow of the Templars]]''
+
| ''[[Broken Sword: The Shadow of the Templars]]''  
| [[Game Boy Advance]]
| [[Game Boy Advance]]
| [[2002]]
| [[2002]]
Řádka 76: Řádka 76:
|-
|-
| ''[[Broken Sword: The Sleeping Dragon]]''
| ''[[Broken Sword: The Sleeping Dragon]]''
-
| [[Microsoft Windows XP|Windows XP]] / [[PlayStation 2]] / [[Xbox]]
+
| [[Windows XP]] / [[PlayStation 2]] / [[Xbox]]
| [[2003]]
| [[2003]]
| Režie / Design
| Režie / Design
Řádka 86: Řádka 86:
|-
|-
| ''[[Broken Sword: The Angel of Death]]''
| ''[[Broken Sword: The Angel of Death]]''
-
| [[Microsoft Windows XP|Windows XP]]
+
| [[Windows XP]]
| [[2006]]
| [[2006]]
| Režie / Příběh
| Režie / Příběh
Řádka 96: Řádka 96:
|}
|}
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
*[http://www.revolution.co.uk/ Revolution Software (v Angličtině)]
+
* [http://www.revolution.co.uk/ Revolution Software (v Angličtině)]
 +
 
-
[[Kategorie:Počítačové hry a videohry|Cecil, Charles]]
+
{{Článek z Wikipedie}}
-
[[Kategorie:Žijící lidé|Cecil, Charles]]
+
{{DEFAULTSORT:Cecil, Charles}}
 +
[[Kategorie:Programátoři počítačových her]]
 +
[[Kategorie:Muži]]
 +
[[Kategorie:Žijící lidé]]

Aktuální verze z 26. 11. 2024, 21:02

Charles Cecil je klíčovou postavou interaktivní zábavy po čtvrt století. V současnosti pracuje jako manager pro britskou společnost Revolution Software, která v minulosti vydávala hry sklízející úspěchy u kritiky i hráčů - například Beneath a Steel Sky a sérii Broken Sword. Cecil se věnuje přednáškám na téma komerčních a kreativních aspektů tvorby počítačových her. V roce 2006 byl oceněn titulem "Industry legend" časopisem Develop.

Obsah

Raná kariéra

Charles Cecil vystudoval Bedales School v anglickém Hampshiru. V roce 1980 začal studovat mechanické inženýrství na Manchesterské univerzitě. Setkal se se studentem Richardem Turnerem pro kterého napsal nějaké textové adventury v rámci herní společnosti Arctic Computing. První hrou, na které pracoval, byla Inca Curse z roku 1981, poté Espionage Island taktéž z roku 1981 a Ship of Doom z roku 1982. Hry byly vydané pro Sinclair ZX81, ZX Spectrum a Amstrad a setkaly se s úspěchem. Cecil byl přijat do Artic Computing jako režisér. Po dokončení studií v roce 1985 se Cecil rozhodl pokračovat ve své započaté kariéře herního vývojáře a vytvořil společnost Paragon Programming, která vytvářela hry v rámci hlavního britského vydavatele US Gold. V roce 1987 Cecil opustil vývoj her a pracoval ve vydavatelství na postu "manager vývoje softwaru", taktéž pod US Gold. Po roce mu společnost Activision nabídla pozici managera v jejich evropském vývojovém studiu. V roce 1990 se se založením Revolution Software vrátil k vytváření her.

V Revolution Software

Společnost byla založena v roce 1990 Charlesem Cecilem, Tony Warrinerem a Davidem Sykesem. Sídlila v Hullu, v současnosti sídlí v Yorku. Tři zakladatelé chtěli vydávat inovativní adventury a proto zažali tvořit koncept nového enginu, který nazvali Virtual Theatre. Nový engine jim nabídl mnohem aktivnější a dynamičtější herní svět, než bylo do té doby možné. Revolution Software se rychle stala vedoucí společností v oblasti adventur a má za sebou mnoho úspěšných titulů, vesměs se setkávající s úspěchem u kritiky i v prodejnosti. Mezi klienty firmy patřily Sony Computer Entertainment, Disney, DreamWorks, Virgin Interactive, Sierra Entertainment (Vivendi), UbiSoft a THQ. Jejich prvními tituly byly hry Lure of the Temptress (vydáno v roce 1992) a Beneath a Steel Sky (vydáno v roce 1994) - obě se držely na špicích prodejních žebříčků. V roce 1996 vydala firma přelomový titul Broken Sword: Shadow of the Templars, na který navazovalo pokračování Broken Sword 2: The Smoking Mirror z roku 1997. Obě hry si vysloužily řadu ocenění, obou se prodalo přes milion kopií a vydělaly přes 100 milionů dolarů. Cecilova další hra In Cold Blood byla vydána distributorem Sony Computer Entertainment a vysloužila si spíše vlažné přijetí. The Road to El Dorado byla hra založená na disneyovském filmu z roku 2000. V listopadu 2003 byl vydán pro PC, PlayStation 2 a XBox třetí díl ze série Broken Sword - Broken Sword: The Sleeping Dragon. Hra získala několik nominací, mimo jiné za nejlepší scénář na Game Developer Conference v roce 2004. Poslední vydanou hrou ze série byl Broken Sword: The Angel of Death ze září 2006. Cecil také spolupracoval na herní adaptaci Šifry mistra Leonarda.

Cecilovy hry

Charles Cecil byl během svého života zapojen ve vývoji následujících her:

Název Platforma Rok vydání Jeho post
Inca Curse DOS 1981 Designer
Espionage Island DOS 1981 Designer
Ship of Doom DOS 1982 Designer
Lure of the Temptress DOS / Amiga / Atari ST 1992 Režie
Beneath a Steel Sky DOS / Amiga / Amiga CD32 1994 Režie
Broken Sword: The Shadow of the Templars DOS / Windows / PlayStation 1996 Režie
Toonstruck DOS / Windows 1996 Zvláštní poděkování
Broken Sword 2: The Smoking Mirror Windows / PlayStation 1997 Režie / Příběh a Design
In Cold Blood Windows / PlayStation 2000 Režie
Gold and Glory: The Road to El Dorado Windows / Game Boy Color / PlayStation 2 2000
Broken Sword: The Shadow of the Templars   Game Boy Advance 2002
Broken Sword: The Sleeping Dragon Windows XP / PlayStation 2 / Xbox 2003 Režie / Design
Broken Sword: The Shadow of the Templars Palm OS 2005
Broken Sword: The Angel of Death Windows XP 2006 Režie / Příběh
The Da Vinci Code PlayStation 2 2006 Příběh a Design

Externí odkazy