Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Ferrari F50
Z Multimediaexpo.cz
(+ Konečně pořádná fotka...) |
(-- Flickr Show) |
||
Řádka 6: | Řádka 6: | ||
== Popis == | == Popis == | ||
- | Ferrari F50 bylo vyrobeno na počest padesátileté historie automobilky Ferrari. Výroba probíhala v italském [[Maranello|Maranellu]]. Na výběr bylo s karoserií [[kupé]]s odnímatelnou střechou, které lze přeměnit na [[kabriolet]]. Poháněl jej šedesátiventilový dvanáctiválec V12 o objemu 4,7 litru. | + | Ferrari F50 bylo vyrobeno na počest padesátileté historie automobilky Ferrari. Výroba probíhala v italském [[Maranello|Maranellu]]. Na výběr bylo s karoserií [[kupé]]s odnímatelnou střechou, které lze přeměnit na [[kabriolet]]. Poháněl jej šedesátiventilový dvanáctiválec V12 o objemu 4,7 litru. |
== V závodech == | == V závodech == | ||
- | Ferrari upravilo typ F50 na závodní verzi F50 GT. Tento prototyp byl připraven pro kategorii GT1. Oproti sériové verzi měl velký zadní spojler, novou přední část. Výkon motoru byl zvýšen na 559 kW. Z důvodu plného nasazení automobilky v šampionátu [[Formule 1]] byl ale vývoj pro kategorii GT1 ukončen. Všechny tři do té doby dostavěné prototypy byly prodány. | + | Ferrari upravilo typ F50 na závodní verzi F50 GT. Tento prototyp byl připraven pro kategorii GT1. Oproti sériové verzi měl velký zadní spojler, novou přední část. Výkon motoru byl zvýšen na 559 kW. Z důvodu plného nasazení automobilky v šampionátu [[Formule 1]] byl ale vývoj pro kategorii GT1 ukončen. Všechny tři do té doby dostavěné prototypy byly prodány. |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == |
Aktuální verze z 31. 5. 2024, 21:42
Ferrari F50 je supersportovní automobil, který v letech 1995 až 1997 vyráběla italská automobilka Ferrari. Celkem bylo vyrobeno 349 vozů.
Jeho předchůdcem byl typ F40 a nástupcem model Enzo.
Popis
Ferrari F50 bylo vyrobeno na počest padesátileté historie automobilky Ferrari. Výroba probíhala v italském Maranellu. Na výběr bylo s karoserií kupés odnímatelnou střechou, které lze přeměnit na kabriolet. Poháněl jej šedesátiventilový dvanáctiválec V12 o objemu 4,7 litru.
V závodech
Ferrari upravilo typ F50 na závodní verzi F50 GT. Tento prototyp byl připraven pro kategorii GT1. Oproti sériové verzi měl velký zadní spojler, novou přední část. Výkon motoru byl zvýšen na 559 kW. Z důvodu plného nasazení automobilky v šampionátu Formule 1 byl ale vývoj pro kategorii GT1 ukončen. Všechny tři do té doby dostavěné prototypy byly prodány.
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |