V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Airco D.H.10
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi) |
(+ Fotografie) |
||
Řádka 2: | Řádka 2: | ||
|název = Airco D.H.10 Amiens | |název = Airco D.H.10 Amiens | ||
|typ = [[bombardér]] | |typ = [[bombardér]] | ||
- | |výrobce = | + | |výrobce = Airco |
- | |image = Soubor:Airco | + | |image = [[Soubor:De Haviland 10 or Airco 10 to be used on the London-Paris, Ritz to Ritz Air Service, London to Paris in two hours.jpg|240px]] |
|text = | |text = | ||
|konstruktér = [[Geoffrey de Havilland]] | |konstruktér = [[Geoffrey de Havilland]] | ||
Řádka 10: | Řádka 10: | ||
|vyřazen = [[1923 v letectví|1923]] | |vyřazen = [[1923 v letectví|1923]] | ||
|výroba = | |výroba = | ||
- | |vyrobeno kusů = 258 | + | |vyrobeno kusů = 258 kusů |
|hlavní uživatel = [[Royal Air Force]] | |hlavní uživatel = [[Royal Air Force]] | ||
- | }} | + | }}'''Airco D.H.10 Amiens''' byl britský dvoumotorový [[dvouplošník|dvouplošný]] střední [[bombardér]] zkonstruovaný a vyráběný firmou Airco (Aircraft Manufacturing Co. Ltd.), zařazený do služby v RAF během posledních měsíců [[první světová válka|první světové války]], používaný i po válce, až do roku 1923. |
- | + | Typ D.H.10 vznikl na základě podmínek ''Air Board Specification A.2.b'' z léta roku 1917. Konstrukci letounu vedl Geoffrey de Havilland (později Sir Geoffrey de Havilland, Kt, CBE). Prototyp (s/n C8658) prvně vzlétl [[4. březen|4. března]] [[1918 v letectví|1918]]. | |
- | + | ||
- | Typ D.H.10 vznikl na základě podmínek ''Air Board Specification A.2.b'' z léta roku 1917. Konstrukci letounu vedl | + | |
== Hlavní technické údaje == | == Hlavní technické údaje == | ||
Řádka 26: | Řádka 24: | ||
* '''Délka:''' 12,076 m | * '''Délka:''' 12,076 m | ||
* '''Výška:''' 4,420 m | * '''Výška:''' 4,420 m | ||
- | * '''Nosná plocha:''' 77,80 m | + | * '''Nosná plocha:''' 77,80 m<sup>2</sup> |
- | * '''Hmotnost prázdného letounu:''' | + | * '''Hmotnost prázdného letounu:''' 2 533 kg |
- | * '''Vzletová hmotnost:''' | + | * '''Vzletová hmotnost:''' 4 110 kg |
* '''Maximální rychlost:''' | * '''Maximální rychlost:''' | ||
** 187 km/h (ve výšce 1981 m) | ** 187 km/h (ve výšce 1981 m) | ||
** 170 km/h (ve výšce 4572 m) | ** 170 km/h (ve výšce 4572 m) | ||
- | * '''Operační dostup:''' | + | * '''Operační dostup:''' 5 029 m |
* '''Čas výstupu do výšky:''' | * '''Čas výstupu do výšky:''' | ||
** 1981 m ÷ 9 minut | ** 1981 m ÷ 9 minut |
Aktuální verze z 9. 5. 2018, 07:02
Airco D.H.10 Amiens | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | bombardér | |
Výrobce | Airco | |
Konstruktér | Geoffrey de Havilland | |
První let | 4. března 1918 | |
Zařazen | listopad 1918 | |
Vyřazen | 1923 | |
Výroba | ||
Vyrobeno | 258 kusů | |
Varianty | ||
Uživatel | Royal Air Force | |
Airco D.H.10 Amiens byl britský dvoumotorový dvouplošný střední bombardér zkonstruovaný a vyráběný firmou Airco (Aircraft Manufacturing Co. Ltd.), zařazený do služby v RAF během posledních měsíců první světové války, používaný i po válce, až do roku 1923.
Typ D.H.10 vznikl na základě podmínek Air Board Specification A.2.b z léta roku 1917. Konstrukci letounu vedl Geoffrey de Havilland (později Sir Geoffrey de Havilland, Kt, CBE). Prototyp (s/n C8658) prvně vzlétl 4. března 1918.
Obsah |
Hlavní technické údaje
Airco D.H.10 Amiens Mk.III
- Typ: Airco D.H.10 Amiens byl střední dvoumotorový bombardér, třípříhradový dvouplošník s pevným ostruhovým podvozkem
- Posádka: 3 muži
- Rozpětí: 19,964 m
- Délka: 12,076 m
- Výška: 4,420 m
- Nosná plocha: 77,80 m2
- Hmotnost prázdného letounu: 2 533 kg
- Vzletová hmotnost: 4 110 kg
- Maximální rychlost:
- 187 km/h (ve výšce 1981 m)
- 170 km/h (ve výšce 4572 m)
- Operační dostup: 5 029 m
- Čas výstupu do výšky:
- 1981 m ÷ 9 minut
- 4572 m ÷ 34 minut
- Vytrvalost: 5 hodin 45 minut
Pohonná jednotka
- dva vidlicové vodou chlazené dvanáctiválce Liberty 12A
- Výkon motoru: 405/420 hp (302/313 kW)
Výzbroj
- dva jednoduché kulomety nebo dva dvojkulomety Lewis ráže 7,7 mm, montované na oběžných okruzích Scarff
- maximálně 417 kg pum (buď čtyři pumy po 104 kg nebo osm po 51 kg)
Prameny
- F. K. Mason, The British Bomber since 1914, Putnam Aeronautical Books, 1994, ISBN 0-85177-861-5
- Jiří Hornát, AIRCO D.H.10 Amiens, L+K 6, ročník LXXIII (rubrika Letadla 1914-1918)
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |