V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Yo Frankie!

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Vylepšení)
(+ Změna kategorie)
 
Řádka 27: Řádka 27:
|ovladani        =  
|ovladani        =  
|stranky          = [http://www.yofrankie.org/ www.yofrankie.org]
|stranky          = [http://www.yofrankie.org/ www.yofrankie.org]
-
}}
+
}}'''Yo Frankie!''' (projekt Apricot) je hra vytvořená studiem [[Blender Foundation#Blender Institute|Blender Institute]]. Vývoj začal 1. února 2008 a skončil v srpnu téhož roku. Publikována na DVD a internetu byla v říjnu 2008. Základní předloha hlavní postavy vychází z filmu [[Big Buck Bunny]] (2008), který má na svědomí také Blender Institute.
-
'''Yo Frankie!''' (projekt Apricot) je hra vytvořená studiem [[Blender Foundation#Blender Institute|Blender Institute]]. Vývoj začal 1. února 2008 a skončil v srpnu téhož roku. Publikována na DVD a internetu byla v říjnu 2008. Základní předloha hlavní postavy vychází z filmu [[Big Buck Bunny]] (2008), který má na svědomí také Blender Institute.
+
==O hře==
==O hře==
-
Hra byla primárně vyvíjena s cílem [[cross-platform]] ([[Windows]], [[Linux]], [[OS X]]) za použití [[Blender|Blenderu]] pro modelování a animaci. [[3D]] [[engine]] byl použit [[Crystal Space]] a [[Blender Game Engine]].<ref>[http://download.blender.org/apricot/yofrankie_1_1b_bge.zip Yo Frankie! Verze s Blender Game Engine]</ref><ref>[http://crystalspace3d.org/downloads/YoFrankie/YoFrankie.msi Yo Frankie! Verze s Crystal Space engine]</ref> Pro [[Skriptovací jazyk|skriptování]] byl použit jazyk [[Python]].
+
Hra byla primárně vyvíjena s cílem [[cross-platform]] ([[Microsoft Windows|Windows]], [[Linux]], [[OS X]]) za použití [[Blender|Blenderu]] pro modelování a animaci. [[3D]] [[engine]] byl použit [[Crystal Space]] a [[Blender Game Engine]].<ref>[http://download.blender.org/apricot/yofrankie_1_1b_bge.zip Yo Frankie! Verze s Blender Game Engine]</ref><ref>[http://crystalspace3d.org/downloads/YoFrankie/YoFrankie.msi Yo Frankie! Verze s Crystal Space engine]</ref> Pro [[Skriptovací jazyk|skriptování]] byl použit jazyk [[Python]].
==Cíle <ref>(anglicky) [http://www.yofrankie.org/about-apricot/ O hře]</ref>==
==Cíle <ref>(anglicky) [http://www.yofrankie.org/about-apricot/ O hře]</ref>==
Řádka 81: Řádka 80:
{{Článek z Wikipedie}}
{{Článek z Wikipedie}}
-
[[Kategorie:Arkády]]
+
[[Kategorie:Arkádové hry]]
[[Kategorie:Svobodný software]]
[[Kategorie:Svobodný software]]
-
[[Kategorie:Hry pro Unix]]
+
[[Kategorie:Hry pro Linux]]
[[Kategorie:Hry pro Windows]]
[[Kategorie:Hry pro Windows]]
[[Kategorie:Hry roku 2008]]
[[Kategorie:Hry roku 2008]]

Aktuální verze z 15. 9. 2015, 15:18

Yo Frankie! (projekt Apricot) je hra vytvořená studiem Blender Institute. Vývoj začal 1. února 2008 a skončil v srpnu téhož roku. Publikována na DVD a internetu byla v říjnu 2008. Základní předloha hlavní postavy vychází z filmu Big Buck Bunny (2008), který má na svědomí také Blender Institute.

Obsah

O hře

Hra byla primárně vyvíjena s cílem cross-platform (Windows, Linux, OS X) za použití Blenderu pro modelování a animaci. 3D engine byl použit Crystal Space a Blender Game Engine.[1][2] Pro skriptování byl použit jazyk Python.

Cíle [3]

  • Validita: vytvoření plně funkčního prototypu hry, průmyslové kvality
  • Vývoj Crystal Space: HDR nasvícení, herní logika, animace postav
  • Vývoj Blenderu: vylepšení pipeline[4], prototypování animace, GLSL (jedná se o stínovací [shading] jazyk pro OpenGL) Shading editor, základní vylepšení Blender Game Engine, vylepšení editace logiky
  • Zrealizování hry jako Open Source pod licencí GPL/LGPL
  • Vzdělání: školení/workshopy, dokumentace, prezentace, DVD

Tým

Campbell Barton ‘Ideasman42′ (Austrálie)

  • Blender vývojář
  • Herní logika (Blender Game Engine)
  • Editace levelů (Blender Game Engine)

Christopher Plush ‘Blengine’ (USA)

  • Hlavní herní designer
  • Design a modelování levelů
  • Textury a nasvícení
  • Herní logika (Blender Game Engine)
  • Animace postav

Dariusz Dawidowski (Polsko)

  • Crystal Space Herní logika
  • Crystal Space Design levelů

Frank Richter ‘res’ (Německo)

  • Crystal Space Vývojář game enginu

Pablo Martin ‘caedes’ (Spain)

  • B2CS[5] vývojář
  • Crystal Space Herní logika

Pablo Vazquez ‘venomgfx’ (Argentina)

  • Design a modelování postav
  • Dodatečné modelování
  • Textury a nasvícení
  • Animace postav
  • Logo, grafika a web design

Galerie

Reference

  1. Yo Frankie! Verze s Blender Game Engine
  2. Yo Frankie! Verze s Crystal Space engine
  3. (anglicky) O hře
  4. (anglicky) Specifikace Render Pipline API
  5. (anglicky) Blender to CrystalSpace converter

Externí odkazy