Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Yo Frankie!
Z Multimediaexpo.cz
(+ Vylepšení) |
(+ Změna kategorie) |
||
Řádka 27: | Řádka 27: | ||
|ovladani = | |ovladani = | ||
|stranky = [http://www.yofrankie.org/ www.yofrankie.org] | |stranky = [http://www.yofrankie.org/ www.yofrankie.org] | ||
- | }} | + | }}'''Yo Frankie!''' (projekt Apricot) je hra vytvořená studiem [[Blender Foundation#Blender Institute|Blender Institute]]. Vývoj začal 1. února 2008 a skončil v srpnu téhož roku. Publikována na DVD a internetu byla v říjnu 2008. Základní předloha hlavní postavy vychází z filmu [[Big Buck Bunny]] (2008), který má na svědomí také Blender Institute. |
- | '''Yo Frankie!''' (projekt Apricot) je hra vytvořená studiem [[Blender Foundation#Blender Institute|Blender Institute]]. Vývoj začal 1. února 2008 a skončil v srpnu téhož roku. Publikována na DVD a internetu byla v říjnu 2008. Základní předloha hlavní postavy vychází z filmu [[Big Buck Bunny]] (2008), který má na svědomí také Blender Institute. | + | |
==O hře== | ==O hře== | ||
- | Hra byla primárně vyvíjena s cílem [[cross-platform]] ([[Windows]], [[Linux]], [[OS X]]) za použití [[Blender|Blenderu]] pro modelování a animaci. [[3D]] [[engine]] byl použit [[Crystal Space]] a [[Blender Game Engine]].<ref>[http://download.blender.org/apricot/yofrankie_1_1b_bge.zip Yo Frankie! Verze s Blender Game Engine]</ref><ref>[http://crystalspace3d.org/downloads/YoFrankie/YoFrankie.msi Yo Frankie! Verze s Crystal Space engine]</ref> Pro [[Skriptovací jazyk|skriptování]] byl použit jazyk [[Python]]. | + | Hra byla primárně vyvíjena s cílem [[cross-platform]] ([[Microsoft Windows|Windows]], [[Linux]], [[OS X]]) za použití [[Blender|Blenderu]] pro modelování a animaci. [[3D]] [[engine]] byl použit [[Crystal Space]] a [[Blender Game Engine]].<ref>[http://download.blender.org/apricot/yofrankie_1_1b_bge.zip Yo Frankie! Verze s Blender Game Engine]</ref><ref>[http://crystalspace3d.org/downloads/YoFrankie/YoFrankie.msi Yo Frankie! Verze s Crystal Space engine]</ref> Pro [[Skriptovací jazyk|skriptování]] byl použit jazyk [[Python]]. |
==Cíle <ref>(anglicky) [http://www.yofrankie.org/about-apricot/ O hře]</ref>== | ==Cíle <ref>(anglicky) [http://www.yofrankie.org/about-apricot/ O hře]</ref>== | ||
Řádka 81: | Řádka 80: | ||
{{Článek z Wikipedie}} | {{Článek z Wikipedie}} | ||
- | [[Kategorie: | + | [[Kategorie:Arkádové hry]] |
[[Kategorie:Svobodný software]] | [[Kategorie:Svobodný software]] | ||
- | [[Kategorie:Hry pro | + | [[Kategorie:Hry pro Linux]] |
[[Kategorie:Hry pro Windows]] | [[Kategorie:Hry pro Windows]] | ||
[[Kategorie:Hry roku 2008]] | [[Kategorie:Hry roku 2008]] |
Aktuální verze z 15. 9. 2015, 15:18
Yo Frankie! (projekt Apricot) je hra vytvořená studiem Blender Institute. Vývoj začal 1. února 2008 a skončil v srpnu téhož roku. Publikována na DVD a internetu byla v říjnu 2008. Základní předloha hlavní postavy vychází z filmu Big Buck Bunny (2008), který má na svědomí také Blender Institute.
Obsah |
O hře
Hra byla primárně vyvíjena s cílem cross-platform (Windows, Linux, OS X) za použití Blenderu pro modelování a animaci. 3D engine byl použit Crystal Space a Blender Game Engine.[1][2] Pro skriptování byl použit jazyk Python.
Cíle [3]
- Validita: vytvoření plně funkčního prototypu hry, průmyslové kvality
- Vývoj Crystal Space: HDR nasvícení, herní logika, animace postav
- Vývoj Blenderu: vylepšení pipeline[4], prototypování animace, GLSL (jedná se o stínovací [shading] jazyk pro OpenGL) Shading editor, základní vylepšení Blender Game Engine, vylepšení editace logiky
- Zrealizování hry jako Open Source pod licencí GPL/LGPL
- Vzdělání: školení/workshopy, dokumentace, prezentace, DVD
Tým
Campbell Barton ‘Ideasman42′ (Austrálie)
- Blender vývojář
- Herní logika (Blender Game Engine)
- Editace levelů (Blender Game Engine)
Christopher Plush ‘Blengine’ (USA)
- Hlavní herní designer
- Design a modelování levelů
- Textury a nasvícení
- Herní logika (Blender Game Engine)
- Animace postav
Dariusz Dawidowski (Polsko)
- Crystal Space Herní logika
- Crystal Space Design levelů
Frank Richter ‘res’ (Německo)
- Crystal Space Vývojář game enginu
Pablo Martin ‘caedes’ (Spain)
- B2CS[5] vývojář
- Crystal Space Herní logika
Pablo Vazquez ‘venomgfx’ (Argentina)
- Design a modelování postav
- Dodatečné modelování
- Textury a nasvícení
- Animace postav
- Logo, grafika a web design
Galerie
Reference
- ↑ Yo Frankie! Verze s Blender Game Engine
- ↑ Yo Frankie! Verze s Crystal Space engine
- ↑ (anglicky) O hře
- ↑ (anglicky) Specifikace Render Pipline API
- ↑ (anglicky) Blender to CrystalSpace converter
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |