Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Volkswagen Polo
Z Multimediaexpo.cz
(+ Nový článek) |
m (+ Typo) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
{{Infobox Automobil | {{Infobox Automobil | ||
| název = Volkswagen Polo | | název = Volkswagen Polo | ||
- | | obrázek = [[Soubor:KRNOVSETIN-088.jpg|250px|Pátá generace (6R, 2013]] | + | | obrázek = [[Soubor:KRNOVSETIN-088.jpg|250px|Pátá generace (6R, Krnov 2013)]] |
| výrobce = Volkswagen Group | | výrobce = Volkswagen Group | ||
| koncern = [[Volkswagen|VW]] | | koncern = [[Volkswagen|VW]] | ||
Řádka 185: | Řádka 185: | ||
== Zajímavosti == | == Zajímavosti == | ||
- | |||
* Název "POLO" vyvolal mezi veřejností četné spekulace. na jedné straně stojí ti, kteří říkají, že názvy jako Polo a [[Golf]] jsou odvozeny od názvů sportů pro "vyšší třídu". Odůvodňují si to tím, že 1. sedan od Pola byl nazván Derby. Avšak na druhé straně stojí ti, kteří pro svoje odůvodnění mají mnohem více důkazů. Říkají, že Volkswagen tvoří názvy pro své automobily od různých druhů proudů, větrů a pohybů. [[Polo]] - [[polární větry]], [[Golf]] - [[golfský proud]], [[Passat]] - [[pasát]] v tropických oblastech, [[Toureg]] - putující kočovníci z afrických pouští, [[Transporter]] - v překladů kurýr ... Můžeme se však pouze domnívat kde je pravda | * Název "POLO" vyvolal mezi veřejností četné spekulace. na jedné straně stojí ti, kteří říkají, že názvy jako Polo a [[Golf]] jsou odvozeny od názvů sportů pro "vyšší třídu". Odůvodňují si to tím, že 1. sedan od Pola byl nazván Derby. Avšak na druhé straně stojí ti, kteří pro svoje odůvodnění mají mnohem více důkazů. Říkají, že Volkswagen tvoří názvy pro své automobily od různých druhů proudů, větrů a pohybů. [[Polo]] - [[polární větry]], [[Golf]] - [[golfský proud]], [[Passat]] - [[pasát]] v tropických oblastech, [[Toureg]] - putující kočovníci z afrických pouští, [[Transporter]] - v překladů kurýr ... Můžeme se však pouze domnívat kde je pravda | ||
Verze z 15. 7. 2014, 15:49
Volkswagen Polo | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Výrobce | Volkswagen Group | |
Koncern | VW | |
Produkce | 1975 – dosud | |
Vyrobeno | ||
Místa výroby | ||
Karoserie | ||
Designér | ||
Třída | malé vozy | |
Technické údaje | ||
Délka | ||
Šířka | ||
Výška | ||
Rozvor | ||
Hmotnost | ||
Objem nádrže | ||
Motor a převodovka | ||
Motor | ||
Objem | ||
Počet válců | ||
Výkon | ||
Převodovka |
Volkswagen Polo je označení pro malý automobil, vyráběného německým koncernem
Volkswagen od roku 1975 až do současnosti (2014).
Záměr Automobilky
Záměrem německého koncernu vyrábět automobily VW Polo je přicházet na trh s malým vozem nižší třídy, který za přiměřenou cenu poskytne spotřebiteli automobil s nízkou spotřebou a provozními náklady a zároveň mu poskytne určitou míru pohodlí a luxusu. Tento vůz je proto vhodný zejména do města.
První generace (Typ 86, 1975–1979)
Volkswagen Polo první generace se vyráběl v letech 1975 až 1981. První automobil ze série Polo sjel z výrobní linky ve městě Wolfsburg v březnu 1975. Tento vůz byl téměř totožný s variantou Audi 50. I přes to, že Audi bylo cenově výhodnější, brzy zaujal její místo na trhu. Tento model Polo byl také vyráběn ve verzi sedan s označením Volkswagen Derby. Co se týče motorů, objevují se zde nejrůznější varianty (0.9, 1.1. a 1.3). V roce 1979 vystupuje automobilka se sportovní verzí Polo GT. V roce 1979 prošel vůz faceliftem. Je rozpoznatelný hlavně díky plastovým nárazníkům, masce, jiným předním světlometům a změnám v interiéru. Významných změn se dočkal hlavně z hlediska bezpečnosti.
Druhá generace (Typ 86C, 1981–1990)
Volkswagen Polo druhé generace se vyráběl v letech 1981 až 1994. Nástup varianty "2" plně vyhovoval požadavkům 80.let. Konec tohoto období je ve znamení vylepšování motorů. Nejprve se objevuje verze Coupé GT-G40, poté elektronické jedno i vícebodové vstřikování paliva a také pětistupňová převodovka. Významnou novinkou je také nabídka airbagů. Od roku 1988 byla výroba vozů Polo přesunuta do Španělska. V roce 1990 prošel model faceliftem. Byly změněny světla, nárazníky a interiér
Třetí generace (Typ 6N, 1994–1999 a typ 6N2, facelift 1999-2001)
Třetí generace byla označována jako Polo 6N a vyráběla se v letech 1994 až 2001. Byla to zřejmě nejrozšířenější varianta modelu Polo. Tento malý Volkswagen byl po technické stránce přizpůsoben modelu VW Golf - mohl být vybaven airbagy a systémem ABS. Dle kategorie se rozlišuje na třídveřový a pětidveřový Hatchback, čtyřdveřový sedan s označením Classic a pětidveřové kombi s názvem Variant. Pod kapotou nalezneme několik typů motorů (benzínové 1.0, 1.3, 1.4, 1.4 16V, 1.6 a naftové 1.9D a 1.9SDi). Roku 1997 byl představen facelift lišící se pouze decentními změnami.
Velká modernizace proběhla v roce 1999 a tento model nesl označení 6N2. Vzhledem k poměrně krátké době výroby je tento model poměrně vzácný, ale oblíbený. U této modernizace zaujme především čirá optika, výrazná maska s logem VW, nové tvary a kompletně jiný interiér od předchozího modelu. Jsou dodávány s motorizací:
- 1.0 (999 cm³/37kW/50HP)
- 1.4 (1390 cm³/40kW/54HP)
- 1.4 (1390 cm³/44kW/60HP)
- 1.4 16V (1390 cm³/55kW/75HP)
- 1.4 16V (1390 cm³/74kW/101HP)
- 1.6 16V GTI (1598 cm³/92kW/125HP)
- 1.4 TDI (1422 cm³/55kW/75HP)
- 1.4 TDi (1422 cm³/66kW/90HP)
- 1.7 SDI (1716 cm³/44kW/60HP)
- 1.9 D (1896 cm³/47kW/64HP)
- 1.9 SDI (1896 cm³/47kW/64HP)
Čtvrtá generace (Typ 9N a 9N3)
Volkswagen Polo čtvrté generace nesl označení Polo 9N a výroba probíhala v letech 2001 až 2004. S rostoucí konkurencí v nižší třídě rostou i nároky uživatelů, tudíž se od tohoto modelu počínaje setkáváme s různými variantami zahrnujícími různé stupně vybavení. Ať už úplný, avšak cenově přijatelný, "základ", či výbavou nabitý automobil blížící se střední třídě. Novinkou jsou zde tříválcové motory (1.2 a 1.2 12V). Sedan byl prodáván pouze v Jižní Americe.
Výrazná modernizace byla označena jako Polo 9N3 a vyráběla se v letech 2004 až 2008. Hlavním rozdílem od předchozího modelu jsou především světlomety a maska chladiče, jinak se nijak výrazněji neliší. Avšak u této verze se můžeme setkat se sportovní verzí GTI s přeplňovaným motorem o objemu 1,8 l.
Pátá generace (Typ 6R, 2009–současnost)
Pátá generace se vyrábí od roku 2009. Existuje ve čtyřech provedeních - Standardní třídveřový a pětidveřový hatchback a nově rodinné MPV, cabrio a sportovní model GTI. Pro jihoamerické trhy se vyrábí i čtyřdveřový sedan. V anketě European Car of the Year pro rok 2010 se nový model Pola stal Evropským autem roku.
Přehled generací
... | Polo 1 | Polo 1F (facelift) | Polo 2 | Polo 2F (facelift) | Polo 6N | Polo 6N2 | Polo 9N | Polo 9N3 (facelift) | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Výroba | 1975-1981 | 1979-1981 | 1981-1990 | 1990-1994 | 1994-1999 | 1999-2001 | 2001-2004 | 2004-2008 | 2009-? |
Motory (v litrech) | 0.9, 1.1, 1.3 | 0.9, 1.1, 1.3 | 1.1, 1.3, 1.3-G40, 1.3 diesel | 1.1, 1.3, 1.3-G40, 1.3 diesel | 1.0, 1.3, 1.4, 1.4 16V, 1.6, 1.9D, 1.9SDi | 1.0, 1.4SDi, 1.4TDi, 1.6 16V, 1.9D, 1.9SDi | 1.2, 1.2 12V, 1.4, 1.4 TDi, 1.4 FSI, 1.9 SDi, | 1.2, 1.2 12V, 1.4, 1.4 TDi, 1-8T, 1.9 TDi | |
Převodovka | čtyřstupňová | čtyřstupňová | čtyřstupňová i pětistupňová | čtyřstupňová i pětistupňová | pětistupňová | pětistupňová | pětistupňová | pětistupňová | |
Délka/šířka/výška (mm) | 3512/1560/1344 | 3512/1560/1344 | 3650/1580/1345 | 3725/1590/1350 | 3715/1655/1420 | 3743/1632/1418 | 3897/1660/1465 | 3916/1650/1467 | |
Hmotnost (kg) | 685 -700 | 685 -700 | 730 | 785 | 985 | 1025 | 1100 | 1150 | |
Nádrž (l) | 36 | 42 | 42 | 42 | 45 | 45 | 45 | 45 | |
Verze | Coupé, Sedan Derby | Coupé, Sedan Derby | Coupé, Sedan Derby, Combi | Coupé, Sedan Saloon, Combi | Hatchback, Sedan Classic, Variant | Hatchback | Hatchback | Hatchback |
Závodní verze
VW Polo S1600
Rallyeový speciál S1600 vznikl na technickém základu třetí a čtvrté generace. Třetí konstruoval britský importér a čtvrtou tovární Volkswagen Motorsport. Hlavním technikem byl Hans Marschall. Vývoj Pola Mk. IV S1600 začal v červenci 2001 a v prosinci byl prototyp představen veřejnosti. Karoserie byla rozšířena o 14 cm a snížena o 7 cm. Vůz byl vybaven střešním sáním vzduchu, spoilery a sportovními zrcátky. Prvním startem byla Německá rallye 2002 kde jely vozy v roli předjezdců. Od sezony juniorského mistrovství světa v rallye 2003 s vozem startoval Kosti Katajamäki. Několikrát dojel na stupních vítězů a zvítězil v Turecku. Po sezoně Volkswagen ukončil své aktivity a vozy byly rozprodány soukromým týmům. V Jižní Africe byla karoserie použita pro stavbu vozu specifikace S2000
Šestnáctiventilový motor 1598 cm³ měl svůj původ ve voze Volkswagen Lupo GTI. Původní výkon 125 koní byl vyladěn na 215 koní. Točivý moment je 180 Nm. Hmotnost celého vozu je 950 kg. Vůz je vybaven sekvenční šestistupňovou převodovkou Gemini, mechanickým diferenciálem a spojkovou lamelou Sachs. Tlumiče jsou od firmy Öhlins, brzdy od Alcon.[1]
VW Polo S2000
Polo bylo prvním vozem, který byl postaven dle předpisů kategorie S2000. Je odvozen ze čtvrté generace. Původně byly mechanické komponenty použity ve voze Volkswagen Golf IV Kit Car, ale později byly zabudovány do karoserie Pola S2000. Vývoj probíhal v Jihoafrické republice. Vůz má mezinárodní homologaci a získal několik dílčích úspěchů.[2]
VW Polo R WRC
Jedná se o první Volkswagen postavený dle předpisů nejvyšší rallye kategorie WRC. Tovární tým Volkswagen Motorsport by s ním měl nastoupit do Mistrovství světa v rallye 2013.
Pohánět jej bude čtyřválcový motor o objemu 1,6 přeplňovaný turbodmychadlem s přímým vstřikováním s výkonem okolo 300 koní. Vůz bude mít pohon všech kol.[3]
Zajímavosti
- Název "POLO" vyvolal mezi veřejností četné spekulace. na jedné straně stojí ti, kteří říkají, že názvy jako Polo a Golf jsou odvozeny od názvů sportů pro "vyšší třídu". Odůvodňují si to tím, že 1. sedan od Pola byl nazván Derby. Avšak na druhé straně stojí ti, kteří pro svoje odůvodnění mají mnohem více důkazů. Říkají, že Volkswagen tvoří názvy pro své automobily od různých druhů proudů, větrů a pohybů. Polo - polární větry, Golf - golfský proud, Passat - pasát v tropických oblastech, Toureg - putující kočovníci z afrických pouští, Transporter - v překladů kurýr ... Můžeme se však pouze domnívat kde je pravda
- V roce 2004 se na internetu po celém světě objevila zakázaná reklama. Sebevražedný bombový atentátník přijíždí ve VW Polo před restauraci plnou lidí. Poté co se odpálí, je na videu zachycen pouze výbuch uvnitř. Auto i okolí zůstává nepoškozeno. Vzápětí se ukazuje slogan "Small, but Tough", který v překladů znamená "Malé, ale Silné". Tato reklama byla vytvořena londýnskou společností Lee and Dan. I přes právní kroky koncernu Volkswagen však na veřejnost pronikly fámy o tom, že tato reklama byla vytvořena jako forma Viral Marketingu, tedy za účelem masové reklamy.
Reference
- ↑ VW POLO 4 S1600 [online]. kitcarsweb, [cit. 2010-05-03]. Dostupné online.
- ↑ VW Polo S2000 [online]. Autosport, [cit. 2010-05-10]. Dostupné online.
- ↑ BUREŠ, David. Volkswagen Polo R WRC: Rallye speciál pro rok 2013 [online]. Auto.cz, 2011-5-8, [cit. 2011-06-20]. Dostupné online.
Externí odkazy
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |