Depo Kačerov
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | |||
- | |||
'''Depo Kačerov''' je jedno ze tří dep [[Metro v Praze|pražského metra]] (zbývajícími jsou [[Depo Hostivař]] a [[Depo Zličín]]). Kačerovské depo existuje již od roku [[1974]] a slouží pro vypravování vozů na [[C (linka metra v Praze)|linku C]] (do roku [[1985]] i pro [[A (linka metra v Praze)|linku A]]) | '''Depo Kačerov''' je jedno ze tří dep [[Metro v Praze|pražského metra]] (zbývajícími jsou [[Depo Hostivař]] a [[Depo Zličín]]). Kačerovské depo existuje již od roku [[1974]] a slouží pro vypravování vozů na [[C (linka metra v Praze)|linku C]] (do roku [[1985]] i pro [[A (linka metra v Praze)|linku A]]) | ||
== Historie == | == Historie == | ||
- | Historicky první depo pro vozy metra bylo postaveno na [[Kačerov (Praha)|Kačerově]]. Je umístěno v lokalitě [[Praha 4|Prahy 4]] a zabírá cca 13 ha. Depo je spojeno [[vlečka|vlečkou]] se [[železnice|železniční]] stanicí [[ČD]] Praha-Krč. Zkušební trať v délce 1 417 m je řešena jako [[Kolejová splítka|splítková]] kolej s [[vlečka|vlečkou]]. Depo Kačerov bylo určeno pro obsluhu budované trati C a projektované trati B. Plocha halového komplexu depa (4 haly) je 30 725 m². Deponovací kapacita je 185 elektrických vozů metra. V halách je celkem 22 kolejí (15 kolejí pro remizování a provozní ošetření, každá o délce 210 m, 2 koleje pro mytí a ofukování a 5 správkových kolejí). Koleje v hale provozního ošetření jsou v celé délce vybaveny [[kanál (metro)|kanály]] se sníženou boční podlahou. Koleje v remizovací hale jsou vybaveny prohlížecími kanály. Hala pro opravy vyšších stupňů a neplánované vyvazovací opravy byla vybavena přesuvnou, hříží a mostovým [[jeřáb (stroj)|jeřábem]] (hříž a přesuvna byly zrušeny v roce [[2003]]). Přístavek pomocných provozů je vybaven dílnami pro údržbu agregátů pneumatické, elektrické a mechanické výzbroje elektrických vozů metra. K areálu depa přísluší depo pomocných trakčních prostředků, kde se provádí údržba a opravy [[lokomotiva|lokomotiv]]. Plocha depa pomocných trakčních prostředků je 300 m | + | Historicky první depo pro vozy metra bylo postaveno na [[Kačerov (Praha)|Kačerově]]. Je umístěno v lokalitě [[Praha 4|Prahy 4]] a zabírá cca 13 ha. Depo je spojeno [[vlečka|vlečkou]] se [[železnice|železniční]] stanicí [[ČD]] Praha-Krč. Zkušební trať v délce 1 417 m je řešena jako [[Kolejová splítka|splítková]] kolej s [[vlečka|vlečkou]]. Depo Kačerov bylo určeno pro obsluhu budované trati C a projektované trati B. Plocha halového komplexu depa (4 haly) je 30 725 m². Deponovací kapacita je 185 elektrických vozů metra. V halách je celkem 22 kolejí (15 kolejí pro remizování a provozní ošetření, každá o délce 210 m, 2 koleje pro mytí a ofukování a 5 správkových kolejí). Koleje v hale provozního ošetření jsou v celé délce vybaveny [[kanál (metro)|kanály]] se sníženou boční podlahou. Koleje v remizovací hale jsou vybaveny prohlížecími kanály. Hala pro opravy vyšších stupňů a neplánované vyvazovací opravy byla vybavena přesuvnou, hříží a mostovým [[jeřáb (stroj)|jeřábem]] (hříž a přesuvna byly zrušeny v roce [[2003]]). Přístavek pomocných provozů je vybaven dílnami pro údržbu agregátů pneumatické, elektrické a mechanické výzbroje elektrických vozů metra. K areálu depa přísluší depo pomocných trakčních prostředků, kde se provádí údržba a opravy [[lokomotiva|lokomotiv]]. Plocha depa pomocných trakčních prostředků je 300 m<sup>2</sup>, počet kolejí v hale je 5 o délce 28 m. V areálu depa se nalézá i požární stanice HZS DP-M a další objekty. |
V květnu [[1999]] byla ukončena rekonstrukce osvětlení haly systémem Intelux. V květnu [[2002]] byla ukončena akce zateplení haly B. Při této akci byla provedena oprava vratové stěny (vrata lamelová, světlopropustná), oddělení remizovací haly a haly oprav, včetně zrušení [[přesuvna|přesuvny]]. Dále byly v hale B provedeny úpravy vyvolané nasazením nových souprav [[Souprava metra M1|M1]], prodloužení kolejí 37 a 38, vybudování prohlížecích lávek na koleji 38 v délce celé koleje a proveden nový rozvod stlačeného vzduchu, včetně úprav v kompresorové stanici. Tato oprava zajistila bezporuchový rozvod vzduchu pro soupravy M1 a [[Souprava metra 81-71M|81-71M]]. | V květnu [[1999]] byla ukončena rekonstrukce osvětlení haly systémem Intelux. V květnu [[2002]] byla ukončena akce zateplení haly B. Při této akci byla provedena oprava vratové stěny (vrata lamelová, světlopropustná), oddělení remizovací haly a haly oprav, včetně zrušení [[přesuvna|přesuvny]]. Dále byly v hale B provedeny úpravy vyvolané nasazením nových souprav [[Souprava metra M1|M1]], prodloužení kolejí 37 a 38, vybudování prohlížecích lávek na koleji 38 v délce celé koleje a proveden nový rozvod stlačeného vzduchu, včetně úprav v kompresorové stanici. Tato oprava zajistila bezporuchový rozvod vzduchu pro soupravy M1 a [[Souprava metra 81-71M|81-71M]]. | ||
+ | |||
+ | == Galerie == | ||
+ | <gallery widths="190px" heights="190px" perrow="4"> | ||
+ | Soubor:Vyprostovaci vozidlo DP Praha-Depo-Kačerov 2015-2.jpg|Vyprošťovací vozidlo z Depa Kačerov | ||
+ | Soubor:Vyprostovaci vozidlo DP Praha-Depo-Kačerov 2015-3.jpg|Vyprošťovací vozidlo z Depa Kačerov | ||
+ | Soubor:Depo Kačerov, souprava M1 před vjezdem.jpg|Souprava typu M1 před vjezdem do krytého objektu depa | ||
+ | Soubor:Depo Kačerov, vrátnice.jpg|Vrátnice kačerovského depa | ||
+ | </gallery> | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
* [http://www.metroweb.cz/metro/d_kacerov/d_kacerov.htm Depo Kačerov na stránkách Metroweb.cz věnovaných pražskému metru] | * [http://www.metroweb.cz/metro/d_kacerov/d_kacerov.htm Depo Kačerov na stránkách Metroweb.cz věnovaných pražskému metru] | ||
- | {{Commonscat|Kačerov Depot}} | + | |
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Commonscat|Kačerov Depot}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Depa metra v Praze]] | [[Kategorie:Depa metra v Praze]] |
Aktuální verze z 23. 5. 2015, 14:43
Depo Kačerov je jedno ze tří dep pražského metra (zbývajícími jsou Depo Hostivař a Depo Zličín). Kačerovské depo existuje již od roku 1974 a slouží pro vypravování vozů na linku C (do roku 1985 i pro linku A)
Historie
Historicky první depo pro vozy metra bylo postaveno na Kačerově. Je umístěno v lokalitě Prahy 4 a zabírá cca 13 ha. Depo je spojeno vlečkou se železniční stanicí ČD Praha-Krč. Zkušební trať v délce 1 417 m je řešena jako splítková kolej s vlečkou. Depo Kačerov bylo určeno pro obsluhu budované trati C a projektované trati B. Plocha halového komplexu depa (4 haly) je 30 725 m². Deponovací kapacita je 185 elektrických vozů metra. V halách je celkem 22 kolejí (15 kolejí pro remizování a provozní ošetření, každá o délce 210 m, 2 koleje pro mytí a ofukování a 5 správkových kolejí). Koleje v hale provozního ošetření jsou v celé délce vybaveny kanály se sníženou boční podlahou. Koleje v remizovací hale jsou vybaveny prohlížecími kanály. Hala pro opravy vyšších stupňů a neplánované vyvazovací opravy byla vybavena přesuvnou, hříží a mostovým jeřábem (hříž a přesuvna byly zrušeny v roce 2003). Přístavek pomocných provozů je vybaven dílnami pro údržbu agregátů pneumatické, elektrické a mechanické výzbroje elektrických vozů metra. K areálu depa přísluší depo pomocných trakčních prostředků, kde se provádí údržba a opravy lokomotiv. Plocha depa pomocných trakčních prostředků je 300 m2, počet kolejí v hale je 5 o délce 28 m. V areálu depa se nalézá i požární stanice HZS DP-M a další objekty.
V květnu 1999 byla ukončena rekonstrukce osvětlení haly systémem Intelux. V květnu 2002 byla ukončena akce zateplení haly B. Při této akci byla provedena oprava vratové stěny (vrata lamelová, světlopropustná), oddělení remizovací haly a haly oprav, včetně zrušení přesuvny. Dále byly v hale B provedeny úpravy vyvolané nasazením nových souprav M1, prodloužení kolejí 37 a 38, vybudování prohlížecích lávek na koleji 38 v délce celé koleje a proveden nový rozvod stlačeného vzduchu, včetně úprav v kompresorové stanici. Tato oprava zajistila bezporuchový rozvod vzduchu pro soupravy M1 a 81-71M.
Galerie
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |