Giuseppe Miraglia
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 20. 4. 2014, 10:05
Základní údaje | |
---|---|
Typ: | nosič hydroplánů |
Třída: | |
Číslo trupu: | |
Jméno podle: | |
Objednána: | |
Zahájení stavby: | 5. března 1921 |
Spuštěna na vodu: | 20. prosince 1923 |
Uvedena do služby: | 1. listopadu 1927 |
Osud: | Sešrotována 1950 |
Poloha vraku: | |
Cena: | |
Předchůdce: | |
Následovník: | |
Poznámka: | |
Takticko-technická data | |
Výtlak: | 4 507 t (standardní) 5 400 t (plný) |
Délka: | 121,22 m |
Šířka: | 14,99 m |
Ponor: | 5, 82 m |
Pohon: | 8 kotlů Yarrow, turbíny Parsons, 2 šrouby 12 000 hp |
Palivo: | |
Rychlost: | 21 uzlů |
Dosah: | |
Posádka: | 296 |
Pancíř: | |
Výzbroj: | 4× 102 m 12× 13,2 mm kulomet |
Elektronika: | |
Letadla: | 17 x IMAM Ro.43 |
Ostatní: |
Giuseppe Miraglia byl italský nosič hydroplánů. Loď přestavěná v Arsenale La Spezia z civilní obchodní lodě Citta de Messina, byla vůbec první italský nosič letadel. Z původní lodi byly sejmuty nástavby a vybudován velký hangár. Na přídi a na zádi lodi byl jeden katapult. Dva komíny byly ponechány a hangár byl okolo nich. Sloužila především pro pokusy s provozem letadel. V době habešské války dopravovala do místa konfliktu italská letadla. Ve 40. letech sloužila pro přepravu letadel a poté až do kapitulace Itálie v roce 1943 jako depotní loď pro ponorky. V roce 1942 na ní byla testována navalizovaná verze stíhačky Reggiane Re.2000. Po válce sloužila k repatriaci válečných zajatců. V roce 1950 byla sešrotována.
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |