Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Lamborghini Countach
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu) |
m (1 revizi) |
Verze z 30. 1. 2014, 17:13
Lamborghini Countach je sportovní automobil vyráběný italskou automobilkou Lamborghini v letech 1974 až 1990. Countach byl následníkem Lamborghini Miura a předchůdcem vozů Lamborghini Diablo.
Studie vozu s označením LP500 byla představena začátkem března 1971 na ženevském autosalonu, v té době se jednalo o kupé vysoce futuristických tvarů. Původně nebylo počítáno se sériovou výrobou. Po úspěchu studie na autosalonu však vedení automobilky rozhodlo o vývoji nového vozu na bázi modelu LP500. Objem původního vidlicového dvanáctiválce byl v sériovém modelu snížen z pěti na čtyři litry. Označení LP pochází z italského Longitudionale Posteriore, což označuje polohu motoru, uloženého podélně vzadu. První vůz byl zákazníkovi dodán 11. dubna 1974.
Menšími úpravami prošla také karoserie. Vozy se prodávaly pod názvem Countach, což znamená v piemontském dialektu „div“ (výraz je však používán piemontskými muži jako výraz obdivu při spatření krásné ženy [1]).
V roce 1985 následovala verze Lamborghini Countach LP5000S Quattrovalvole (krátce Countach LP5000S QV) s motorem 5 167 cm³ a čtyřmi ventily na válec (z italštiny Quattro: čtyři; Valvole: ventil). Dosahoval výkonu 455 koní, čímž předstihl svého nejbližšího konkurenta - vůz Ferrari Testarossa.
Posledním vyráběným modelem řady Countach byl v letech 1988 až 1990 Lamborghini Countach 25 Anniversary, jubilejní typ k pětadvacátému výročí firmy Automobili Lamborghini.
Countach měl mimořádně širokou karoserii, těsnou kabinu a velice malý zavazadlový prostor. To však bylo nutnou daní za použitý motor V12 s obrovským výkonem. Vozy měly ale dokonalé rozložení hmoty.
Obsah |
Motory
Přehled technických dat jednotlivých modelů:
Model | Objem | Výkon | Max. kroutící moment | Kompresní poměr | Příprava paliva |
Studie LP500 | 4 971 cm³ | 328 kW (446 koní) | 448 Nm při 5 750 ot./min | 10,5:1 | Karburátor |
LP400 | 3 929 cm³ | 276 kW (375 k) | 361 Nm při 5 000 ot./min | 10,5:1 | Karburátor |
LP400S | 3 929 cm³ | 261 kW (355 k) | 356 Nm při 5 000 ot./min | 10,5:1 | karburátor |
LP500S | 4 754 cm³ | 276 kW (375 k) | 418 Nm při 4 500 ot./min | 9,2:1 | Karburátor |
LP5000S QV | 5 167 cm³ | 335 kW (455 k) | 500 Nm při 5 200 ot./min | 9,5:1 | karburátor |
Všechny verze dvanáctiválců byly osazeny šesti karburátory Weber a dvěma elektrickými čerpadly Bendix, pouze typ 5000QV ve verzi pro americký trh používal vstřikování paliva Bosch K-Jetronic.
Jízdní výkony, spotřeba, hmotnost
Modell | Maximální rychlost | Zrychlení z 0 na 100 km/h | Ø spotřeba na 100 km | Hmotnost |
---|---|---|---|---|
Studie LP500 | 306 km/h | 5,5 s | --- litrů | 1 130 kg |
LP400 | 288 km/h | 5,4 s | --- litrů | 1 065 kg |
LP400S | 275 km/h | 5,9 s | --- litrů | 1 200 kg |
LP500S | 290 km/h | 5,4 s | 26 litrů | 1 480 kg |
LP5000S QV 25 Anniversary | 295 km/h | 5,0 s | 20-30 litrů | 1 490 kg |
Rozměry
- délka 4 140 mm
- šířka 2 000 mm
- výška 1 070 mm
Produkce
Celkově bylo za 16 let vyrobeno 2 042 vozů Countach všech verzí:
prototyp | LP400 | LP400S | LP500S | LP500S QV | 25 Anniversary |
1 | 157 | 237 | 321 | 676 | 650 |
Prototyp se bohužel nedochoval, byl zničen při homologačním crashtestu. Více než polovina vozů byla vyrobena v posledních pěti letech, kdy vlastnili Lamborghini noví majitelé.
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |