Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Smíchovské nádraží (stanice metra v Praze)
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(++) |
||
Řádka 8: | Řádka 8: | ||
Je dvoupodlažní, monolitické, [[železobeton]]ové konstrukce. Založena byla je jen 10 m pod povrchem Nádražní ulice, a včetně odstavných [[kolej]]í je dlouhá 405 m. | Je dvoupodlažní, monolitické, [[železobeton]]ové konstrukce. Založena byla je jen 10 m pod povrchem Nádražní ulice, a včetně odstavných [[kolej]]í je dlouhá 405 m. | ||
- | Její nástupiště tvoří velký, na některých místech dělený podzemní prostor. V jeho vyšší části se nachází ochoz; na ten vedou jak pevná schodiště přímo z nástupiště, tak i výstupy do ulice Nádražní (kde je možno přestoupit na tramvaj), k samotnému [[Železniční stanice|nádraží]] (eskalátory ústí přímo do odbavovací haly nádraží) a k terminálu [[autobus]]ů. | + | Její nástupiště tvoří velký, na některých místech dělený podzemní prostor. V jeho vyšší části se nachází ochoz; na ten vedou jak pevná schodiště přímo z nástupiště, tak i výstupy do ulice Nádražní (kde je možno přestoupit na tramvaj), k samotnému [[Železniční stanice|nádraží]] (eskalátory ústí přímo do odbavovací haly nádraží) a k terminálu [[autobus]]ů. |
Jako obklad byl použit strukturovaný [[beton]] a béžové keramické desky. | Jako obklad byl použit strukturovaný [[beton]] a béžové keramické desky. | ||
Řádka 15: | Řádka 15: | ||
== Historie == | == Historie == | ||
- | Výstavba stanice v letech [[1977]] – [[1985]] si vyžádala uzavření celé ''Nádražní ulice''; po dokončení výkopu byla třída opět obnovena. Náklady na výstavbu stanice samotné se vyšplhaly na 478 [[milion]]ů Kčs. V roce [[2002]] došlo k poškození této stanice při [[povodeň|povodni]], velká voda však nevystoupila více než několik cm nad úroveň kolejí. Roku [[2006]] byla ve stanici zprovozněna u jednoho ze schodišť plošina, umožňující nástup také i osobám se sníženou pohyblivostí. | + | Výstavba stanice v letech [[1977]]–[[1985]] si vyžádala uzavření celé ''Nádražní ulice''; po dokončení výkopu byla třída opět obnovena. Náklady na výstavbu stanice samotné se vyšplhaly na 478 [[milion]]ů Kčs. V roce [[2002]] došlo k poškození této stanice při [[povodeň|povodni]], velká voda však nevystoupila více než několik cm nad úroveň kolejí. Roku [[2006]] byla ve stanici zprovozněna u jednoho ze schodišť plošina, umožňující nástup také i osobám se sníženou pohyblivostí. |
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
* [http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_b/SN/SN.htm Informace a fotografie na stránce Metroweb.cz] | * [http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_b/SN/SN.htm Informace a fotografie na stránce Metroweb.cz] | ||
+ | * [http://metroart.cz/B/SmichovskeNadrazi.html Metroart.cz – Smíchovské nádraží] | ||
{{Commonscat|Smíchovské nádraží (metro station)}}{{Článek z Wikipedie}} | {{Commonscat|Smíchovské nádraží (metro station)}}{{Článek z Wikipedie}} | ||
[[Kategorie:Stanice metra v Praze]] | [[Kategorie:Stanice metra v Praze]] | ||
+ | [[Kategorie:B (linka metra v Praze)]] |
Aktuální verze z 27. 3. 2022, 21:20
Smíchovské nádraží je stanice metra v Praze na lince B. Nachází se pod stejnojmenným nádražím. Byla otevřena 2. listopadu 1985
Charakteristika stanice
Stanice je hloubená, založená ve stavební jámě kotvenými podzemními a pilotovanými stěnami. Do roku 1988, do otevření z jižní strany navazujícího úseku III. B, byla dočasně koncová.
Je dvoupodlažní, monolitické, železobetonové konstrukce. Založena byla je jen 10 m pod povrchem Nádražní ulice, a včetně odstavných kolejí je dlouhá 405 m.
Její nástupiště tvoří velký, na některých místech dělený podzemní prostor. V jeho vyšší části se nachází ochoz; na ten vedou jak pevná schodiště přímo z nástupiště, tak i výstupy do ulice Nádražní (kde je možno přestoupit na tramvaj), k samotnému nádraží (eskalátory ústí přímo do odbavovací haly nádraží) a k terminálu autobusů.
Jako obklad byl použit strukturovaný beton a béžové keramické desky.
V době, kdy byla tato stanice koncová a soupravy na trasu B vyjížděly z depa na Kačerově, se na jedné obratové koleji prováděly pravidelné prohlídky souprav. Byla zde vybudována tzv. stanice provozního ošetření. Z těchto důvodů je za obratovými kolejemi rozsáhlé zázemí, které dnes využívají jiní pracovníci.
Historie
Výstavba stanice v letech 1977–1985 si vyžádala uzavření celé Nádražní ulice; po dokončení výkopu byla třída opět obnovena. Náklady na výstavbu stanice samotné se vyšplhaly na 478 milionů Kčs. V roce 2002 došlo k poškození této stanice při povodni, velká voda však nevystoupila více než několik cm nad úroveň kolejí. Roku 2006 byla ve stanici zprovozněna u jednoho ze schodišť plošina, umožňující nástup také i osobám se sníženou pohyblivostí.
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |