Šablona:Článek dne/2024/21

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Aktualizace)
(++)
Řádka 15: Řádka 15:
Hra byla oznámena v roce [[2015]] po dlouhé propagační kampani. Následné marketingové slogany byly kritizovány novináři a rozporuplná předobjednávková kampaň byla kvůli odporu hráčů zrušena. Po spuštění hry byl v roce 2016 vydán příběhový stahovatelný obsah. Přijetí hry Mankind Divided kritikou bylo pozitivní a příběh, grafika i hratelnost hry byly chváleny. <u>Kritika</u> se oprávněně zaměřila na malou délku kampaně, zpracování klíčových témat a podivné prostředí města [[Praha|Prahy]].
Hra byla oznámena v roce [[2015]] po dlouhé propagační kampani. Následné marketingové slogany byly kritizovány novináři a rozporuplná předobjednávková kampaň byla kvůli odporu hráčů zrušena. Po spuštění hry byl v roce 2016 vydán příběhový stahovatelný obsah. Přijetí hry Mankind Divided kritikou bylo pozitivní a příběh, grafika i hratelnost hry byly chváleny. <u>Kritika</u> se oprávněně zaměřila na malou délku kampaně, zpracování klíčových témat a podivné prostředí města [[Praha|Prahy]].
 +
 +
Hráč se dostane do role Adama Jensena, [[Muž|muže]] vybaveného mechanickými kybernetickými implantáty zvanými augmentace. Prostředí hry, od center otevřeného světa až po více skriptovaná prostředí, jsou prozkoumávána z pohledu první osoby; akce, jako je schovávání se za krytem, konverzace s nehratelnými postavami (NPC) a některé útočné animace, se přepínají do pohledu třetí osoby. V těchto prostředích mohou hráči najít NPC, které posunou hlavní příběhový úkol a nepovinné vedlejší úkoly; plnění úkolů a další akce, jako je hledání skrytých postav, jsou pro hráče důležité. Odměňují totiž Adama zkušenostními body (EXP). EXPy odemykají Praxis body, které vylepšují jeho schopnosti. Přístupní jsou také prodejci na černém trhu, kteří dodávají vybavení, materiály a zbraně za herní měnu – kredity.
 +
 +
Hráči mohou k situacím přistupovat různými způsoby; násilným přístupem si prostřílí cestu prostředím a zároveň se pomocí krytí schovají před nepřátelskou palbou. Adam může zvolit kradmý přístup a vyhýbat se strážím a bezpečnostním zařízením
 +
(opět s využitím krytí, aby se vyhnul zornému poli nepřátel). Může se pohybovat mezi krycími prvky a za rohy, takže zůstane dlouho skrytý. Systém boje zblízka nabízí kromě různých smrtících a nesmrtících zbraní také smrtící a nesmrtící možnosti.
 +
Adam může přesouvat těla nepřátel do úkrytů, čímž zabrání jejich spatření a vyvolání poplachu. Adamova vylepšení lze získat a vylepšit pomocí sad Praxis nalezených v herním prostředí, zakoupených u některých prodejců ([[:Soubor:DeusExMDDD-082.png|velmi&nbsp;drahá&nbsp;možnost]]) nebo automaticky odemčených nasbíráním dostatečného množství Expů – k odemknutí vylepšení vyšší úrovně je pak třeba více Praxis kitů.
 +
 +
Funkce vylepšení sahají od pasivních vylepšení Adamova zraku nebo odolnosti proti poškození až po aktivní vylepšení, jako je zvýšená síla nebo schopnost padat z velkých výšek bez zranění. Některá vylepšení jsou závislá na úrovni Adamovy energie a po jejím
 +
vyčerpání se deaktivují.
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>

Verze z 3. 10. 2024, 15:02

"Deus Ex: Mankind Divided – Digital Deluxe Edition"

Deus Ex: Mankind Divided je akční RPG videohra vyvinutá společností Eidos Montréal a vydaná evropskou pobočkou Square Enix v srpnu 2016 pro Microsoft Windows, PlayStation 4 a Xbox One.

Verze pro MacOS byly vydána v roce 2017. Jedná se o čtvrtou hru ze série Deus Ex a pokračování hry Deus Ex: Human Revolution z roku 2011. Hra kombinující prvky střílečky z pohledu první osoby, stealthu a hraní rolí obsahuje průzkum a boj v prostředích propojených s hlavním centrem v Praze a úkoly, které udělují zkušenosti a umožňují přizpůsobení schopností hlavní postavy pomocí sad Praxis. Rozhovory mezi postavami mají různé odpovědi, přičemž volby v rozhovorech a v klíčových bodech příběhu ovlivňují průběh událostí. Hráči mohou kromě hlavní kampaně absolvovat i Breach, režim výzvy zasazený do kyberprostoru. Breach byl později vydán jako bezplatný, samostatný produkt.

Děj se odehrává dva roky po Human Revolution v roce 2029 a svět je rozdělen na normální lidi a lidi s pokročilými, kontroverzními umělými orgány, kterým se přezdívá "augmentace". Po velké násilné události známé jako Aug Incident byli augmentovaní lidé segregováni, což vyvolalo vášnivé debaty ve společnosti a temnou éru "mechanického apartheidu". Hlavní hrdina Adam Jensen, vybavený po Human Revolution novými pokročilými experimentálními augmentacemi, je dvojitým agentem hackerské skupiny Juggernaut Collective. Snaží se odhalit ilumináty, kteří v zákulisí organizují události.

Příběh se zabývá tématy transhumanismu a diskriminace, přičemž využívá opakující se kyberpunkové prostředí série a motiv konspirační teorie.

Produkce hry Mankind Divided začala téměř ihned po dokončení rozšíření Human Revolution The Missing Link. Společnost Eidos Montréal chtěla vylepšit jeho hratelnost a příběh, a reagovat na kritiku fanoušků a recenzentů Human Revolution. Hratelnost a grafický engine byly od základu přepracovány pro hardware nové generace. Větší důraz na realismus a temnější témata příběhu vedly k utlumení barevné škály ve srovnání s předchozí hrou. Skladatel hudby ke hře Human Revolution Michael McCann se vrátil, aby společně s nováčky Saschou Dikiciyanem a Edem Harrisonem napsal hudbu.

Hra byla oznámena v roce 2015 po dlouhé propagační kampani. Následné marketingové slogany byly kritizovány novináři a rozporuplná předobjednávková kampaň byla kvůli odporu hráčů zrušena. Po spuštění hry byl v roce 2016 vydán příběhový stahovatelný obsah. Přijetí hry Mankind Divided kritikou bylo pozitivní a příběh, grafika i hratelnost hry byly chváleny. Kritika se oprávněně zaměřila na malou délku kampaně, zpracování klíčových témat a podivné prostředí města Prahy.

Hráč se dostane do role Adama Jensena, muže vybaveného mechanickými kybernetickými implantáty zvanými augmentace. Prostředí hry, od center otevřeného světa až po více skriptovaná prostředí, jsou prozkoumávána z pohledu první osoby; akce, jako je schovávání se za krytem, konverzace s nehratelnými postavami (NPC) a některé útočné animace, se přepínají do pohledu třetí osoby. V těchto prostředích mohou hráči najít NPC, které posunou hlavní příběhový úkol a nepovinné vedlejší úkoly; plnění úkolů a další akce, jako je hledání skrytých postav, jsou pro hráče důležité. Odměňují totiž Adama zkušenostními body (EXP). EXPy odemykají Praxis body, které vylepšují jeho schopnosti. Přístupní jsou také prodejci na černém trhu, kteří dodávají vybavení, materiály a zbraně za herní měnu – kredity.

Hráči mohou k situacím přistupovat různými způsoby; násilným přístupem si prostřílí cestu prostředím a zároveň se pomocí krytí schovají před nepřátelskou palbou. Adam může zvolit kradmý přístup a vyhýbat se strážím a bezpečnostním zařízením (opět s využitím krytí, aby se vyhnul zornému poli nepřátel). Může se pohybovat mezi krycími prvky a za rohy, takže zůstane dlouho skrytý. Systém boje zblízka nabízí kromě různých smrtících a nesmrtících zbraní také smrtící a nesmrtící možnosti. Adam může přesouvat těla nepřátel do úkrytů, čímž zabrání jejich spatření a vyvolání poplachu. Adamova vylepšení lze získat a vylepšit pomocí sad Praxis nalezených v herním prostředí, zakoupených u některých prodejců (velmi drahá možnost) nebo automaticky odemčených nasbíráním dostatečného množství Expů – k odemknutí vylepšení vyšší úrovně je pak třeba více Praxis kitů.

Funkce vylepšení sahají od pasivních vylepšení Adamova zraku nebo odolnosti proti poškození až po aktivní vylepšení, jako je zvýšená síla nebo schopnost padat z velkých výšek bez zranění. Některá vylepšení jsou závislá na úrovni Adamovy energie a po jejím vyčerpání se deaktivují.