Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Micubiši Ki-30
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
Řádka 4: | Řádka 4: | ||
|typ = [[bombardér|lehký bombardér]] | |typ = [[bombardér|lehký bombardér]] | ||
|výrobce = Micubiši | |výrobce = Micubiši | ||
- | |image = | + | |image = [[Soubor:Mitsubishi Ki 30.jpg|250px]] |
|text = | |text = | ||
|konstruktér = | |konstruktér = | ||
Řádka 28: | Řádka 28: | ||
Byl to jednomotorový [[středoplošník]] s pevným podvozkem a podlouhlým proskleným překrytem kabiny. Ki-30 byl jako první japonský letoun poháněn moderním [[hvězdicový motor|dvouhvězdicovým motorem]]. | Byl to jednomotorový [[středoplošník]] s pevným podvozkem a podlouhlým proskleným překrytem kabiny. Ki-30 byl jako první japonský letoun poháněn moderním [[hvězdicový motor|dvouhvězdicovým motorem]]. | ||
- | První prototyp vzlétl [[28. únor]]a [[1937 v letectví|1937]] a do výzbroje se stroj dostal o rok později. Bojoval ve [[Čínsko-japonská válka (1937-1945)|válce s Čínou]] i na počátku [[válka v Tichomoří|války v Tichomoří]], kdy podporoval postup armády na Filipínách. Následně byl stažen do druhé linie k plnění policejních a výcvikových úkolů. Na konci války byly některé stroje ještě nasazeny k sebevražedným letům [[kamikaze]]. | + | První prototyp vzlétl [[28. únor]]a [[1937 v letectví|1937]] a do výzbroje se stroj dostal o rok později. Bojoval ve [[Čínsko-japonská válka (1937-1945)|válce s Čínou]] i na počátku [[válka v Tichomoří|války v Tichomoří]], kdy podporoval postup armády na Filipínách. Následně byl stažen do druhé linie k plnění policejních a výcvikových úkolů. Na konci války byly některé stroje ještě nasazeny k sebevražedným letům [[kamikaze]]. |
Vyrobené letouny: 2 prototypy, 16 předsériových strojů, 686 sériových strojů (618 ks Micubiši a 68 ks ''První armádní letecký arzenál Tačikawa''). | Vyrobené letouny: 2 prototypy, 16 předsériových strojů, 686 sériových strojů (618 ks Micubiši a 68 ks ''První armádní letecký arzenál Tačikawa''). | ||
Řádka 57: | Řádka 57: | ||
* 400 kg [[Bomba|pum]] | * 400 kg [[Bomba|pum]] | ||
- | |||
- | |||
- | |||
===Zdroje=== | ===Zdroje=== | ||
*{{Citace monografie | *{{Citace monografie | ||
Řádka 72: | Řádka 69: | ||
| strany = 76-77}} | | strany = 76-77}} | ||
- | + | ==Reference== | |
+ | <references/> | ||
+ | ==Externí odkazy== | ||
* [http://wmilitary.neurok.ru/wwii/ki30-d.gif Nákres Ki-30] | * [http://wmilitary.neurok.ru/wwii/ki30-d.gif Nákres Ki-30] | ||
- | {{ | + | |
- | {{Letouny Japonské armády druhé světové války}} | + | {{Commonscat|Mitsubishi Ki-30}}{{Letouny Japonské armády druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Japonské bombardéry]] | [[Kategorie:Japonské bombardéry]] | ||
[[Kategorie:Letadla Micubiši|Ki-30]] | [[Kategorie:Letadla Micubiši|Ki-30]] |
Aktuální verze z 30. 7. 2013, 14:08
Micubiši Ki-30 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | lehký bombardér | |
Výrobce | Micubiši | |
Konstruktér | ||
První let | 28. února 1937[1] | |
Zařazen | leden 1938 | |
Vyřazen | ||
Výroba | 1938-41 | |
Vyrobeno | 704 ks | |
Varianty | ||
Uživatel | Japonsko | |
Thajsko |
Micubiši Ki-30 byl japonský dvoumístný lehký bombardovací letoun užívaný ve druhé světové válce. Spojenci typ označovali kódovým jménem Ann. V japonské armádě byl označován jako armádní lehký bombardér typ 97 (九七式軽爆撃機, Kjúnanašiki keibokugekiki).
Byl to jednomotorový středoplošník s pevným podvozkem a podlouhlým proskleným překrytem kabiny. Ki-30 byl jako první japonský letoun poháněn moderním dvouhvězdicovým motorem.
První prototyp vzlétl 28. února 1937 a do výzbroje se stroj dostal o rok později. Bojoval ve válce s Čínou i na počátku války v Tichomoří, kdy podporoval postup armády na Filipínách. Následně byl stažen do druhé linie k plnění policejních a výcvikových úkolů. Na konci války byly některé stroje ještě nasazeny k sebevražedným letům kamikaze.
Vyrobené letouny: 2 prototypy, 16 předsériových strojů, 686 sériových strojů (618 ks Micubiši a 68 ks První armádní letecký arzenál Tačikawa).
Hlavní technické údaje
Data podle: Vzestup a pád orlů Nipponu[1]
- Posádka: 2
- Rozpětí: 14,55 m
- Délka: 10,34 m
- Výška: 3,645 m
- Nosná plocha: 30,58 m²
- Hmotnost prázdného letounu: 2230 kg
- Max. vzletová hmotnost : 3322 kg
- Maximální rychlost: 432 km/h ve výšce 4000 m
- Cestovní rychlost: 380 km/h
- Dostup: 8570 m
- Stoupavost: 10 min 36 s do výše 5000 m
- Dolet: 1700 km
- Plošné zatížení: 108,6 kg/m²
Pohonná jednotka
- 1× dvouhvězdicový 14válec Nakadžima Ha-5 Kai
- Výkon motoru: 950 k (708 kW)
Výzbroj
Zdroje
- VEJŘÍK, Lubomír. Vzestup a pád orlů Nipponu - Prolog. 1. vyd. Cheb : Svět křídel, 1994. ISBN 80-85280-26-4. S. 76-77.
Reference
- ↑ 1,0 1,1 VEJŘÍK, Lubomír. Vzestup a pád orlů Nipponu - Prolog. 1. vyd. Cheb : Svět křídel, 1994. ISBN 80-85280-26-4. S. 76-77.
Externí odkazy
|
Letouny Japonské armády za druhé světové války | |||
---|---|---|---|
Stíhací letouny | Bombardovací letouny | ||
Ki-10 • Ki-27 • Ki-43 | Ki-21 • Ki-30 • Ki-32 • Ki-48 • Ki-49 • Ki-51 • Ki-66 • Ki-67 | ||
Průzkumné letouny | Transportní letouny | Ostatní letouny | Kluzáky |
Ki-15 • Ki-46 • Ki-36 | Ki-34 • Ki-54 • Ki-56 • Ki-57 | Ki-115 • Ki-167 • Ka-1 | Ku-1 • Ku-8 • Ku-11 |
Experimentální letouny a prototypy | |||
Ki-74 • Ki-78 • Ki-83 • Ki-87 • Ki-94-I a II • Ki-96 • Ki-108 • Ku-6 • Ku-7 |
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |