V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

NeXTSTEP Programming Concepts and Applications

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Přední a zadní strana knihy)
 
Řádka 6: Řádka 6:
-
Ačkoliv operační systém [[NeXTSTEP]] 3.x není mezi uživateli PC příliš rozšířen, nabízí všem zájemcům unikátní objektovou technologii, jenž výrazně překonává omezené možnosti [[Windows 95]]. Na celé světě získává NeXTSTEP různá ocenění a v našich odborných časopisech bylo o něm napsáno mnoho nadšených recenzí. Přesto je smutnou skutečností, že u nás zatím o něm nevyšla žádná kniha.
+
[[Soubor:NeXTSTEP Programming-Concepts-Applications-1.jpg|thumb|250px|Přední strana knihy]]
 +
[[Soubor:NeXTSTEP Programming-Concepts-Applications-2.jpg|thumb|250px|Zadní strana knihy]]
 +
Ačkoliv operační systém [[NeXTSTEP]] 3.x není mezi uživateli PC příliš rozšířen, nabízí všem zájemcům unikátní objektovou technologii, jenž výrazně překonává omezené možnosti [[Windows 95]]. Na celém světě získává NeXTSTEP různá ocenění a v našich odborných časopisech bylo o něm napsáno mnoho nadšených recenzí. Přesto je smutnou skutečností, že u nás zatím o něm nevyšla žádná kniha.
-
[[Soubor:NeXTSTEP3book.jpg|thumb|270px|Zadní strana knihy]]
+
Kniha NeXTSTEP Programming, kterou si můžete koupit v USA, je určena všem začínajícím i zkušeným vývojářům, jenž vytvářejí [[NeXTSTEP]] aplikace v programovacím jazyku [[Objective-C]]. Kniha je rozdělena na 10 volně navazujících kapitol, jenž jsou doplněny 6 zajímavými dodatky. V první velmi krátké kapitole (NeXTSTEP Components) jsou stručně popsány všechny základní prvky vývojového prostředí a jazyk Objective-C, což vám usnadní v dalších kapitolách orientaci.  
-
Kniha NeXTSTEP Programming, kterou si můžete koupit v USA, je určena všem začínajícím i zkušeným vývojářům, jenž vytvářejí [[NeXTSTEP]] aplikace v programovacím jazyku Objective-C. Kniha je rozdělena na 10 volně navazujících kapitol, jenž jsou doplněny 6 zajímavými dodatky. V první velmi krátké kapitole (NeXTSTEP Components) jsou stručně popsány všechny základní prvky vývojového prostředí a jazyk Objective-C, což vám usnadní v dalších kapitolách orientaci. Druhá kapitola (OOP and Objective-C) popisuje základní terminologii objektového programování, základní syntaxi příkazů a funkcí, implementaci tříd v Objective-C a ilustruje jak lze jednoduše zkompilovat vytvořenou aplikaci.
+
 
-
Třetí kapitola (Object Oriented Design) je téměř celá věnována objektovému designu. Navíc je zde demonstrován na způsob vytváření uživatelských podtříd v Objective-C. Námětem čtvrté kapitoly je vývojový nástroj Application Kit a jeho použití.
+
Druhá kapitola (OOP and Objective-C) popisuje základní terminologii objektového programování, základní syntaxi příkazů a funkcí, implementaci tříd v [[Objective-C]] a ilustruje jak lze jednoduše zkompilovat vytvořenou aplikaci.
 +
 
 +
Třetí kapitola (Object Oriented Design) je téměř celá věnována objektovému designu. Navíc je zde demonstrován na způsob vytváření uživatelských podtříd v [[Objective-C]]. Námětem čtvrté kapitoly je vývojový nástroj Application Kit a jeho použití.
Pátá kapitola nabízí přehled možností vývojových nástrojů ProjectBuilder a InterfaceBuilder, jenž spolu tvoří páteř celého vývojového prostředí. ProjectBuilder spravuje celý projekt aplikace od jeho vzniku až po údržbu. InterfaceBuilder umožnuje velmi rychle vytvořit efektní grafické prostředí. V šesté kapitole (Processing Events) se naučíme vytvářet událostmi řízené programy, které jsou jedním ze základních prvků každé větší aplikace.
Pátá kapitola nabízí přehled možností vývojových nástrojů ProjectBuilder a InterfaceBuilder, jenž spolu tvoří páteř celého vývojového prostředí. ProjectBuilder spravuje celý projekt aplikace od jeho vzniku až po údržbu. InterfaceBuilder umožnuje velmi rychle vytvořit efektní grafické prostředí. V šesté kapitole (Processing Events) se naučíme vytvářet událostmi řízené programy, které jsou jedním ze základních prvků každé větší aplikace.
-
V sedmé kapitole (Drawing With PostScript) je podrobně vysvětleno používání jazyka Display PostScript (nadmnožina jazyka [[PostScript]] obsahující rozšíření pro interaktivní zobrazování) k kreslení různých útvarů a využití jeho schopností s jazykem Objective-C. Další kapitola se zabývá úpravami prostředí u NeXTSTEP aplikací z pohledu programátora, který se snaží maximálně vytěžit ze specifických vlastností celého systému. Jednotlivé úpravy jsou zdokumentovány rovněž ve zdrojovém kódu, takže jejich využití v praxi je snadné. I když NeXTSTEP nabízí uživatelům především grafické prostředí, hlavním tématem deváté kapitoly (Processing Text) je zpracování textu, kterou kompletně řídí objektová třída TEXT. Jak rychle zjistíte, možnosti třídy Text jsou velmi rozsáhlé a zahrnují v sobě formátování textu, používání vícenásobných fontů, kontrolu pravopisu a mnoho dalších věcí.
+
V sedmé kapitole (Drawing With PostScript) je podrobně vysvětleno používání jazyka Display PostScript (nadmnožina jazyka [[PostScript]] obsahující rozšíření pro interaktivní zobrazování) k kreslení různých útvarů a využití jeho schopností s jazykem Objective-C. Další kapitola se zabývá úpravami prostředí u NeXTSTEP aplikací z pohledu programátora, který se snaží maximálně vytěžit ze specifických vlastností celého systému. Jednotlivé úpravy jsou zdokumentovány rovněž ve zdrojovém kódu, takže jejich využití v praxi je snadné. I když NeXTSTEP nabízí uživatelům především grafické prostředí, hlavním tématem deváté kapitoly (Processing Text) je zpracování textu, kterou kompletně řídí objektová třída TEXT. Jak rychle zjistíte, možnosti třídy Text jsou velmi rozsáhlé a zahrnují v sobě formátování textu, používání vícenásobných fontů, kontrolu pravopisu a mnoho dalších věcí.
V poslední kapitole (Implementing On-Line Help) vám autor ukáže, jak používat integrovanou hypertextovou nápovědu, jak je snadné si podobnou nápovědu vytvořit a jak ji lze jednoduše připojit k vytvořené aplikaci.  
V poslední kapitole (Implementing On-Line Help) vám autor ukáže, jak používat integrovanou hypertextovou nápovědu, jak je snadné si podobnou nápovědu vytvořit a jak ji lze jednoduše připojit k vytvořené aplikaci.  

Aktuální verze z 8. 10. 2020, 11:17

Autor: Michal Pohořelský
Uveřejněno: CHIP 08/95, strana 157-158
Autor: Alex Duong Nghiem
PRENTICE HALL 1993, 604 stran, v USA za 49 USD, anglicky, ISBN 0-13-605916-3


Přední strana knihy
Zadní strana knihy

Ačkoliv operační systém NeXTSTEP 3.x není mezi uživateli PC příliš rozšířen, nabízí všem zájemcům unikátní objektovou technologii, jenž výrazně překonává omezené možnosti Windows 95. Na celém světě získává NeXTSTEP různá ocenění a v našich odborných časopisech bylo o něm napsáno mnoho nadšených recenzí. Přesto je smutnou skutečností, že u nás zatím o něm nevyšla žádná kniha.

Kniha NeXTSTEP Programming, kterou si můžete koupit v USA, je určena všem začínajícím i zkušeným vývojářům, jenž vytvářejí NeXTSTEP aplikace v programovacím jazyku Objective-C. Kniha je rozdělena na 10 volně navazujících kapitol, jenž jsou doplněny 6 zajímavými dodatky. V první velmi krátké kapitole (NeXTSTEP Components) jsou stručně popsány všechny základní prvky vývojového prostředí a jazyk Objective-C, což vám usnadní v dalších kapitolách orientaci.

Druhá kapitola (OOP and Objective-C) popisuje základní terminologii objektového programování, základní syntaxi příkazů a funkcí, implementaci tříd v Objective-C a ilustruje jak lze jednoduše zkompilovat vytvořenou aplikaci.

Třetí kapitola (Object Oriented Design) je téměř celá věnována objektovému designu. Navíc je zde demonstrován na způsob vytváření uživatelských podtříd v Objective-C. Námětem čtvrté kapitoly je vývojový nástroj Application Kit a jeho použití.

Pátá kapitola nabízí přehled možností vývojových nástrojů ProjectBuilder a InterfaceBuilder, jenž spolu tvoří páteř celého vývojového prostředí. ProjectBuilder spravuje celý projekt aplikace od jeho vzniku až po údržbu. InterfaceBuilder umožnuje velmi rychle vytvořit efektní grafické prostředí. V šesté kapitole (Processing Events) se naučíme vytvářet událostmi řízené programy, které jsou jedním ze základních prvků každé větší aplikace.

V sedmé kapitole (Drawing With PostScript) je podrobně vysvětleno používání jazyka Display PostScript (nadmnožina jazyka PostScript obsahující rozšíření pro interaktivní zobrazování) k kreslení různých útvarů a využití jeho schopností s jazykem Objective-C. Další kapitola se zabývá úpravami prostředí u NeXTSTEP aplikací z pohledu programátora, který se snaží maximálně vytěžit ze specifických vlastností celého systému. Jednotlivé úpravy jsou zdokumentovány rovněž ve zdrojovém kódu, takže jejich využití v praxi je snadné. I když NeXTSTEP nabízí uživatelům především grafické prostředí, hlavním tématem deváté kapitoly (Processing Text) je zpracování textu, kterou kompletně řídí objektová třída TEXT. Jak rychle zjistíte, možnosti třídy Text jsou velmi rozsáhlé a zahrnují v sobě formátování textu, používání vícenásobných fontů, kontrolu pravopisu a mnoho dalších věcí. V poslední kapitole (Implementing On-Line Help) vám autor ukáže, jak používat integrovanou hypertextovou nápovědu, jak je snadné si podobnou nápovědu vytvořit a jak ji lze jednoduše připojit k vytvořené aplikaci.

Celý text, doprovázen černobílými obrázky, je sice doslova prošpikován zdrojovými texty krátkých i delších programů, ale to nic neubírá na jeho názornosti. Jednoznačně ji doporučuji všem zájemcům.