Solovjov D-30

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu „{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}{{#widget:Tweet button}}<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton><br /> {{#widget:AddThis |page_name={{PAGENAME}} |page_url={{fullurl:{{PAGENAME}}}} |account_id=my)
(+ Vylepšení)
 
Řádka 1: Řádka 1:
[[Soubor:Solowjow D-30 III.jpg|thumb|240px|Solovjov D-30 Series III]]
[[Soubor:Solowjow D-30 III.jpg|thumb|240px|Solovjov D-30 Series III]]
-
'''Solovjov D-30''' je [[dvouproudový motor|dvouproudový]], dvourotorový motor s dvoustupňovými [[turbína]]mi, který pohání moderní ruské [[Machovo číslo|nadzvukové]] [[Stíhací letoun|stíhací letadlo]] – [[MiG-31]]. Byl vytvořen ruskou společností [[Aviadvigatěl]] v několika různých variantách.
+
'''Solovjov D-30''' je [[dvouproudový motor|dvouproudový]], dvourotorový motor s dvoustupňovými [[turbína]]mi, který pohání moderní ruské [[Machovo číslo|nadzvukové]] [[Stíhací letoun|stíhací letadlo]] – [[MiG-31]]. Byl vytvořen ruskou společností Aviadvigatěl v několika různých variantách.
Původní motory typové řady D-30 byly zabudovány již do civilních dopravních letounů [[Tupolev Tu-134|Tu-134]] na počátku 60. let [[20. století]]. Po částečné modernizaci byly použity také v dopravního letounu [[Iljušin Il-62]] a vojenském transportním letounu [[Iljušin Il-76]].
Původní motory typové řady D-30 byly zabudovány již do civilních dopravních letounů [[Tupolev Tu-134|Tu-134]] na počátku 60. let [[20. století]]. Po částečné modernizaci byly použity také v dopravního letounu [[Iljušin Il-62]] a vojenském transportním letounu [[Iljušin Il-76]].
Řádka 7: Řádka 7:
Současný motor D-30F6 je složen z komplexního [[kompresor]]u, jehož nízkotlaká část má pět stupňů a vysokotlaká část deset stupňů. Následuje velká spalovací komora a dvě dvoustupňové turbíny. Motor je v letounu [[MiG-31]] uložen vždy ve dvojici vedle sebe. [[Vzduch]] je do této dvojice pohonných jednotek přiváděn velkými dlouhými kanály krabicového průřezu. Přední vstupní část kanálu a první stupeň nízkotlakého [[kompresor]]u je vybaven účinným odmrazovacím systémem. Na spodní straně každého z kanálů jsou hydraulicky regulovatelné klapky pro korigování nasávaného vzduchu podle aktuálního režimu letu. Na horní straně potom protipumpážní dvířka a další průduchy. Prostory pohonných jednotek jsou ze žáruvzdorné oceli se speciálními keramickými prvky. Motory jsou vybaveny automatickým systémem pro detekci požáru a jeho okamžitou likvidaci. U aktuální verze letounu MiG-31M jsou obě pohonné jednotky modernizovány a nesou označení ''D-30F8''.  
Současný motor D-30F6 je složen z komplexního [[kompresor]]u, jehož nízkotlaká část má pět stupňů a vysokotlaká část deset stupňů. Následuje velká spalovací komora a dvě dvoustupňové turbíny. Motor je v letounu [[MiG-31]] uložen vždy ve dvojici vedle sebe. [[Vzduch]] je do této dvojice pohonných jednotek přiváděn velkými dlouhými kanály krabicového průřezu. Přední vstupní část kanálu a první stupeň nízkotlakého [[kompresor]]u je vybaven účinným odmrazovacím systémem. Na spodní straně každého z kanálů jsou hydraulicky regulovatelné klapky pro korigování nasávaného vzduchu podle aktuálního režimu letu. Na horní straně potom protipumpážní dvířka a další průduchy. Prostory pohonných jednotek jsou ze žáruvzdorné oceli se speciálními keramickými prvky. Motory jsou vybaveny automatickým systémem pro detekci požáru a jeho okamžitou likvidaci. U aktuální verze letounu MiG-31M jsou obě pohonné jednotky modernizovány a nesou označení ''D-30F8''.  
-
 
-
== 290 sociálních sítí a dalších služeb (připojte se) ==
 
-
{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}<br style="clear: both;" />
 
-
{{#widget:AddThis
 
-
|page_name={{PAGENAME}}
 
-
|page_url={{fullurl:{{PAGENAME}}}}
 
-
|account_id=my-account-id
 
-
|logo_url=
 
-
|logo_background=FFFFFF
 
-
|logo_color=FFFFFF
 
-
|brand=Multimediaexpo.cz
 
-
|options=favorites, facebook, twitter, email, more
 
-
|offset_top=0
 
-
|offset_left=0
 
-
}}
 
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
* [http://www.mzak.cz/motory/d-30f6/ MZAK.cz – D-30F6]
+
* [http://www.leteckemotory.cz/motory/d-30f6/ LeteckeMotory.cz – D-30F6]
-
{{Commonscat|Soloviev D-30}}
+
{{Commonscat|Soloviev D-30}}{{220 sociálních sítí}}
[[Kategorie:Letecké motory]]
[[Kategorie:Letecké motory]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]

Aktuální verze z 22. 8. 2016, 21:57

Solovjov D-30 Series III

Solovjov D-30 je dvouproudový, dvourotorový motor s dvoustupňovými turbínami, který pohání moderní ruské nadzvukové stíhací letadloMiG-31. Byl vytvořen ruskou společností Aviadvigatěl v několika různých variantách.

Původní motory typové řady D-30 byly zabudovány již do civilních dopravních letounů Tu-134 na počátku 60. let 20. století. Po částečné modernizaci byly použity také v dopravního letounu Iljušin Il-62 a vojenském transportním letounu Iljušin Il-76.

Výrazně silnější modifikace D-30F se poprvé objevila v roce 1972 v sovětském stíhacím letadluMiG-25. Na rozdíl od civilní verze D-30 je mj. vybaven přídavným spalováním.

Současný motor D-30F6 je složen z komplexního kompresoru, jehož nízkotlaká část má pět stupňů a vysokotlaká část deset stupňů. Následuje velká spalovací komora a dvě dvoustupňové turbíny. Motor je v letounu MiG-31 uložen vždy ve dvojici vedle sebe. Vzduch je do této dvojice pohonných jednotek přiváděn velkými dlouhými kanály krabicového průřezu. Přední vstupní část kanálu a první stupeň nízkotlakého kompresoru je vybaven účinným odmrazovacím systémem. Na spodní straně každého z kanálů jsou hydraulicky regulovatelné klapky pro korigování nasávaného vzduchu podle aktuálního režimu letu. Na horní straně potom protipumpážní dvířka a další průduchy. Prostory pohonných jednotek jsou ze žáruvzdorné oceli se speciálními keramickými prvky. Motory jsou vybaveny automatickým systémem pro detekci požáru a jeho okamžitou likvidaci. U aktuální verze letounu MiG-31M jsou obě pohonné jednotky modernizovány a nesou označení D-30F8.

Externí odkazy


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Solovjov D-30
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010