Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Gotha G.I
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 3: | Řádka 3: | ||
|typ = [[Bombardér|bombardovací]] | |typ = [[Bombardér|bombardovací]] | ||
|výrobce = [[Gothaer Waggonfabrik|Gothaer Waggonfabrik AG]] | |výrobce = [[Gothaer Waggonfabrik|Gothaer Waggonfabrik AG]] | ||
- | |image = Soubor:GothaGI.jpg | + | |image = [[Soubor:GothaGI.jpg|250px]] |
|text = | |text = | ||
|konstruktér = [[Oskar Ursinus]] | |konstruktér = [[Oskar Ursinus]] | ||
Řádka 28: | Řádka 28: | ||
* '''Délka:''' 12,9 m | * '''Délka:''' 12,9 m | ||
* '''Výška:''' 3,9 m | * '''Výška:''' 3,9 m | ||
- | * '''Nosná plocha:''' 82 m | + | * '''Nosná plocha:''' 82 m<sup>2</sup> |
- | * '''Vzletová hmotnost :''' | + | * '''Vzletová hmotnost :''' 2 810 kg |
* '''Pohonná jednotka:''' 2x [[řadový motor]] [[Benz Bz.III]] | * '''Pohonná jednotka:''' 2x [[řadový motor]] [[Benz Bz.III]] | ||
* '''Výkon pohonné jednotky:''' 150 k (112 kW) | * '''Výkon pohonné jednotky:''' 150 k (112 kW) | ||
Řádka 35: | Řádka 35: | ||
===Výkony=== | ===Výkony=== | ||
* '''Maximální rychlost:''' 130 km/h | * '''Maximální rychlost:''' 130 km/h | ||
- | * '''Dostup:''' | + | * '''Dostup:''' 2 700 m |
* '''Stoupavost:''' 1,4 m/s | * '''Stoupavost:''' 1,4 m/s | ||
* '''Dolet:''' 540 km | * '''Dolet:''' 540 km | ||
Řádka 41: | Řádka 41: | ||
===Výzbroj=== | ===Výzbroj=== | ||
* 1x [[kulomet]] [[Parabellum MG14]] ráže 7,92 mm | * 1x [[kulomet]] [[Parabellum MG14]] ráže 7,92 mm | ||
- | |||
== Související články == | == Související články == | ||
- | *[[Gothaer Waggonfabrik]] | + | * [[Gothaer Waggonfabrik]] |
+ | == Externí odkazy == | ||
+ | * [http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/53669/title/Gotha-G-I Valka.cz – Gotha G.I] | ||
{{Německé vojenské letouny první světové války}}{{Článek z Wikipedie}} | {{Německé vojenské letouny první světové války}}{{Článek z Wikipedie}} | ||
[[Kategorie:Německé bombardéry]] | [[Kategorie:Německé bombardéry]] | ||
[[Kategorie:Letadla Gotha|G.I]] | [[Kategorie:Letadla Gotha|G.I]] |
Aktuální verze z 20. 3. 2015, 00:56
Gotha G.I | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | bombardovací | |
Výrobce | Gothaer Waggonfabrik AG | |
Konstruktér | Oskar Ursinus | |
První let | leden 1915 | |
Zařazen | 1915 | |
Vyřazen | ||
Výroba | 1915 | |
Vyrobeno | asi 20 | |
Varianty | ||
Uživatel | Německo (Luftstreitkräfte) | |
Gotha G.I byl německý dvouplošný dvoumotorový bombardér používaný jednotkami Luftstreitkräfte na počátku první světové války.
Obsah |
Historie
Oskar Ursinus, zakladatel a editor německého leteckého časopisu Flugsport, začal v roce 1914 s vývojem velkého dvoumotorového hydroplánu. V létě téhož roku byl Ursinus odveden do armády, kde návrh svého letounu přepracoval dle požadavků na kategorii Kampfflugzeug - bitevní letoun určený k útoku na pozemní cíle. Vzhledem k tomu, že byl letoun nejprve navržen jako hydroplán, měl vysoko posazený štíhlý trup spojený s horním křídlem a díky tomu měla posádka velmi dobrý výhled. Dva motory Benz Bz.II o výkonu 100 k (75 kW) byly posazeny poměrně blízko sebe na dolním křídle. Tím se minimalizovaly nepříjemné důsledky nerovnoměrného tahu obou vrtulí, stejně tak při výpadku jednoho z motorů byl letoun přece jen o něco lépe ovladatelný. Motory i posádku chránilo 200 kg těžké pancéřování.
Prototyp, který byl zalétán v lednu 1915, se vyznačoval těžkou ovladatelností, nedostatečným výkonem motorů i chabou pevností konstrukce, což mělo za důsledek mnohá nebezpečná přistání. Přesto Idflieg podepsal objednávku na sériovou výrobu u firmy Gothaer Waggonfabrik AG, která od Ursinuse zakoupila licenci. Šéfkonstruktér továrny Hans Burkhard konstrukci letounu přepracoval a zjednodušil. Tato přepracovaná verze se stala známou jako Gotha-Ursinus-Heeresflugzeug, nebo zkráceně GUH a později dostala název Gotha G.I či Gotha-Ursinus G.I. První sériový stroj opustil výrobní haly v červenci 1915. Tato verze letounu již byla poháněna dvěma silnějšími motory Benz Bz.III o výkonu 150 k (112 kW). Do konce roku 1915 firma Gothaer Waggonfabrik vyrobila celkem asi 20 kusů G.I.
Specifikace (s motory Benz Bz. III)
Technické údaje
- Osádka: 1 pilot, 2 pozorovatelé/bombometčíci
- Rozpětí horního křídla: 22 m
- Rozpětí dolního křídla: 19,7 m
- Délka: 12,9 m
- Výška: 3,9 m
- Nosná plocha: 82 m2
- Vzletová hmotnost : 2 810 kg
- Pohonná jednotka: 2x řadový motor Benz Bz.III
- Výkon pohonné jednotky: 150 k (112 kW)
Výkony
- Maximální rychlost: 130 km/h
- Dostup: 2 700 m
- Stoupavost: 1,4 m/s
- Dolet: 540 km
Výzbroj
- 1x kulomet Parabellum MG14 ráže 7,92 mm
Související články
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |