The English encyclopedia Allmultimedia.org will be launched in two phases.
The final launch of the Allmultimedia.org will take place on February 24, 2026
(shortly after the 2026 Winter Olympics).


Dovolená : 23. prosinec 2025 — 29. prosinec 2025
Holidays : December 23, 2025 — December 29, 2025

GeForce 3

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(220 Voltů)
(+ Aktualizace)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 3: Řádka 3:
== Programovatelné shadery ==
== Programovatelné shadery ==
-
První čipy GeForce 3 byli uvedeny na trh v březnu [[2001]] a o tři měsíce později NVidia kupuje prakticky krachující společnost [[3dfx]]. GeForce 3 se odlišovala od svých předchůdců [[GeForce 256]] a [[GeForce 2|GeForce 2 GTS]] hned v třech oblastech. Měla přidány programovatelné [[Shadery|vertex a pixel shadery]] podle specifikace [[DirectX|DirectX 8.0]] - specializované malé jednotky navržené na práci s malými vlastními efekty T&L, což výborně zvýšilo flexibilitu celé karty. [[GeForce 2]] přitom měla pevné neprogramovatelné pixel shadery, které bylo možné optimálně využít pouze u dost malé skupiny her a technických demo. Druhou oblastí byla technologie LMA (Lightspeed Memory Architecture), která byla přesně navržena pro překreslování objektů, úzkou spolupráci se známým [[Z-buffer]] a také efektivní management paměťové sběrnice (známý nedostatek u GeForce 2). Třetí oblastí byla jednoznačná změna v [[anti-aliasing]]u způsobená přechodem z multisamplingu na supersampling s mnohem vyšší efektivitou.
+
První čipy GeForce 3 byli uvedeny na trh v březnu [[2001]] a o tři měsíce později NVidia kupuje prakticky krachující společnost 3dfx. GeForce 3 se odlišovala od svých předchůdců [[GeForce 256]] a [[GeForce 2|GeForce 2 GTS]] hned v třech oblastech. Měla přidány programovatelné [[Shadery|vertex a pixel shadery]] podle specifikace [[DirectX|DirectX 8.0]] - specializované malé jednotky navržené na práci s malými vlastními efekty T&L, což výborně zvýšilo flexibilitu celé karty. [[GeForce 2]] přitom měla pevné neprogramovatelné pixel shadery, které bylo možné optimálně využít pouze u dost malé skupiny her a technických demo. Druhou oblastí byla technologie LMA (Lightspeed Memory Architecture), která byla přesně navržena pro překreslování objektů, úzkou spolupráci se známým [[Z-buffer]] a také efektivní management paměťové sběrnice (známý nedostatek u GeForce 2). Třetí oblastí byla jednoznačná změna v [[anti-aliasing]]u způsobená přechodem z multisamplingu na supersampling s mnohem vyšší efektivitou.
== Technická specifikace ==
== Technická specifikace ==
-
<table style="border-collapse: collapse;" border="1" bordercolor="#c0c0c0" cellpadding="4" cellspacing="0" height="64" width="100%">
+
<table style="width: 99%; border-collapse: collapse; font-size: 110%;" border="1" bordercolor="#c0c0c0" cellpadding="4" cellspacing="0" height="64" >
<tr>
<tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="22%"></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="22%"></td>
-
 
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="13%"><font color="#ffffff" size="1">GeForce 3</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="13%"><font color="#ffffff" size="1">GeForce 3</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="13%"><font color="#ffffff" size="1">GeForce 3 Ti 200</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="13%"><font color="#ffffff" size="1">GeForce 3 Ti 200</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="13%"><font color="#ffffff" size="1">GeForce 3 Ti 500</font></td></tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="13%"><font color="#ffffff" size="1">GeForce 3 Ti 500</font></td></tr>
+
<tr>
<tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Takt čipu</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Takt čipu</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">200 MHz</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">200 MHz</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">175 MHz</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">175 MHz</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">240 MHz</font></td></tr>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">240 MHz</font></td></tr>
<tr>
<tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Takt pamětí</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Takt pamětí</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">230 (460) MHz DDR </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">230 (460) MHz DDR </font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">200 (400) MHz DDR </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">200 (400) MHz DDR </font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">250 (500) MHz DDR </font></td></tr>
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">250 (500) MHz DDR </font></td></tr>
<tr>
<tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Kódové jméno</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Kódové jméno</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">NV20</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">NV20</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">NV20</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">NV20</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">NV20</font></td></tr>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">NV20</font></td></tr>
<tr>
<tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Maximální teoretický fill-rate </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Maximální teoretický fill-rate </font></td>
-
 
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">800 Mpixel/s</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">800 Mpixel/s</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">700 Mpixel/s</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">700 Mpixel/s</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">960 Mpixel/s</font></td></tr>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">960 Mpixel/s</font></td></tr>
+
<tr>
<tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Maximální teoretický fill-rate (multi-texturing) </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Maximální teoretický fill-rate (multi-texturing) </font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">1600 Mtexel/s </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">1600 Mtexel/s </font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">1400 Mtexel/s </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">1400 Mtexel/s </font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">1920 Mtexel/s</font></td></tr>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">1920 Mtexel/s</font></td></tr>
<tr>
<tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Maximální teoretická propustnost pamětí </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Maximální teoretická propustnost pamětí </font></td>
-
 
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">7.36 GB/s</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">7.36 GB/s</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">6.4 GB/s</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">6.4 GB/s</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">8 GB/s</font></td></tr>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">8 GB/s</font></td></tr>
+
<tr>
<tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Výrobní technologie </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Výrobní technologie </font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">0.15 µm </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">0.15 µm </font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">0.15 µm</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">0.15 µm</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">0.15 µm</font></td></tr>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">0.15 µm</font></td></tr>
<tr>
<tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Paměťová sběrnice </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Paměťová sběrnice </font></td>
-
 
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">128-bit DDR </font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">128-bit DDR </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">128-bit DDR </font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">128-bit DDR </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">128-bit DDR </font></td></tr>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">128-bit DDR </font></td></tr>
+
<tr>
<tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Počet texturovacích pipeline </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Počet texturovacích pipeline </font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">4</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">4</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">4</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">4</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">4</font></td></tr>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">4</font></td></tr>
<tr>
<tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Počet text. jednotek na pipeline </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Počet text. jednotek na pipeline </font></td>
-
 
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">2</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">2</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">2</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">2</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">2</font></td></tr>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">2</font></td></tr>
+
<tr>
<tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">DirectX</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">DirectX</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">8.0</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">8.0</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">8.0</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">8.0</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">8.0</font></td></tr>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">8.0</font></td></tr>
<tr>
<tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Podpora více monitorů</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Podpora více monitorů</font></td>
-
 
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">Ne</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">Ne</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">Ne</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">Ne</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="20" width="13%"><font size="1">Ne</font></td></tr>
-
<td align="center" bgcolor="#cacaca" height="16" width="13%"><font size="1">Ne</font></td></tr>
+
<tr>
<tr>
-
<td align="center" bgcolor="#000000" height="16" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Integrované RAMDACy</font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#000000" height="20" width="22%"><font color="#ffffff" size="1">Integrované RAMDACy</font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">1x 350 MHz </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">1x 350 MHz </font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">1x 350 MHz </font></td>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">1x 350 MHz </font></td>
-
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">1x 350 MHz </font></td></tr></table>
+
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="20" width="13%"><font size="1">1x 350 MHz </font></td></tr></table>
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
* [http://www.doupe.cz/h/Special/AR.asp?ARI=8986 GeForce 3 definitivně nejrychlejší grafická karta]
+
* [https://www.zdnet.com/product/nvidia-geforce3-ti500/ ZDnet.com nVidia GeForce3 Ti500]
-
* [http://www.nvidia.com/page/geforce3.html NVIDIA: GeForce3 – The Infinite Effects GPU (anglicky)]
+
* [https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce3.c738 Techpowerup.com – NVIDIA GeForce3]
-
* [http://anandtech.com/video/showdoc.html?i=1442 Anandtech: NVIDIA GeForce3 (anglicky)]
+
* [https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce3-ti500.c741 Techpowerup.com – NVIDIA GeForce3 Ti500]
-
* [http://anandtech.com/video/showdoc.html?i=1539 Anandtech: GeForce3 Titanium (anglicky)]
+
-
{{220 sociálních sítí}}{{Šablona:NVIDIA technologie}}
+
{{NVIDIA technologie}}{{220 sociálních sítí}}
[[Kategorie:Grafické karty nVidia]]
[[Kategorie:Grafické karty nVidia]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]

Aktuální verze z 12. 9. 2025, 18:14

GeForce 3 Ti 200

GeForce 3 (kódové označení NV20) je grafická karta od společnosti NVidia. Jejím předchůdcem je GeForce 2 GTS a nástupcem GeForce4 Ti. Jedná se v pořadí o třetí generaci série karet GeForce. Jeho upravený derivát (NV2A) pracuje v první konzoli Xbox a profesionální GeForce 3 je známý jako Quadro DCC.

Programovatelné shadery

První čipy GeForce 3 byli uvedeny na trh v březnu 2001 a o tři měsíce později NVidia kupuje prakticky krachující společnost 3dfx. GeForce 3 se odlišovala od svých předchůdců GeForce 256 a GeForce 2 GTS hned v třech oblastech. Měla přidány programovatelné vertex a pixel shadery podle specifikace DirectX 8.0 - specializované malé jednotky navržené na práci s malými vlastními efekty T&L, což výborně zvýšilo flexibilitu celé karty. GeForce 2 přitom měla pevné neprogramovatelné pixel shadery, které bylo možné optimálně využít pouze u dost malé skupiny her a technických demo. Druhou oblastí byla technologie LMA (Lightspeed Memory Architecture), která byla přesně navržena pro překreslování objektů, úzkou spolupráci se známým Z-buffer a také efektivní management paměťové sběrnice (známý nedostatek u GeForce 2). Třetí oblastí byla jednoznačná změna v anti-aliasingu způsobená přechodem z multisamplingu na supersampling s mnohem vyšší efektivitou.

Technická specifikace

GeForce 3 GeForce 3 Ti 200 GeForce 3 Ti 500
Takt čipu 200 MHz 175 MHz 240 MHz
Takt pamětí 230 (460) MHz DDR 200 (400) MHz DDR 250 (500) MHz DDR
Kódové jméno NV20 NV20 NV20
Maximální teoretický fill-rate 800 Mpixel/s 700 Mpixel/s 960 Mpixel/s
Maximální teoretický fill-rate (multi-texturing) 1600 Mtexel/s 1400 Mtexel/s 1920 Mtexel/s
Maximální teoretická propustnost pamětí 7.36 GB/s 6.4 GB/s 8 GB/s
Výrobní technologie 0.15 µm 0.15 µm 0.15 µm
Paměťová sběrnice 128-bit DDR 128-bit DDR 128-bit DDR
Počet texturovacích pipeline 4 4 4
Počet text. jednotek na pipeline 2 2 2
DirectX 8.0 8.0 8.0
Podpora více monitorů Ne Ne Ne
Integrované RAMDACy 1x 350 MHz 1x 350 MHz 1x 350 MHz

Externí odkazy


NVIDIA grafické karty, čipové sady a počítačové platformy

NV1 • RIVA 128 • RIVA TNT • RIVA TNT2 • GeForce 256 • GeForce 2 • GeForce 3 • GeForce 4 • GeForce FX • GeForce 6 • GeForce 7 • GeForce 8 • GeForce 9 • GeForce 200 • GeForce 400 • GeForce 500 • SoundStorm • nForce • nForce2 • nForce3 • nForce4

Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010