Čekání na nový webový server Multimediaexpo.cz skončilo !
Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4)
.

Škoda 1000 MB

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Výrazné vylepšení)
 
Řádka 3: Řádka 3:
== Model 1964 ==
== Model 1964 ==
-
[[Soubor:Škoda 1000MB (Techno Classica Essen 2007).jpg|thumb|Model 1964]]
+
[[Soubor:Škoda 1000MB (Techno Classica Essen 2007).JPG|thumb|200px|Model 1964]]
První model. Charakteristickým znakem byla půl-oblouková mřížka na zadních blatnících, kterou již ostatní modely neměly a čistě elipsoidní chromovaný ovál na přední masce, kde v obou koncích se nacházely směrovky a jehož horní část tvořil okraj přední kapoty.
První model. Charakteristickým znakem byla půl-oblouková mřížka na zadních blatnících, kterou již ostatní modely neměly a čistě elipsoidní chromovaný ovál na přední masce, kde v obou koncích se nacházely směrovky a jehož horní část tvořil okraj přední kapoty.
Zadní sklo vozu bylo zaoblené, takže z části zasahovalo i na boky vozu.
Zadní sklo vozu bylo zaoblené, takže z části zasahovalo i na boky vozu.
-
[[Soubor:Skoda 1000MB.jpg|thumb|Model 1966]]
+
[[Soubor:Skoda 1000MB.jpg|thumb|200px|Model 1966]]
== Model 1966 ==
== Model 1966 ==
Standardní model až do roku 1967 měl ještě půlkruhovou mřížku na zadních blatnících, modely DeLuxe už od počátky výroby ([[1966]]) měly jednoduchou obdélníkovou. Změny na pohled doznala i maska, kde ona pochromovaná elipsa dostala trochu hranatější tvar.
Standardní model až do roku 1967 měl ještě půlkruhovou mřížku na zadních blatnících, modely DeLuxe už od počátky výroby ([[1966]]) měly jednoduchou obdélníkovou. Změny na pohled doznala i maska, kde ona pochromovaná elipsa dostala trochu hranatější tvar.
== Model 1968 ==
== Model 1968 ==
-
[[Soubor:Skoda 1000MB-1968.jpg|thumb|Model 1968]]
+
[[Soubor:Skoda 1000MB-1968.jpg|thumb|200px|Model 1968]]
Od předchozích modelů se vnějškově lišil rozšířením zadního sloupku. Předchozí modely měly zadní sklo prohnuté a zasahovalo částečně i k bokům zatímco počínaje tímto modelem již zadní sklo bylo klasicky jen na zadní straně kabiny.
Od předchozích modelů se vnějškově lišil rozšířením zadního sloupku. Předchozí modely měly zadní sklo prohnuté a zasahovalo částečně i k bokům zatímco počínaje tímto modelem již zadní sklo bylo klasicky jen na zadní straně kabiny.
V průběhu výroby tohoto modelu došla změny i maska, kde zmizel onen pochromovaný elipsovitý tvar a zbyl z něj již jen okraj přední kapoty. Místo "elipsy" se v prostoru mezi směrovkami nacházel pruh, který obě směrovky spojoval a na němž byl nápis ŠKODA. Tento model byl však velmi záhy nahrazen modelem novým.
V průběhu výroby tohoto modelu došla změny i maska, kde zmizel onen pochromovaný elipsovitý tvar a zbyl z něj již jen okraj přední kapoty. Místo "elipsy" se v prostoru mezi směrovkami nacházel pruh, který obě směrovky spojoval a na němž byl nápis ŠKODA. Tento model byl však velmi záhy nahrazen modelem novým.
Řádka 28: Řádka 28:
A právě z těchto modelů se později vyvinuly vozy [[Škoda 1100 MB]] a Škoda 1100 MBX. Opět modernější vozy s výkonnějšími motory, ovšem na první opět nebyly rozeznatelné od předchozích vozů.
A právě z těchto modelů se později vyvinuly vozy [[Škoda 1100 MB]] a Škoda 1100 MBX. Opět modernější vozy s výkonnějšími motory, ovšem na první opět nebyly rozeznatelné od předchozích vozů.
-
=== Zdroje ===
+
== Literatura ==
-
* Baťa, Vincenc; Údržba a opravy vozů Škoda 1000 MB, 1000 MBG, 1000 MBX, 1100 MB a 1100 MBX; SNTL; Praha 1975, čtvrté, přepracované a doplněné vydání; 04-232-75
+
* BAŤA, Vincenc: Údržba a opravy vozů Škoda 1000 MB, 1000 MBG, 1000 MBX, 1100 MB a 1100 MBX (čtvrté, přepracované a doplněné vydání); SNTL Praha 1975
 +
* CEDRYCH, Mario René & NACHTMANN, Lukáš: ŠKODA – auta známá i neznámá; GRADA Publishing 2003
 +
* KRÁLÍK, Jan: V soukolí okřídleného šípu; GRADA Publishing 2008
 +
* KOŽÍŠEK, Petr & KRÁLÍK, Jan: L&K – Škoda 1895 – 1995, díl II. Let okřídleného šípu; Motorpress 1995
 +
* TUČEK, Jan: Škoda 1000 MB – historie, vývoj, technika, sport; GRADA Publishing 2005
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
Řádka 36: Řádka 40:
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Flickr|Škoda+1000+MB}}{{Commonscat|Škoda 1000 MB}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Automobily Škoda|1000 MB]]
[[Kategorie:Automobily Škoda|1000 MB]]
[[Kategorie:Osobní automobily]]
[[Kategorie:Osobní automobily]]
 +
[[Kategorie:Automobily nižší střední třídy]]
 +
[[Kategorie:Rallyeové automobily]]

Aktuální verze z 28. 10. 2015, 19:57

Škoda 1000 MB model 1969

Škoda 1000 MB je model automobilu vyráběný československou automobilkou Škoda v letech 1964-1969. Jeho vývoj začal již dříve, ale poprvé se dostal do sériové výroby v roce 1964. Existují celkem čtyři základní modely, které se od sebe dají snadno rozeznat.

Obsah

Model 1964

Model 1964

První model. Charakteristickým znakem byla půl-oblouková mřížka na zadních blatnících, kterou již ostatní modely neměly a čistě elipsoidní chromovaný ovál na přední masce, kde v obou koncích se nacházely směrovky a jehož horní část tvořil okraj přední kapoty.

Zadní sklo vozu bylo zaoblené, takže z části zasahovalo i na boky vozu.

Model 1966

Model 1966

Standardní model až do roku 1967 měl ještě půlkruhovou mřížku na zadních blatnících, modely DeLuxe už od počátky výroby (1966) měly jednoduchou obdélníkovou. Změny na pohled doznala i maska, kde ona pochromovaná elipsa dostala trochu hranatější tvar.

Model 1968

Model 1968

Od předchozích modelů se vnějškově lišil rozšířením zadního sloupku. Předchozí modely měly zadní sklo prohnuté a zasahovalo částečně i k bokům zatímco počínaje tímto modelem již zadní sklo bylo klasicky jen na zadní straně kabiny. V průběhu výroby tohoto modelu došla změny i maska, kde zmizel onen pochromovaný elipsovitý tvar a zbyl z něj již jen okraj přední kapoty. Místo "elipsy" se v prostoru mezi směrovkami nacházel pruh, který obě směrovky spojoval a na němž byl nápis ŠKODA. Tento model byl však velmi záhy nahrazen modelem novým.

Model 1969

Je posledním vývojovým stupněm vozu Škoda 1000 MB. Další zásadní změnou prošla střecha - předchozí modely měly na střeše střední vlis, jako jej měly i obě kapoty. Tomuto modelu však již střešní vlis chybí a střechu má hladkou.

Odvozené modely

Krom těchto základních modelů zde existovaly ještě model Škoda 1000 MBG, která měla výkonnější motor než běžná Škoda 1000 MB, ovšem na pohled se od nich rozeznat nedaly (alespoň ne do té doby, dokud jste si nepřečetli štítek na zadní kapotě) Dále zde existovala Škoda 1000 MBX, která byla dvoudvéřová. Oba tyto modely se vyráběly pouze v provedení DeLuxe. Tyto vozy se vyvíjely současně s klasickými tisícovkami (i když ne od začátku) a tak se i změny v karosériích podepsaly i na těchto vozech.

A právě z těchto modelů se později vyvinuly vozy Škoda 1100 MB a Škoda 1100 MBX. Opět modernější vozy s výkonnějšími motory, ovšem na první opět nebyly rozeznatelné od předchozích vozů.

Literatura

  • BAŤA, Vincenc: Údržba a opravy vozů Škoda 1000 MB, 1000 MBG, 1000 MBX, 1100 MB a 1100 MBX (čtvrté, přepracované a doplněné vydání); SNTL Praha 1975
  • CEDRYCH, Mario René & NACHTMANN, Lukáš: ŠKODA – auta známá i neznámá; GRADA Publishing 2003
  • KRÁLÍK, Jan: V soukolí okřídleného šípu; GRADA Publishing 2008
  • KOŽÍŠEK, Petr & KRÁLÍK, Jan: L&K – Škoda 1895 – 1995, díl II. Let okřídleného šípu; Motorpress 1995
  • TUČEK, Jan: Škoda 1000 MB – historie, vývoj, technika, sport; GRADA Publishing 2005

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Škoda 1000 MB
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Škoda 1000 MB