Tatra 165

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu)
m (1 revizi)
 

Aktuální verze z 26. 10. 2013, 10:55

Tatra T-165 je český dvounápravový tahač se znakem náprav 4x2 nebo 4x4.

Vznik řady T-165

V roce 1997 Tatra vyráběla tahače 815-2 4x2 pro dálkovou dopravu. Již byl na světě prototyp s modernizovanou kabinou a Tatra se rozhodla vyvinout zcela nový dálkový tahač. Roku 1998 dostává průmyslový designér Jiří Španihel zakázku na designové řešení exteriéru (později i interiéru) pro vůz T-165. Roku 1999 je představen prototyp zcela nové Tatry T-165. Následují další 2 prototypy této řady (celkem tedy vyrobeny 3 testovací prototypy: Bílý prototyp – představen jako 1. - žebřinový rám, v přední části rozšířený, zadní náprava Tatra, motor Deutz 550 koní; modrý prototyp - představen jako 2. – lichoběžníková nehnaná přední náprava, zadní náprava Tatra, motor Tatra V8; červený prototyp - představen jako 3. – obě nápravy Tatra (4x4), klasická koncepce Tatra, motor Tatra V8).

Osud modelu

Všechny 3 prototypy jsou v roce 1999 - 2000 testovány a vyplývají na povrch některé technické problémy. Tatra se ocitá ve finančních problémech a intenzivně hledá partnera. Nakonec se ke všemu připojuje i nezájem ze strany vedení Tatry a T-165 je definitivně zavrhnuta. Tatra přechází pod Terex, který Tatru soustřeďuje na těžká nákladní vozidla do nejtěžšího terénu, a tak společně s Liazem Xena je Tatra T-165 již minulostí (s Xenou měla T-165 shodnou 16stupňovou převodovku Eaton).

V dnešní době je T-165 téměř zapomenuta a i na internetu je o této řadě minimum informací. Česko tak definitivně přišlo o 2 ryze české dálkové tahače (společně s LIAZem Xena).