Šablona:Článek dne/2024/09

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Aktualizace)
(++)
Řádka 5: Řádka 5:
Název hry byl spolu s prvním [[teaser]]em odhalen 18. prosince 2013 po téměř jeden a půl ročním vývoji. Hra také po dlouhých peripetiích získala vydavatele, německou společnost Deep Silver, a vyšla 13. února 2018 ve variantách pro [[Microsoft Windows|Windows]] a konzole [[PlayStation 4]] a [[Xbox One]].
Název hry byl spolu s prvním [[teaser]]em odhalen 18. prosince 2013 po téměř jeden a půl ročním vývoji. Hra také po dlouhých peripetiích získala vydavatele, německou společnost Deep Silver, a vyšla 13. února 2018 ve variantách pro [[Microsoft Windows|Windows]] a konzole [[PlayStation 4]] a [[Xbox One]].
-
V lednu 2014 oznámilo Warhorse Studios, že se mu nepodařilo sehnat vydavatele. Potřebné peníze na vývoj hry se tak pokusilo sehnat přes platformu [[Kickstarter]], při jejímž spuštění byl vydán také plnohodnotný [[trailer]]. Cílem kampaně bylo vybrat 300 000 liber (tato částka měla představovat jen malou část rozpočtu hry, účelem bylo hlavně zjistit, zda o hru bude zájem), které byly k překvapení vývojářů vybrány během 36 hodin. Po tomto úspěchu vývojáři přidali seznam cílů, kterých by rádi dosáhli, a jaké věci udělají, bude-li cíl splněn. Nakonec se podařilo na Kickstarteru vybrat 1 106 371 liber, v přepočtu 36 milionů korun. To z Kingdom Come činí 12. nejúspěšnější videoherní kampaň na této platformě. Celkové náklady na vývoj hry podle magazínu Forbes činily 750 milionů korun, toto ale rozporoval [[Daniel Vávra]]. Reálný rozpočet byl blíže 400 milionům korun.
+
V lednu 2014 oznámilo Warhorse Studios, že se mu nepodařilo sehnat vydavatele. Potřebné peníze na vývoj hry se tak pokusilo sehnat přes platformu [[Kickstarter]], při jejímž spuštění byl vydán také plnohodnotný [[trailer]]. Cílem kampaně bylo vybrat 300 000 liber (tato částka měla představovat jen malou část rozpočtu hry, účelem bylo hlavně zjistit, zda o hru bude zájem), které byly k překvapení vývojářů vybrány během 36 hodin. Po tomto úspěchu vývojáři přidali seznam cílů, kterých by rádi dosáhli, a jaké věci udělají, bude-li cíl splněn. Nakonec se podařilo na Kickstarteru vybrat 1 106 371 liber, v přepočtu 36 milionů korun. To z Kingdom Come činí 12. nejúspěšnější videoherní kampaň na této platformě. Celkové náklady na vývoj hry podle magazínu Forbes činily 750 milionů korun, toto ale rozporoval {{Nowrap|[[Daniel Vávra]]}}. Reálný rozpočet byl blíže 400 milionům korun.
 +
 
 +
Příběh se odehrává roku 1403, český král Václav IV. je v zajetí a jeho bratr Zikmund Lucemburský usiluje o ovládnutí [[České království|Českého království]]. Hra vypráví o Jindřichovi, který se svou rodinou žije ve [[Stříbrná Skalice|Skalici]]. Jeho otec Martin ho jednoho obyčejného dne vyšle pro uhlí, pivo a záštitu na výrobu meče pro místního pána, Racka Kobylu. Sám Racek se ve společnosti uherského šlechtice v Zikmundových službách Ištvána Tótha přijde na výrobu meče podívat. Poté, co oba odejdou, se na obzoru objeví Zikmundova armáda vedená Markvartem z Úlic (Markvart von Aulitz) a složená mimo jiné z kočovného kmene [[Kumáni|Kumánů]] usazeného v [[Uherské království (1301–1526)|Uhrách]], která bez varování zaútočí na Skalici a začne ji plenit. Martin (Jindřichův otec) řekne Jindřichovi, aby vzal meč a věci z truhly v jejich domě a utíkal do hradu, on že mezitím dojde pro jeho matku. Cestou k hradu ovšem vidí, jak jsou jeho rodiče zabiti. Sám doběhnout do hradu nestíhá, dá na křičící stráže, vezme si koně a vyráží na [[Talmberk (hrad)|Talmberk]] varovat tamější pány o nebezpečí, které je může čekat.
 +
 
 +
Jindřich, i přes silná zranění, na Talmberk nakonec dojede a informuje pana [[Diviš z Talmberka|Diviše]] a vojenského velitele Bořka. V noci talmberští zpozorují Racka a další přeživší masakru odcházející ze Skalice. Skalický pán pak Divišovi vypoví, jak díky nepozornosti Zikmundovy armády utekli. Jindra se panu Rackovi svěří se svým plánem odjet zpět do Skalice a pohřbít své rodiče, aby tam jen tak nehnili. Proti tomu se však Racek tvrdě ohradí a žádá talmberského pána, aby Jindřichův odchod z Talmberka nedopustil. To se mu nepodaří a Jindřich uteče do Skalice. Zde ho však čeká nepříjemné setkání s banditou Prckem, ten ho omráčí a vezme mu meč, který měl být pro Racka. V poslední vteřině se na Prcka chystajícího se dát smrtelnou ránu vrhnou Divišovi vojáci a Jindřich přežije. Je pak převezen Terezou, jeho kamarádkou ze Skalice, do [[Rataje nad Sázavou|Ratají]], kde se léčí u jejího strýčka, mlynáře Peška.
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>

Verze z 29. 4. 2024, 11:41

Kingdom Come: Deliverance Royal Edition (GOG.com)

Kingdom Come: Deliverance je hra vyvíjená českou společností Warhorse Studios. Jedná se o realistické a historické RPG z pohledu první osoby s otevřeným světem. Děj hry je zasazený do českých zemí na začátku 15. století, do oblasti s městy Sázava, Rataje nad Sázavou a Stříbrná Skalice. Hra původně měla být rozdělena na tři epizody, dohromady o 70 hodinách herního času. Hra běží na CryEngine

Název hry byl spolu s prvním teaserem odhalen 18. prosince 2013 po téměř jeden a půl ročním vývoji. Hra také po dlouhých peripetiích získala vydavatele, německou společnost Deep Silver, a vyšla 13. února 2018 ve variantách pro Windows a konzole PlayStation 4 a Xbox One.

V lednu 2014 oznámilo Warhorse Studios, že se mu nepodařilo sehnat vydavatele. Potřebné peníze na vývoj hry se tak pokusilo sehnat přes platformu Kickstarter, při jejímž spuštění byl vydán také plnohodnotný trailer. Cílem kampaně bylo vybrat 300 000 liber (tato částka měla představovat jen malou část rozpočtu hry, účelem bylo hlavně zjistit, zda o hru bude zájem), které byly k překvapení vývojářů vybrány během 36 hodin. Po tomto úspěchu vývojáři přidali seznam cílů, kterých by rádi dosáhli, a jaké věci udělají, bude-li cíl splněn. Nakonec se podařilo na Kickstarteru vybrat 1 106 371 liber, v přepočtu 36 milionů korun. To z Kingdom Come činí 12. nejúspěšnější videoherní kampaň na této platformě. Celkové náklady na vývoj hry podle magazínu Forbes činily 750 milionů korun, toto ale rozporoval Daniel Vávra. Reálný rozpočet byl blíže 400 milionům korun.

Příběh se odehrává roku 1403, český král Václav IV. je v zajetí a jeho bratr Zikmund Lucemburský usiluje o ovládnutí Českého království. Hra vypráví o Jindřichovi, který se svou rodinou žije ve Skalici. Jeho otec Martin ho jednoho obyčejného dne vyšle pro uhlí, pivo a záštitu na výrobu meče pro místního pána, Racka Kobylu. Sám Racek se ve společnosti uherského šlechtice v Zikmundových službách Ištvána Tótha přijde na výrobu meče podívat. Poté, co oba odejdou, se na obzoru objeví Zikmundova armáda vedená Markvartem z Úlic (Markvart von Aulitz) a složená mimo jiné z kočovného kmene Kumánů usazeného v Uhrách, která bez varování zaútočí na Skalici a začne ji plenit. Martin (Jindřichův otec) řekne Jindřichovi, aby vzal meč a věci z truhly v jejich domě a utíkal do hradu, on že mezitím dojde pro jeho matku. Cestou k hradu ovšem vidí, jak jsou jeho rodiče zabiti. Sám doběhnout do hradu nestíhá, dá na křičící stráže, vezme si koně a vyráží na Talmberk varovat tamější pány o nebezpečí, které je může čekat.

Jindřich, i přes silná zranění, na Talmberk nakonec dojede a informuje pana Diviše a vojenského velitele Bořka. V noci talmberští zpozorují Racka a další přeživší masakru odcházející ze Skalice. Skalický pán pak Divišovi vypoví, jak díky nepozornosti Zikmundovy armády utekli. Jindra se panu Rackovi svěří se svým plánem odjet zpět do Skalice a pohřbít své rodiče, aby tam jen tak nehnili. Proti tomu se však Racek tvrdě ohradí a žádá talmberského pána, aby Jindřichův odchod z Talmberka nedopustil. To se mu nepodaří a Jindřich uteče do Skalice. Zde ho však čeká nepříjemné setkání s banditou Prckem, ten ho omráčí a vezme mu meč, který měl být pro Racka. V poslední vteřině se na Prcka chystajícího se dát smrtelnou ránu vrhnou Divišovi vojáci a Jindřich přežije. Je pak převezen Terezou, jeho kamarádkou ze Skalice, do Ratají, kde se léčí u jejího strýčka, mlynáře Peška.