Šablona:Článek dne/2024/09
Z Multimediaexpo.cz
m (Stránka Šablona:Článek dne/2023/31 přemístěna na stránku Šablona:Článek dne/2024/09: 2024) |
(+ Aktualizace) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. --> | <!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. --> | ||
- | [[Soubor: | + | [[Soubor:KingdomCome 2023-001.png|right|160px|Kingdom Come: Deliverance Royal Edition (GOG.com)]] |
- | '''[[ | + | '''<big>[[Kingdom Come: Deliverance]]</big>''' je hra vyvíjená českou společností Warhorse Studios. Jedná se o realistické a historické [[Hra na hrdiny|RPG]] z pohledu první osoby s otevřeným světem. Děj hry je zasazený do [[Země Koruny české|českých zemí]] na začátku 15. století, do oblasti s městy [[Sázava (okres Benešov)|Sázava]], [[Rataje nad Sázavou]] a [[Stříbrná Skalice]]. Hra původně měla být rozdělena na tři epizody, dohromady o 70 hodinách herního času. Hra běží na [[CryEngine]] |
- | + | Název hry byl spolu s prvním [[teaser]]em odhalen 18. prosince 2013 po téměř jeden a půl ročním vývoji. Hra také po dlouhých peripetiích získala vydavatele, německou společnost Deep Silver, a vyšla 13. února 2018 ve variantách pro [[Microsoft Windows|Windows]] a konzole [[PlayStation 4]] a [[Xbox One]]. | |
- | + | V lednu 2014 oznámilo Warhorse Studios, že se mu nepodařilo sehnat vydavatele. Potřebné peníze na vývoj hry se tak pokusilo sehnat přes platformu [[Kickstarter]], při jejímž spuštění byl vydán také plnohodnotný [[trailer]]. Cílem kampaně bylo vybrat 300 000 liber (tato částka měla představovat jen malou část rozpočtu hry, účelem bylo hlavně zjistit, zda o hru bude zájem), které byly k překvapení vývojářů vybrány během 36 hodin. Po tomto úspěchu vývojáři přidali seznam cílů, kterých by rádi dosáhli, a jaké věci udělají, bude-li cíl splněn. Nakonec se podařilo na Kickstarteru vybrat 1 106 371 liber, v přepočtu 36 milionů korun. To z Kingdom Come činí 12. nejúspěšnější videoherní kampaň na této platformě. Celkové náklady na vývoj hry podle magazínu Forbes činily 750 milionů korun, toto ale rozporoval [[Daniel Vávra]]. Reálný rozpočet byl blíže 400 milionům korun. | |
- | + | ||
- | + | ||
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude> | <noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude> |
Verze z 29. 4. 2024, 11:33
Kingdom Come: Deliverance je hra vyvíjená českou společností Warhorse Studios. Jedná se o realistické a historické RPG z pohledu první osoby s otevřeným světem. Děj hry je zasazený do českých zemí na začátku 15. století, do oblasti s městy Sázava, Rataje nad Sázavou a Stříbrná Skalice. Hra původně měla být rozdělena na tři epizody, dohromady o 70 hodinách herního času. Hra běží na CryEngine
Název hry byl spolu s prvním teaserem odhalen 18. prosince 2013 po téměř jeden a půl ročním vývoji. Hra také po dlouhých peripetiích získala vydavatele, německou společnost Deep Silver, a vyšla 13. února 2018 ve variantách pro Windows a konzole PlayStation 4 a Xbox One.
V lednu 2014 oznámilo Warhorse Studios, že se mu nepodařilo sehnat vydavatele. Potřebné peníze na vývoj hry se tak pokusilo sehnat přes platformu Kickstarter, při jejímž spuštění byl vydán také plnohodnotný trailer. Cílem kampaně bylo vybrat 300 000 liber (tato částka měla představovat jen malou část rozpočtu hry, účelem bylo hlavně zjistit, zda o hru bude zájem), které byly k překvapení vývojářů vybrány během 36 hodin. Po tomto úspěchu vývojáři přidali seznam cílů, kterých by rádi dosáhli, a jaké věci udělají, bude-li cíl splněn. Nakonec se podařilo na Kickstarteru vybrat 1 106 371 liber, v přepočtu 36 milionů korun. To z Kingdom Come činí 12. nejúspěšnější videoherní kampaň na této platformě. Celkové náklady na vývoj hry podle magazínu Forbes činily 750 milionů korun, toto ale rozporoval Daniel Vávra. Reálný rozpočet byl blíže 400 milionům korun.